Suistamon Perinneseuran toiminta 2021

Suistamon Perinneseura täyttää 70 vuotta.

Uutta! Juhlavuoden kunniaksi Suistamon Perinneseuran käsityötaitaja Seija Raitanen suunnitteli käspaikan. Lue lisää vuoden ensimmäisestä perinneviestistä, malliin käspaikkaan voi ostaa perinneseuralta.

14.4. Anne Leino, Satu Niemelä ja Kaarlo Kontro pitivät Karjalatalossa livestriimatun pitäjäesittelyn. Nauhoitetun lähetyksen voit käydä katsomassa tästä

Mika Saatsin Karjala-hipsteri ja Uusi-Suistamo -podcast-sarja löytyy osoitteesta: https://soundcloud.com/uusisuistamo Uusi jakso julkaistaan kerran kuukaudessa - käy kuuntelemassa tarinoita muun muassa suistamolaisista aarteista, karjala-aiheisista tatuoinneista ja karjalaisortodoksisesta pääsiäisestä.

Helmikuussa järjestimme Teams-tapaamisen, jonka teemana olivat Vaeltajan Laulut. Tampereen ortodoksisen seurakunnan kanttori Jenni-Tuuli Hakkarainen kertoi Vaeltajan lauluja koskevasta väitöskirjastaan ja esitti yleisön toivomia Vaeltajan lauluja.

Mika Saatsin järjestämissä Pagina-illoissa opetellaan karjalan kieltä ja kuunnellaan suakkunoita kerran kuukaudessa järjestettävissä Teams-tapaamissa.

Suistamon Perinneseuran toiminta 2020

Vuonna 2020 suurin osa Suistamon Perinneseuran tapahtumista toteutettiin virtuaalisesti.

Laulujuhlat kuvattiin Tuusulan Halosenniemessä, ja tallenteen laulujuhlista löydät täältä

Kevätkokous ja syyskokous pidettiin samana päivänä 20.9. Karjalatalossa

Joulujuhla järjestettiin Teams-tapaamisena

Mika Saatsin ensimmäinen osa podcast-sarjasta Karjala-hipsteri ja Uusi Suistamo sarjasta julkaistiin joulukuussa.

Suistamon Perinneseuran toiminta 2019

Suistamon Perinneseura järjestää jäsenilleen erilaisia tapahtumia.

Kotiseutumatkat, laulujuhlat ja pruasniekka 7.-10.6.2019

Vuoden suurimpiin tapahtumiin kuuluu Suistamolla järjestetettävät laulujuhlat. Vuonna 2019 Suistamon laulujuhlille osallistui noin 200 juhlavierasta. Juhlissa esiintyivät Amanda Kauranne ja Satu Niemelä (kuvassa), kuoro Hora Solovei ja folkrock-bändi Rajatapaus. Laulujuhlien yhteydessä vietettiin myös Pyhän Nikolaoksen kirkon 175-vuotisjuhlia.

Laulujuhlien ohjelmaan kuului vuonna 2019 ensimmäistä kertaa illatsut - laulua ja tanssia Rajatapauksen tahdissa!

Karjalaiset kesäjuhlat 14.-16.6.

Suistamon Perinneseura osallistuu joka kesä järjestettäville Karjalaisille kesäjuhlille, ja juhlan yhteydessä suistamolaisilla on oma kahvitilaisuus. Kuvassa Suistamon Perinneseuran jäsenet Hämeenlinnassa kesällä 2019.

Syystalkoot 21.-22.9.

Syyskuussa Suistamon Perinneseura järjestää omatoimimatkan Suistamolle hautausmaiden kunnostustalkoisiin. Tänä syksynä talkoopäivä on 21.9. Kuva Bukulein hautausmaalta vuonna 2018.

Suistamolainen kirkkopyhä Uspenskin katedraalisaa 25.8.2019

Joulujuhlat 8.12.2019 Karjalatalon juhlasalissa

Itsenäisyyspäivän vartio 6.12.2019

Sääntömääräiset kokoukset

Kevätkokous järjestettiin 7.4. ja syyskokous pidetään 6.10. Karjalatalon yläsalissa. Kuva kevätkokouksesta: kokouksessa esiintyi karjalankielisen duon Loimolan Voiman Mika Saatsi.

Tule mukaan Suistamon Perinneseuran tapahtumiin

Seuraa tapahtumakalenteria

Suistamon Perinneviesti

Suistamon Perinneseuran jäsenille lähetettävä Perinneviesti ilmestyy lokakuussa. Olethan jo jäsen?