Tulevia tapahtumia syksy 2018 -

Tarinakerho perjantaina 9.11. klo 12-

Tervetuloa mukaan: tässä voit liittyä jäseneksi

Tähän johdantoa ja JÄSENEKSILIITTYMISLOMAKE
TARINAKERHON JÄSENYYS

Kerhon jäseniksi ovat tervetulleita kaikki KARJALAISIA juuria omaavat ja KARJALAISUUDESTA kiinnostuneet henkilöt.
Tarinakerhon jäseneksi pääsee ilmottautumalla kerhon hallituksen jäsenelle, halukkudesta tulla jäseneksemme. Sekä täyttämällä JÄSENHAKEMUS kaavakkeen.
Jäsenhakemus käsitellää hallituksen kokouksessa. Myönteisen päätöksen saatuaan, uusi jäsen sitoutuu maksamaan vuotuisen jäsenmaksun. Jäsenmaksuun sisältyy Karjalan Liiton jäsenyys ja Liiton julkaisema Karjalan Kunnaat -lehti. Karjalan Liitto Ry. antaa maksavalle jäsenelle Liiton jäsenkortin.
Jäsenmaksun suuruus pätetään vuosittain yhdistyksen vuosikokouksessa. Kuluvana vuotena jäsenmaksu on
vain 25,00 €/jäsen. Jäsenmaksu sisältää Karjan Liitto Ry:n ja Lahden Piirin jäsenmaksut

HUOM.
ETSIMME JOUKKOOMME uusia, nuorekkaita Karjalaisuudesta kiinnostuneita henkilöitä.
Tervetuloa toimivaan joukkoomme!!

Jäsenmaksu 2018

Jäsenyys maksaa 30 € sis. Karjalan Liiton jäsenmaksun 20€

Yhteystiedot 2018

Hallituksen puheenjohtaja Seppo Komonen p. 040 019 1235 seppo.t.komonen@gmail.com Hallituksen varapuheenjohtaja Jyrki Warvas p. 040 568 6314 jyrki.warvas@dnainternet.net Sihteeri Ebba Penttilä p. 040 823 2016 ebba.penttila@gmail.com Suvannon Seutu lehti Vuokselan osalta yhteyshenkilö 1.1.2018 alkaen Seppo Komonen Kompiontie 43 a 51200 Kangasniemi seppo.t.komonen@gmail.com p. 040 019 1235

Karjalaisten Tarinakerho Ry. Kotipaikka Lahti.

Karjalaisten Tarinakerho Ry. perustettiin 2.5.1941. Seuran ensimmäisinä toimintavuosina oli pääpaino neuvontatyössä jäsenien elämän alkuun pääsemisen helpottamiseksi. Tilanteen parantuessa voitiin keskittyä myös viihteen puoleen, sillä elämän oli nyt asetuttava uudelle kotiseudulle. Vuosikymmenien aikana on Rauman Karjalaiset ry järjestänyt lukemattomia tapahtumia ja juhlatilaisuuksia. Samoin matkoja on tehty jopa ulkomaille asti. Tapahtumilla on ollut yhteenkuuluvaisuutta kasvattava vaikutus seuran jäsenien keskuudessa. Seura ottanut osaa myös Satakunnan piirin ja Karjalan Liiton toimintaan vointinsa mukaa. Eikä unohtaa voi urheilu- ja kyykkäpelitoimintaa. Lähiseudun karjalaseurojen kanssa tehtiin vastavuoroisia vierailuja. Vuonna 1954 hankittiin muistomerkki Karjalaan jääneiden vainajien muistolle Rauman vanhalle hautausmaalle. Vuonna 1976 paljastettiin Rauman Karjalaiset ry:n hankkima ja kaupungille luovutettu patsas "Vaikeuksien kautta voittoon", patsaan on suunnitellut koivistolaissyntyinen taitelija Aila Salo. Kolmas huomattava muistomerkki on seuran toimesta sijoitettu vuonna 1987 perustettuun Viipurin puistoon, se kuvaa Viipurin linnaa ja sijaitsee Raumalla Karjalan kadun varrella. Karjalaiset Kesäjuhlat järjestettiin Raumalla 1988.Jäseniä seuralla on ollut kaikista luovutetun Karjalan pitäjistä ehkä eniten koivistolaisia ja räisäläisiä. Vuonna 2001 oli kirjojen mukaan räisäläisiä 138 henkeä vielä jäljellä. Asia tutkittiin täällä pidettyjen pitäjäjuhlien takia.