Pääkaupungin Karjalaiset ry

Pääkaupungin Karjalaiset ry

Pääkaupungin Karjalaiset ry perustettiin vuonna 1945 pääkaupunkiseudun karjalalaisten ja karjalaisuudesta kiinnostuneen väestön yhdyssiteeksi ja etujärjestöksi. Tänään seura on olemassa karjalaisen kulttuuriperinnön säilyttämiseksi ja kehittämiseksi sekä tältä pohjalta nousevan sosiaalisen ja harrastustoiminnan ylläpitämiseksi. Toiminnassa sekä vaalitaan perinteitä että etsitään uusia toimintamuotoja.

Pääkaupungin Karjalaiset ry kuuluu Karjalan liittoon ja osallistuu Karjalan Liiton tapahtumiin. Karjalan Liiton päätapahtuma on vuosittainen Karjalaiset kesäjuhlat.

Pääkaupunkiseudulla toimii lukuisia Karjalan Liiton alaisia jäsenseuroja ja monet meidänkin jäsenistämme toimivat myös juuriensa mukaisissa pitäjä-, kylä- ja muissa perinneyhdistyksissä. Teemme yhteistyötä ja osallistumme myös muiden seurojen tapahtumiin.

Pääkaupungin Karjalaiset ry kuuluu myös Karjalan Liiton seuraaviin Karjalan Liiton jäsenyhteisöihin:

• Uudenmaan Karjalaseurojen piiri ry
  • Pääkaupunkiseudun Karjalaisyhteisöt Pääsky ry
Jäsenmaksu

Jäsenyys maksaa 30 € sis. Karjalan Liiton jäsenmaksun 20€

Ota rohkeasti yhteyttä meihin!

Tule mukaan, kysy lisää! Kaikki kiinnostuneet ovat tervetulleita jäseniksimme!

Kuva. Klikkaa kuva suuremmaksi.