Keuruun Karjalaseuran toimintaa

Vuoden 2021 toimintaa aletaan käynnistellä koronarajoitustilanteen mukaan. Seuraa ilmoitteluamme.

Toimintasuunnitelma vuodelle 2021

Seuran toiminnassa otetaan huomioon Karjalan Liiton vuosien 2021-2023 yleisteema  Huomisen  karjalaisuus, samoin vuoden 2021 erityisteema Karjalainen identiteetti.

Keuruun Karjalaseura on perustettu 11.3.1946 eli seura täyttää kuluvana vuonna 75 vuotta.

Koronan vuoksi kevätkaudella toiminta on vähäistä.

Vuosikokous Pisarassa ti 9.3.2021 klo 18, mahdollisuus osallistua teams-yhteydellä

Hallitus kokoontuu 4-5 kertaa vuodessa, teams- ja sähköpostikokoukset käytössä tilanteen mukaan

Perinnekerho SPR:n kerhohuone Pisarassa os. Keuruuntie 16

21.9. ti klo 18 Sukupolvien ketju: miten selvitän sukujuuriani, miten tallennan suvun perinnettä (aihe  vaihtunut koronatilanteen vuoksi)

Tarjoilu: Kaurakiisseli ja kakku

Matkat

15.8. su Kesäteatteri Kyyjärvellä, komedia Rakkautta ilmassa.  Lähtö Keuruun linja-autoasema klo 11, hinta 50 € sis matka, ruokailu, teatteri ja kahvi, ilm. Haapamäen Karjalaiset Leila Mäkelä puh. 0400-772640 Peruutettu

Muut matkat ovat ensi kesänä vielä epätodennäköisiä, mutta matkaorganisaatiolla on valmius matkojen nopeaan suunnitteluun ja
toteutukseen, jos kansallinen / kansainvälinen koronatilanne matkat mahdollistaa.

Karjala-talon tapahtumat, Simsiöntie 123, Keuruu

3.8 ti Siivoustalkoot klo 10-12 ja avoimet ovet klo 12-14, kahvio ja pihatapahtuma

29.8. su Maakirkko klo 13

(jatkuu kuvan alapuolella)

Muut tapahtumat Keuruulla

1.5 -30.9. Evakkovaununäyttely Haapamäen Höyryveturipuistossa yhteistyössä Haapamäen Karjalaisten, Haapamäen Höyryveturipuisto Oy:n ja Keuruun Museon kanssa. Näyttely sisältyy Veturipuiston pääsymaksuun.

Valkjärven Pitäjäseuran ja Vuoksela-Seuran  kesäretki kohteena Keuruu siirtyy myöhemmin toteutettavaksi.

10.9  PERUTTU, siirtyy keväälle 2022: Kahvia ja kohtaamisia Kimarassa, aiheena kieli ja murteet klo 13

30.10 la Karjalanpiirakkakurssi kivikoululla yhteistyössä kansalaisopiston kanssa klo 9-13

6.11 la Karjalainen kirkkopyhä klo 10

Jumalanpalvelus, muistohetki Vanhan kirkon puistossa, kirkkokahvit

20.11. la Puurojuhla seurakuntakeskuksessa klo 18

Karjalan Liiton adresseja (12 e/kpl), tiedustelut Riitta Vanhanen puh. 045 3177 210

Seura vuokraa Raja-Karjalan kansallispukua (20 e,) Riitta Vanhanen puh. 045 3177 210

Seura vuokraa kesäaikana Karjalataloa (ei mukavuuksia, 100 e/tilaisuus/vrk) Kari Pikkusaari puh. 0500 540536

Jäsenmaksu 2021

Keuruun Karjalaseuran jäsenmaksu on 30 euroa (Karjalan Liitto 20 e, Karjalan Liiton Keski-Suomen piiri 1,50 e, seura 8,50 e)

Jäsenmaksun vastineena saat paikallisen toiminnan lisäksi Karjalan Liiton neljä kertaa vuodessa ilmestyvän monipuolisen Karjalan Kunnaat –jäsenlehden (irtonumero 8 e), jäsenalennuksia liiton SieMie-puodin ja verkkokaupan tuotteista sekä Karjala-kortilla muitakin alennuksia. Jäsenmaksun perinnän hoitaa vuoden 2021 alusta keskitetysti Karjalan Liitto. Jäsenmaksulasku tulee vuoden ensimmäisen Karjalan Kunnaat -lehden mukana helmikuussa. Järjestely merkitsee omalle seuralle merkittävää säästöä sekä laskutustyössä että pankki- ja postikuluissa.

Ota rohkeasti yhteyttä meihin!

Tule mukaan, kysy lisää! Kaikki kiinnostuneet ovat tervetulleita jäseniksimme!