- karjalaisten yhdyssiteenä jo vuodesta 1946

Vuoden 2024 toimintaa

Keuruun Karjalaseura ylläpitää ja tekee tunnetuksi karjalaista kulttuuria ja perinteitä.  Seurassamme oli vuoden vaihteessa 125 jäsentä. Jäsenistössä on paljon muitakin kuin juuriltaan karjalaisia.

Seuran toiminnassa otamme huomioon Karjalan Liiton vuosien 2023-2026 yleisteeman Karjalaisuus keskellämme sekä vuoden 2024 toimintateeman Karjalaiset museot ja kokoelmat.

Olet lämpimästi tervetullut mukaan toimintaan! Otamme kiitollisina vastaan myös uusia toimintaideoita.

Viimeisestä evakkoonlähdöstä tulee kuluneeksi tänä vuonna 80 vuotta. Toimintavuoden kampanjamme on evakkoesineiden valokuvien ja tarinoiden kokoaminen ja julkaisu omilla kotisivuillamme. Monilla saattaa löytyä kotoaan jokin evakkomatkan tehnyt esine, kuten tekstiili, työkalu, kirja tai muistoesine. Seura kerää valokuvia näistä evakkoesineistä sekä kertomuksia esineiden vaiheista, alkuperästä ja käyttötarkoituksesta. Kuvan ja tekstin voi toimittaa sähköisessä muodossa osoitteeseen keuruunkarjalaseura@gmail.com  tai kuvan ja kertomuksen voi toimittaa sihteeri Riitta Vanhaselle puh. 045 3177210. Karjalan Liitonkin verkkosivuille on perusteilla virtuaalinen evakkoesinenäyttely. Karjalan Liitto toivoo seurojen lähettävän 2–3 evakkoesinekuvaa per seura ja esineeseen liittyvän tarinan pituudeltaan korkeintaan puoli arkkia. Syyskuun perinnekerhossa (17.9.) on tarkoitus tutustua kertyneeseen materiaaliin ja valita Karjalan Liittoon toimitettavat kuvat tarinoineen.

Pyrimme tukemaan omien juurien etsintää.  Hallituksemme jäsen Markku Rämö toimii tukihenkilönä sukujuurien selvittämisessä puh. 0400 540 202

Jäsenmaksun (30 e) vastineena saat paikallisen toiminnan lisäksi Karjalan Liiton neljä kertaa vuodessa ilmestyvän monipuolisen Karjalan Kunnaat –jäsenlehden (irtonumero 8 e), jäsenalennuksia liiton SieMie-puodin ja verkkokaupan tuotteista sekä Karjala-kortilla muitakin alennuksia. Jäsenrekisterissä olevaan sähköpostiosoitteeseesi saat Karjalan Liiton uutiskirjeet.

Ilmoitathan sähköpostiosoitteesi /- muutokset jäsensihteeri Helena Hirvenlahdelle. Lähetämme sähköpostilla seuran jäsentiedotteita useita kertoja vuoden mittaan, mm ajankohtaista tietoa tapahtumistamme ja toiminnastamme.

Seuran toimihenkilöitä:

Puheenjohtaja Pekka Vanhanen (rpekka.vanhanen (at) gmail.com) puh. 044 2314 538

Varapuheenjohtaja Hellevi Sipponen (hellevi.sippone (at) gmail.com) puh. 040 5657948

Sihteeri Riitta Vanhanen (riitta.k.vanhane (at) gmail.com ) puh. 045 3177 210

Rahastonhoitaja Ritva Pihlainen (ritvaliisapihlaine (at) gmail.com ) puh. 040 7069 715

Jäsensihteeri Helena Hirvenlahti (helena.hirvenlahti (at) gmail.com) puh. 040 5897 380

Muut hallituksen jäsenet ovat Raili Kallinen, uutena Riitta Kosonen, tervetuloa mukaan!, Jorma Martikainen, Ari Maskonen, Kari Pikkusaari ja Markku Rämö.

Jäsenmaksu 2024

Keuruun Karjalaseuran jäsenmaksu on 30 euroa (Karjalan Liitto 20 e, Karjalan Liiton Keski-Suomen piiri 1,50 e, seura 8,50 e)

Jäsenmaksun vastineena saat paikallisen toiminnan lisäksi Karjalan Liiton neljä kertaa vuodessa ilmestyvän monipuolisen Karjalan Kunnaat –jäsenlehden (irtonumero 8 e), jäsenalennuksia liiton SieMie-puodin ja verkkokaupan tuotteista sekä Karjala-kortilla muitakin alennuksia. Jäsenmaksun perinnän hoitaa keskitetysti Karjalan Liitto. Jäsenmaksulasku tulee vuoden ensimmäisen Karjalan Kunnaat -lehden mukana helmikuussa. Järjestely merkitsee omalle seuralle merkittävää säästöä sekä laskutustyössä että pankki- ja postikuluissa.

Ota rohkeasti yhteyttä meihin!

Tule mukaan, kysy lisää! Kaikki kiinnostuneet ovat tervetulleita jäseniksimme!