Vuoden 2021 toimintaa aletaan käynnistellä koronarajoitustilanteen mukaan. Seuraa ilmoitteluamme.

Keuruun Karjalaseura ylläpitää ja tekee tunnetuksi karjalaista kulttuuria.  Tuomme esiin myös Karjalan Liiton teemoja Huomisen karjalaisuus ja Karjalainen identiteetti. Seurassamme oli vuoden vaihteessa 145 jäsentä. Jäsenistössä on paljon muitakin kuin juuriltaan karjalaisia.

Seura on perustettu 11.3.1946 paikkakunnan karjalaisen väestön yhdyssiteeksi.  Vietämme seuran 75. toimintavuotta.  Mielenkiintoisena haasteena olemme aloittamassa vuosikymmenten aikana kertyneen aineiston arkistointitalkoita. Valokuvien järjestämisessä tarvitsemme tunnistusapua.

Pyrimme tukemaan omien juurien etsintää.  Hallituksemme uusi jäsen Markku Rämö on lupautunut tukihenkilöksi sukujuurien selvittämisessä.

Keuruun Karjalaseuran toimintasuunnitelmaa vuodelle 2021

Vuosikokous Pisarassa ti 9.3.2021 klo 18, mahdollisuus osallistua teams-yhteydellä

Hallitus kokoontuu 4-5 kertaa vuodessa, teams- ja sähköpostikokoukset käytössä tilanteen mukaan

Perinnekerho tiistaisin klo 18 SPR:n kerhohuone Pisarassa os. Keuruuntie 16

21.9.: Sukupolvien ketju: miten selvitän sukujuuriani, miten voin tallentaa suvun perinnettä (huom aihe vaihtunut koronatilanteen vuoksi)

Tarjoilu: kaurakiisseli ja kakku

Matkat

15.8. su Kesäteatteri Kyyjärvellä, komedia Rakkautta ilmassa.  Lähtö Keuruun linja-autoasema klo 11, hinta 50 € sis matka, ruokailu, teatteri ja kahvi, ilm. Haapamäen Karjalaiset Leila Mäkelä puh. 0400-772640

Kesäteatterimatka peruuntuu, koska teatteri on perunut esityksensä tältä kesältä.

Muut matkat ovat ensi kesänä vielä epätodennäköisiä, mutta matkaorganisaatiolla on valmius matkojen nopeaan suunnitteluun ja
toteutukseen, jos kansallinen / kansainvälinen koronatilanne matkat mahdollistaa.

Karjala-talon tapahtumat, Simsiöntie 123, Keuruu

3.8 ti Siivoustalkoot klo 10-12 ja avoimet ovet klo 12-14, kahvio ja pihatapahtuma

29.8. su Maakirkko klo 13

Muut tapahtumat Keuruulla

1.5 -31.10. Evakkovaununäyttely Haapamäen Höyryveturipuistossa yhteistyössä Haapamäen Karjalaisten, Haapamäen Höyryveturipuisto Oy:n ja Keuruun Museon kanssa. Avoinna joka päivä klo 10-18. Näyttely sisältyy Veturipuiston pääsymaksuun.

Valkjärven Pitäjäseuran ja Vuoksela-Seuran  kesäretki kohteena Keuruu siirtyy myöhemmin toteutettavaksi

10.9. PERUTTU, siirtyy keväälle 2022:  Kahvia ja kohtaamisia Kimarassa, aiheena kieli ja murteet klo 13

30.10. la Karjalanpiirakkakurssi kivikoululla yhteistyössä kansalaisopiston kanssa klo 9-13

6.11. la Karjalainen kirkkopyhä klo 10

Jumalanpalvelus, muistohetki Vanhan kirkon puistossa, kirkkokahvit

20.11. la Puurojuhla seurakuntakeskuksessa klo 18

Karjalan Liiton adresseja (12 e) surunvalitteluihin saatavana Riitta Vanhaselta puh 045 3177210
Seura vuokraa Raja-Karjalan kansallispukua (20 e) tiedustelut Riitta Vanhaselta
Seura vuokraa kesäaikana Karjalataloa (ei mukavuuksia) 100 e/tilaisuus/vrk Kari Pikkusaari puh. 0500 540536

Jäsenmaksu 2021

Keuruun Karjalaseuran jäsenmaksu on 30 euroa (Karjalan Liitto 20 e, Karjalan Liiton Keski-Suomen piiri 1,50 e, seura 8,50 e)

Jäsenmaksun vastineena saat paikallisen toiminnan lisäksi Karjalan Liiton neljä kertaa vuodessa ilmestyvän monipuolisen Karjalan Kunnaat –jäsenlehden (irtonumero 8 e), jäsenalennuksia liiton SieMie-puodin ja verkkokaupan tuotteista sekä Karjala-kortilla muitakin alennuksia. Jäsenmaksun perinnän hoitaa vuoden 2021 alusta keskitetysti Karjalan Liitto. Jäsenmaksulasku tulee vuoden ensimmäisen Karjalan Kunnaat -lehden mukana helmikuussa. Järjestely merkitsee omalle seuralle merkittävää säästöä sekä laskutustyössä että pankki- ja postikuluissa.

Ota rohkeasti yhteyttä meihin!

Tule mukaan, kysy lisää! Kaikki kiinnostuneet ovat tervetulleita jäseniksimme!