Vpl. Pyhäjärvi-seura kokoontuu pääsääntöisesti Karjala-talolla (Käpylänkuja 1, 00610 Helsinki)
Kulkuyhteydet: raitiolinja no 1
                        bussit 57 (Itäkeskus), 65 (Rautatieasema/Sörnäinen) ja 69 (Kamppi/Pasila)

SEURAN TOIMINNASTA

Jäsenistöltä saatujen ideoiden pohjalta on seura käynyt tutustumassa mm. Eduskuntataloon, Yleisradioon ja Suomen Kansallisoopperaan, joihin on saatu pyhäjärveläisjuuriset oppaat. Kaksi kertaa on osallistuttu Karjalaisiin ruokapitoihin Huopalahden kirkolla, jossa pääkokkina on toiminut kunniapuheenjohtajamme Juhani Forsberg. Karjalan Liiton piirakkamestarina hän on pitänyt piirakkakurssin viime syksynä. Jäsentilaisuuksissa Karjala-talolla on aina joku teema. Seuran hallitus on vieraillut  Vpl.Pyhäjärvi-kerhoissa Tampereella ja Lahdessa.  Asuuhan seuran jäseniä aina Jyväskylää myöten.

------------------------------------------------

Kevät 2020

*su 16.2.klo 14 Laatokka-salissa. "Ystävyyttä yli pitäjärajojen" -  Vpl.Pyhäjärvi-seura, Pääkaupungin Räisäläiset ja Käkisalmen kaupungin rouvasväen yhdistys. Ystävänpäivän viettoa tarinoiden ja laulellen. Kahvitarjoilu.

*su 5.4.klo 14 Sortavala-salissa. Sääntömääräinen kevätkokous. Karjalaista virpomisperinnettä. Kahvitus (omakustanteinen) klo 13.30.

Kesä 2020

*Karjalaiset kesäjuhlat Helsingissä 12.-14.6. Talkoolaisia tarvitaan. Ilmoittaudu suoraan Karjalan Liittoon.

*Vpl. Pyhäjärvi-juhlat Karjala-talolla su 19.7. (tietoa Vpl.Pyhäjärvi-säätiön ja Pyhäjärvi-lehden sivuilta)

´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´

+ Kotiseutumatkat Vpl.Pyhäjärvelle (Plodovoje). Ks Vpl.Pyhäjärvi-lehdestä tai Karjalan Liiton sivuilta (Ks Linkit)

+ Ks. Karjalaisten kesäkodin, Villa Salmelan kesäohjelmaa Helsingin Jollaksessa (Linkit)

´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´

Mennyttä toimintaa:
Syksyllä 2019

*su 27.10.klo 14 Sortavala-salissa Sääntömääräinen syyskokous. Tilaisuuden alussa esittäytyy Vpl.Pyhäjärvi-lehden uusi päätoimittaja Tea Itkonen. Kahvitus (omakustanteinen) alkaa jo klo 13.30. Arpajaiset

*su 24.11.klo 14 Sortavala-salissa Jouluinen tarina- ja laulutuokio. Pöytälaatikosta on löytynyt mm. Aulis Airton laulu 1960-luvulta Joulupukin vierailu Vpl. Pyhäjärvellä. Muistoesineitä Vpl.Pyhäjärveltä voi tuoda näytille. Joulukannel-lehti sekä seuran omia joulukortteja myynnissä. Tervetuloa!

Keväällä 2019

*Su 17.2. klo 14 vietettiin Ystävänpäiväjuhlaa Laatokka-salissa yhdessä Kaukola-seuran, Käkisalmen kaupungin rouvasväen yhdistyksen ja Pääkaupungin Räisäläisten kanssa.

*Su 31.3.pidettiin Vpl. Pyhäjärvi-seura ry:n sääntömääräinen kevätkokous  Sortavala-salissa.                                                                        "Kuulutko Pyhäjärveläiseen sukuuni?" Tule tutustumaan sukusi kotipaikkoihin, mahdollisesti uusiin sukulaisiisi. Asiantuntijoina Esko Simonen ja Kauko Hinkkanen. Esillä karttoja, koulupiiri- ja sukukirjoja.

*Su 28.4. klo 15 Konsertti Huopalahden kirkossa. Vapaa pääsy.  Silja ja Juhani Forsberg tarjosivat 80-vuotisjuhlakahvit.