Tilaisuuksia ja tapaamisia pääkaupunkiseudulla

Kirvu Kerho ry

Tervetuloa tilaisuuksiimme, sekä kirvulaisjuuriset että muut !

Toimintaa

Tule mukaan Kirvu-kerhoon

Kirvu nykyisin

Kirvu - kuuluisa pitäjä Karjalassa

Kirvu oli kuuluisa Luonnonparantolasta, huopatehtaista, Sairalan kansanopistosta, Kirvun Lauluseurasta ja urheiluseura Kirvun Vilkkaasta. Kirvu oli myös merkittävä maatalouspitäjä.

Kirvun kaikista 17 koulupiiristä on julkaistu kyläkirjat ja kartat. Muitakin kirjoja on julkaistu, mm. historiikit Kirvun Vilkkaasta, Kirvun Lauluseurasta ja Kirvun Luonnonparantolasta, kuvateos Kirvu kuvina sekä näköispainos 1950-luvun Kirvun kirjasta.

Mäntsälässä sijaitsee Kirvun Pitäjämuseo ja Kirvun Kotiseutuarkisto.

Kirvu-Kerho ry

Kirvu-Kerho ry on pääkaupunkiseudulla toimiva karjalainen pitäjäseura, joka on perustettu 1959. Yhdistyksen tarkoituksena on toimia kirvulaisten, heidän jälkeläistensä, muiden karjalaisten ja karjalaisuudesta kiinnostuneiden kulttuurijärjestönä. Seura tekee toiminnallaan tunnetuksi Karjalaa ja Kirvua sekä vaalii karjalaista kulttuuria ja perinnettä. Yhdistys on jäsen seuraavissa: Karjalan Liitto, Uudenmaan Karjalaisseurojen piiri ja Pääkaupunkiseudun Karjalaiset yhteisöt PÄÄSKY ry.

Kirvu-Kerho tekee yhteistyötä kirvulaisten sijoituskunnissa toimivien Kirvun Pitäjäseura ry:n ja Kirvu-Säätiö sr:n kanssa. Pääsijoituskunnat ovat Hyvinkää, Kärkölä, Mäntsälä, Orimattila ja Pukkila.