Pääkaupunkiseudun Karjalaisyhteisöt Pääsky ry

Villa Salmelan Facebook -sivu

Pääsky tarjoaa ja kehittää ohjelmaa kaikille karjalaisille.

Pääsky ry

Pääkaupunkiseudun Karjalaisyhteisöt Pääsky ry:n toiminnan tavoitteena on ylläpitää karjalaista kulttuuria pääkaupunkiseudulla yhdessä jäsenyhdistystensä kanssa ja tehdä karjalaisuutta tutuksi pääkaupunkiseudun ihmisten keskuudessa.

Pääsky järjestää aktiviteetteja ja tapahtumia sekä hallinnoi Villa Salmelaa - Karjalaisten Kesäkotia. Villa Salmelassa toimii kesäkahvio ja siellä järjestetään karjalaistapahtumia. Huvilan tilat, palvelut ja välineistö ovat vuokrattavissa yksityistilaisuuksiin. Lue lisää alla.

Pääsky ry on Karjalan Liiton jäsenyhdistys. Pääskyn jäseneksi voi liittyä rekisteröity karjalainen seura tai yhteisö. Kannatusjäseniksi ja vapaaehtoisiksi ovat tervetulleita myös yksityishenkilöt.

Karjalaisten kesäkodilla Villa Salmelassa vietetään torstaina 7.7. ja 21.7. klo 18.00 lauluiltaa!

Vox Urbana- kuoro laulaa ja laulattaa.

Lämpimästi tervetuloa laulamaan, nauramaan ja viihtymään kanssamme sekä tietysti myös nauttimaan kahvion herkuista.

Tilaisuus on avoin kaikille. Tervetuloa!

Lisätiedot ja yhteyshenkilö Pirjo Vilhunen p. 050 520 1645   https://www.voxurbana.fi/

Villa Salmelassa  - Karjalaisten Kesäkodilla toiminta on täydessä käynnissä

Sauna on lämpimänä tiistaisin ja keskiviikkoisin klo 15.30 - 20.00 kolmessa vuorossa, 10 henkeä / vuoro. Uimaankin pääsee!

Tiistaisin on NAISTEN sauna ja keskiviikkoisin sekasauna.

Varaa mukaan uikkarit!

Hinta 12 € / saunoja. Maksetaan paikan päällä käteisellä tai kortilla.

Ilmoittaudu oheisesta linkistä seuraavasti:

- valitse SEKASAUNA N+M tai NAISTEN SAUNA tai LA-sauna

- valitse kalenterista oikea päivämäärä

- valitse haluamasi saunavuoro ja

- täytä varaustiedot. (poistamme pakolliset varaustiedot seuraavana päivänä)

Voit tehdä useita varauksia samalla kerralla esim. ryhmällesi

VARAA TÄSTÄ

Ajankohtaisimmat tiedot ja uutiset löytyvät Facebookista

Villa Salmela - Karjalaisten Kesäkoti

Villa Salmela on tyylikäs, suojeltu puuhuvila Helsingin kauneimmassa niemessä Jollaksen kaakkoisrannalla. Villa Salmelassa voi kuka tahansa nauttia kesäkahvion antimista, vuokrata itselleen tiloja sekä tutustua aina iloiseen karjalaisuuteen!

Pääsky ry on vuokrannut ja hallinnoinut kaupungin omistamaa huvilaa vuodesta 1970 lähtien. Villa Salmela on avoin kaikille vierailijoille, mutta se on erityisesti pääkaupunkiseudun karjalaisseurojen ja niiden jäsenten Kesäkoti. Huvila toimii tapahtumakeskuksena jäsenyhdistyksille, yksityistilaisuuksille sekä karjalaisille aktiviteeteille. Lue lisää Villa Salmelan historiasta.

Villa Salmela panoraama 2020

Tee varaus tapahtumaasi varten kesälle 2022!

Villa Salmelan tilat ovat vuokrattavissa kesäisin pieniä ja suuria tapahtumia varten.

Villa Salmela on kaunis miljöö esimerkiksi perhetapahtumiin, häihin, kokouksiin, rapujuhliin ja saunailtoihin. Pihapiiristä löytyy mm. terassi, puu- ja kaasugrilli, puulämmitteinen rantasauna takkahuoneineen sekä kaksi vierasvenepaikkaa.

Huvilan sisällä on normaalioloissa pöytätilaa noin 50 henkilölle. Lisäksi pihalla ja terassilla on lisätilaa riippuen ratkaisusta. Koronatilanteen vuoksi huvilan keittiö on vain henkilökunnan käytössä. Pyydämme järjestämään yksityistilaisuuksien tarjoilun ulkopuoliselta catering-yrittäjältä.

Yöpymistä varten huvilassa ja saunatiloissa on yksi neljän hengen huone, yksi kahden hengen huone, sekä kolme yhden hengen huonetta.

.

Yhteydenotot ja varaukset:

Puh.: 045-187 1516 (kauden ulkopuolella vastaamme puhelimeen arkisin noin klo 10-15, parhaiten yhteyden saa sähköpostitse)
Email: paasky.kesakoti(at)gmail.com
Osoite: Meri Perttilän polku 8, 00850 Helsinki

Työpaikat

Kesäkodin koordinaattori, kahviotyöntekijä ja emäntä Villa Salmelaan on valittu, kiitos hakijolle!

Kesätyötä nuorille kesäsetelillä - hakemuksia tuli runsaasti. Nuoret on valittu ja heitä tapaa Villa Salmelassa työn touhussa. Kiitos kaikille hakijoille!

Villa Salmela kartalla

Kesäkahvio

Villa Salmelan kesäkahvio on avoinna ti- su klo 12.00 -19.00

Tarjolla oli perinteisiä leivonnaisia, kunnon kahvia ja kylmiä virvokkeita upeiden merimaisemien äärellä.

Kesäkodin tapahtumat

Tiedotamme tapahtumista tarkemmin Facebookissa.

Koronapandemiasta johtuen noudatamme kaikessa toiminnassa erityistä varovaisuutta ja viranomaisohjeita.

Kuvia Villa Salmelasta:

Villa Salmela kuvattuna peruskorjattuna kesäkuussa 2019!

Villa Salmela sijaitsee Helsingissä upealla paikalla meren rannalla.
Näkymät kesäkodin kallioilta itään.

Kesäkoti sopii niin päiväkahveitteluun kuin prameisiin rapujuhliin!