Pääkaupunkiseudun Karjalaisyhteisöt Pääsky ry

Villa Salmelan Facebook -sivu

Pääsky tarjoaa ja kehittää ohjelmaa kaikille karjalaisille.

Pääsky ry

Pääkaupunkiseudun Karjalaisyhteisöt Pääsky ry:n toiminnan tavoitteena on ylläpitää karjalaista kulttuuria pääkaupunkiseudulla yhdessä jäsenyhdistystensä kanssa ja tehdä karjalaisuutta tutuksi pääkaupunkiseudun ihmisten keskuudessa.

Pääsky järjestää aktiviteetteja ja tapahtumia, sekä hallinnoi Villa Salmelaa - Karjalaisten Kesäkotia. Villa Salmelassa toimii kesäkahvio ja siellä järjestetään karjalaistapahtumia. Huvilan tilat, palvelut ja välineistö ovat vuokrattavissa yksityistilaisuuksiin. Lue lisää alla.

Pääsky ry. on Karjalan Liiton jäsenyhdistys. Pääskyn jäseneksi voi liittyä rekisteröity karjalainen seura tai yhteisö. Kannatusjäseniksi ja vapaaehtoisiksi ovat tervetulleita myös yksityishenkilöt.

Kesäkodin kahvio on avoinna ke-su klo 12.00-19.00! Tervetuloa kohville tai jäätelölle!

Ajankohtaisimmat tiedot ja uutiset löytyvät Facebookista

Villa Salmelan kesäkahvio auki ke-su 12-19

Villa Salmela - Karjalaisten Kesäkoti

Villa Salmela on tyylikäs, suojeltu puuhuvila Helsingin kauneimmassa niemessä Jollaksen kaakkoisrannalla. Villa Salmelassa voi kuka tahansa nauttia kesäkahvion antimista, vuokrata itselleen tiloja sekä tutustua aina iloiseen karjalaisuuteen!

Pääsky ry on vuokrannut ja hallinnoinut kaupungin omistamaa huvilaa vuodesta 1970 lähtien. Villa Salmela on avoin kaikille vierailijoille, mutta se on erityisesti pääkaupunkiseudun karjalaisseurojen ja niiden jäsenten Kesäkoti. Huvila toimii tapahtumakeskuksena jäsenyhdistyksille, yksityistilaisuuksille sekä karjalaisille aktiviteeteille. Lue lisää Villa Salmelan historiasta.

Villa Salmela panoraama 2020

Varaa Kesäkoti tapahtumaasi varten!

Villa Salmelan tilat ovat vuokrattavissa pieniä ja suuria tapahtumia varten.

Villa Salmela on kaunis miljöö esimerkiksi perhetapahtumiin, häihin, kokouksiin, rapujuhliin ja saunailtoihin. Pihapiiristä löytyy mm. terassi, puu- ja kaasugrilli, puulämmitteinen rantasauna takkahuoneineen sekä kaksi vierasvenepaikkaa.

Huvilan sisällä on normaalioloissa pöytätilaa noin 50 henkilölle. Lisäksi pihalla ja terassilla on lisätilaa riippuen ratkaisusta. Koronatilanteen vuoksi huvilan keittiö on vain henkilökunnan käytössä. Pyydämme järjestämään yksityistilaisuuksien tarjoilun ulkopuoliselta catering-yrittäjältä.

Yöpymistä varten huvilassa ja saunatiloissa on yksi neljän hengen huone, yksi kahden hengen huone, sekä kolme yhden hengen huonetta.

Pääsky ry:n kannatusjäsenetjäsenyhdistykset ja niiden jäsenet saavat tuntuvan alennuksen vuokrahinnoista. Muiden karjalaisyhteisöjen jäsenet saavat 10% alennuksen ei-jäsenhinnoista Karjala-korttia näyttämällä.

Yhteydenotot ja varaukset:

Puh.: 045-187 1516 (ke-su klo 12-19)
Email: paasky.kesakoti(at)gmail.com
Osoite: Meri Perttilän polku 8, 00850 Helsinki

Hinnastot 24.6.2020 jäsenille ja ei-jäsenille. Tilanne kehittyy, joten varaamme oikeuden muutoksiin:

Villa Salmela hinnasto jäsenille 24.6.2020   Villa Salmela hinnasto jäsenille 24.6.2020

Villa Salmela kartalla

Kesäkahvio ja keskiviikkosauna

Villa Salmelan kesäkahvio on avoinna ke-su klo 12.00 - 19.00. Tarjolla on perinteisiä leivonnaisia, kunnon kahvia ja kylmiä virvokkeita upeiden merimaisemien äärellä!

Pyydämme Villa Salmelassa vierailevia toimimaan vastuullisesti. Ethän tule huvilalle kipeänä tai jos epäilet influenssa-altistusta! Kesäkahvion asiakaspaikkoja saatetaan joutua rajaamaan kesällä 2020 turvaetäisyyksien ylläpitämiseksi.

Keskiviikkoisin on yleensä järjestetty naistensauna sekä yleinen saunavuoro. Koronasta johtuvista hygieniasyistä keskiviikkosaunaa ei järjestetä toistaiseksi. Saunatila on mahdollisuuksien mukaan vuokrattavissa yksityisiä sauna-iltoja varten.

Kesäkodin tapahtumat

Koronapandemiasta johtuen noudatamme kaikessa toiminnassa erityistä varovaisuutta ja viranomaisohjeita. Toivomme ymmärrystä mahdollisten muutosten suhteen.

- Perinteisen avajaisjuhlan sijaan nostimme 24.6.2020 isännänviirin salkoon kahvion rauhallisen avautumisen merkiksi.

- Muiden tapahtumien tilanne on vielä avoin. Tiedotamme niistä täällä ja Facebookissa heti kun ne varmistuvat. Alustavasti Pääsky ry pyrkii järjestetämään ainakin seuraavat tapahtumat:

• 17.7. Lasten päivä
  • 9.8. Kahvikonsertti ja kansallispukujen tuuletuspäivä
  • 30.8. Kesäkauden päättäjäiset

Kuvia Villa Salmelasta:

Villa Salmela kuvattuna peruskorjattuna kesäkuussa 2019!

Villa Salmela sijaitsee Helsingissä upealla paikalla meren rannalla.
Näkymät kesäkodin kallioilta itään.

Kesäkoti sopii niin päiväkahveitteluun kuin prameisiin rapujuhliin!