Hyvinkään
Karjala-seura

Koronapandemian vuoksi kaikki opintokerhot ovat tauolla toistaiseksi

Vertaisopintokerhot

Kerhot toimivat yhteistyössä Opintokeskus Siviksen kanssa. Kokoonnumme viikottain.

Tarinatupa

Tarinatuvassa keskustelemme karjalaisuuteen liittyvistä aiheista. Kokoamme myös tarinoita ja julkaisemme myös lehtiä. Kutsumme tarinailtaamme eri aihepiireistä myös ulkopuolisia luennoitsijoita. Tarinatupa on kokoontunut jo kahdeksan vuoden ajan.

Tarintatupa kokoontuu tiistaisin 17.00 - 20.00 museon kokoustilassa.

Tuunaustupa

Tuunaustupa – vanhasta uutta, ommellen, kutoen, neuloen ja askarrellen. Olemme saaneet lahjoituksena paljon erilaisia materiaaleja ja tarvikkeita.

Kirjoituspaja

Kirjoituspajassa kerätään karjalaisuuteen liittyviä tarinoita, karjalaisuuteen ja karjalaiseen elämänmuotoon liittyviä tarinoita, tapahtumia, työtapoja ja ylipäänsä vanhaa perinnetietoa. Kirjoituspajassa pyritään kokoamaan näitä tietoja jälkipolville. Tarkoituksena myös edistää kirjoittamista omalla karjalaisella murteella. Tarkoituksena on julkaista yhteinen kokoelma.

Lasten Karjalakerho

Lasten Karjalakerho on toiminut vuodesta 2006 alkaen.

Uudet lapset ovat aina tervetulleita mukaan toimintaan. Lapsilta ei perita kerhomaksua ja he saavat välipalan kerhon alussa sekä kerhokuljetuksissa voidaan auttaa.

Tuunaustupa ja Kirjoituspaja kokoontuvat klo 14 - 18, ja Lasten Karjalakerho klo 15.00–17.00 Kaupungintalon Kellarissa, joka sijaitsee kaupungintalon pihassa olevien lipputankojen ja suihkukaivojen kupeessa olevan rakennuksen alakerrassa. Ovi V2.

Tapahtumakalenteri

< huhtikuu 2021 >