Tietoja Lahden Karjalaseura ry:n tilaisuuksista löydät näiltä sivuilta.

Juuret Karjalassa- koti Lahes! Lue lisää bussikierroksista alta.

Teemme kunniakäyntejä muistomerkeille. Ilmoitamme päivistä erikseen.

Huomaa ilmoittautumispäivä!

23.4.2024   Näkemiin Viipuri! -musiikkidraama Kino Iiriksessä klo 18-20. Esitys kertoo Viipurin evakoinnista 1940 ja perustuu todellisiin tapahtumiin ja henkilöihin. Lipun hinta 15 euroa ja se sisältää esityksen lisäksi Anna Kortelaisen alustuksen ja väliaikakahvit. Olemme varanneet 20 lippua, joten ole nopea ja ilmoittaudu Eeva Rimpi, eeva.rimpi@gmail.com tai puhelin 040 5788935 viimeistään 9.4. Ilmoittauduttuasi maksa 15 e seuran tilille FI67 5612 1120 7904 53.

Kevään 2024 jäsenillat

Jäsenillat pidetään kunkin kuukauden viimeisenä tiistaina klo 17-18.30. Paikkana on Kauppakeskus Trion Palvelutori 2. kerroksessa.

23.4.2024    Näkemiin Viipuri -esitys korvaa huhtikuun jäsenillan
7.5.2024     Yleisöluento, siirretty syksyyn.
28.5.2024   Karjalainen perhe ja evakkouden haasteet

Muita tapahtumia

11.4. Karjalaisten Tarinakerho – tarinoita ja kahvia Veteraanisalilla klo 12-14, Kirkkokatu 5 Lahti.

16.4. Lahden Karjalaisyhteisöt ry kevätkokous klo 17 NNKY:n salissa Vapaudenkatu 8 Lahti. Kokouksen jälkeen noin klo 18 FT Riitta Niskasen esitys ”Viipurilaisia rakentajia Lahdessa”. Tarjoilun vuoksi ilmoittautumiset Paula Kurki-Suonio, puh. 0500 490916 tai paula@kurki-suonio.fi

23.4. Näkemiin Viipuri! -musiikkidraama

Huhti-toukokuussa: Karjalaisten Tarinakerhon Hugo Tuokon lyhytelokuva Tarinakerhon 50- vuotisjuhlasta Kino Iiriksessä. Esitys järjestetään vain, jos katsojiksi ilmoittautuu riittävästi kiinnostuneita. Ilmoittautumiset Martti Kopponen, puh 045 1332305 tai martti.kopponen@phnet.fi

27.4. Kansallinen veteraanipäivä. Seppeleenlasku ja lippulinna Ristinkirkolla.

9.5. Karjalaisten Tarinakerho – tarinoita ja kahvia Veteraanisalilla klo 12–14, Kirkkokatu 5, Lahti.

15.5. Juuret Karjalassa – koti Lahes -bussikierros. Lähde karjalaismummo Eevan matkaan kuulemaan tarinoita evakkoperheiden ja -yritysten asettumisesta Lahteen, sekä Lahden karjalaisseurojen kulta-aikojen toteutuneista ja toteutumattomista haaveista. Varaa paikkasi Seija Vanhatalolta puh. 040 8423691 puhelimitse tai tekstiviestillä. Hinta 25 euroa, sisältää pullakahvit. Lahden Karjalaseuran jäsenten osallistumismaksu käytetään seuran jäsentoimintaan. Lisätietoa ess.menoinfo.fi.

19.5. Kaatuneiden muistopäivä. Seppeleenlasku ja lippulinna Ristinkirkolla.

28.5. Jäsenilta. Karjalainen perhe ja evakkouden haasteet. Kauppakeskus Trio, 2. krs palvelutori, Lahti.

4.6. Puolustusvoimain lippujuhla. Seppeleenlasku ja lippulinna Ristinkirkolla.

4.6. Evakkoperheen tarina Laatokalta Lahteen evakkopatsaalla klo 16.30–17.30. Kokoontuminen Lahden Upseerikerhon parkkipaikalla. Opastushinta 10 euroa käytetään seuramme toimintaan.

15.–16.6. Karjalaiset kesäpäivät Mikkelissä. Lisätietoa Karjalan Liiton nettisivuilta. Päijät-Hämeen piiri järjestää tietomme mukaan yhteiskuljetuksen sunnuntaiksi. Seuraa piirin nettisivua: https://www.karjalanliitto.fi/karjalan-liitto/jasenyhteisot/piiri-ja-liittoyhdistykset/karjalan-liiton-paijat-hameen-piiri-ry.

Tapahtumakalenteri
< huhtikuu 2024 >