Aktiivista toimintaa ​​​​​​

- Säilyttää yhdistys toimivana

- Ylläpitää yhdistyksen perinteiset toiminnat

- Kehittää jotain uutta - nyt yhteislaulutoimintaa
- Saada toiminnan kautta uusia jäseniä.
- Vaalia karjalaisia perinteitä.
- Tarjota jäsenistölle kanavan olla mukana karjalaisessa yhteisössä.

Vuoden toiminta koostuu erilaisista tapahtumista. Mainittakoon mm.

- Tarina/luento/yhteislauluillat Kristiinan Salongissa
- Teatteriretket ja yhteiset matkat
- Kyykkätapahtuma
- Puurojuhla
- Perinteiset kunniakäynnit haudoilla

Lisäksi osallistutaan piirin ja Karjalan Liiton vuosittaisiin tapahtumiin.

Toimintasuunnitelma 2022

29.1. Teatterimatka Lemille ”Yksinäisten sydänten kerho” on siirretty vuodella, koska teatteri on kiinni. Uusi retkipäivä on 28.1.2023!

7.3. Kaakon Karjalaiset ry:n vuosikokous klo 18.00 Lappeenrannan linnoituksessa Kristiinan Salongissa Katariinantori 4. Kokouksessa käsitellään sääntöjen kohdassa 10 määritellyt asiat. Maistelemme myös tämän vuoden tupailloissamme tarjoiltavaa mustikkarättänää. KK

15.3. Tupailta Kristiinan Salongissa klo 18.00 aiheena ”Pajari ja Pajarin kirkko”. Terhi Koivisto kertoo Kivennavalle jatkosodan aikana rakennetusta kirkosta, joka oli ainut kirkko mikä ehti valmistua karjalaan sodan aikana, Kirkko rakennettiin entisen pappilan paikalle Linnamäelle. Rakennustyön tekivät Kenraalimajuri Aaro Pajarin sotilaat.  Esitelmässä myös henkilökuvaa Pajarista, joka oli myös kaksinkertainen Mannerheim-ristin ritari. Tänä vuonna tarjoamme tupailloissamme mustikkarättänää. KK

12.4. Tupailta Kristiinan Salongissa klo 18.00 aiheena "Lintulan nunnien evakkotie"- Kivennavalta Heinäveden Palokkiin. Raija Levo kertoo Kivennavan Lintulan kylässä olleesta Suomen ainoasta ortodoksisesta Pyhän kolminaisuuden nunnaluostarista, joka evakuoitiin talvisodan alkaessa. Nunnat siirrettiin muiden evakuoitujen kanssa Joroisten Maaveden kylään, josta heidän evakkotie jatkui monen mutkan kautta Heinäveden Palokkiin. Tänä vuonna tarjoamme tupailloissamme mustikkarättänää.  KK

27.4. Kansallinen veteraanipäivä. Lippu. KP

14.-28.5. Matka Kroatiaan, Bosnia-Hertsegovinaan ja Montenegroon. KK

15.5. Kaatuneiden muistopäivä. Lippu. KP

17.-19.6. Karjalan Liiton kesäjuhlat Raumalla. KL

15.-18.7. Retki tutustumaan Ruotsin hienoihin linnoihin ja kartanoihin bussilla ja laivoilla. Katso lisätietoja matkaosiosta! KK

19.-21.8. Retki Lapinlahdelle taidemuseo Eemiliin, jonne on koottu 220 ikonia suomalaisista yksityiskokoelmista. Sitten käymme virkistäytymässä Vuokatissa.

13.9. klo 18.00 Helena Miettinen kertoo inkeriläisyydestä Kristiinan Salongissa, tarjolla mustikkarättänää. KK

22.9. klo 18.00 yhteislauluilta pienessä ryhmässä Kaipian talolla (katso tiedot yllä laatikossa!) KK

6.10. klo 18.00 yhteislauluilta pienessä ryhmässä Kaipian talolla (katso tiedot yllä laatikossa!) KK

7.10. klo 16.00 Reija Römpötti kertoo Viipurin pienoismallista Etelä-Karjalan museossa. KK

8.10. klo 14.00 Ahti Kurri kertoo DNA-sukututkimuksesta lyseon lukion Mediateekissä, kahvitarjoilu. järj. Kurkijokiseura ry

20.10. klo 18.00 yhteislauluilta pienessä ryhmässä Kaipian talolla (katso tiedot yllä laatikossa!) KK

30.10. Kirkkopyhä Taipalsaaressa. KP

3.11. klo 18.00 karjalainen yhteislauluilta isossa ryhmässä Kristiinan Salongissa, tarjolla mustikkarättänää. Kuoronjohtaja/musiikinopettaja Lydia Kaipia laulattaa tuttuja karjalaisia ja suomalaisia lauluja hanurin säestyksellä. KK

6.11. Pyhäinpäivä. Lippu. KP

17.11. klo 18.00 yhteislauluilta pienessä ryhmässä Kaipian taolla (katso tiedot yllä laatikossa!) KK

6.12. Itsenäisyyspäivä. Lippu. KP

12.12. klo 18.00 puurojuhla Kristiinan Salongissa. KK

Vuosi 2023 alkaa teatteriretkellä Lemille 28.1.2023. Jäsenillemme ilmainen bussikuljetus! Katso otsikosta "matkailu"!

KK = Kaakon Karjalaiset ry, KP = Karjalan Liiton Etelä-Karjalan piiri ry, KL = Karjalan Liitto ry

Jäsenmaksu 2022

Kaakon karjalaiset ry:n jäsenmaksu on 25 €/vuosi (sisältää Kaakon Karjalaisten jäsenmaksun 4€, maksun piirille 1€ ja Karjalan liiton jäsenmaksun 20€)

Yhteystiedot

Johtokunnan vt. puheenjohtaja Reija Römpötti puh. 040 741 7707 reijajaya@yahoo.com, vt. varapuheenjohtaja Raija Levo puh. 0500 515022 levoraija@gmail.com, sihteeri Sirpa Tereska p. 040 734 3087 sirpa.tereska@hotmail.com

Ota rohkeasti yhteyttä meihin!

Tule mukaan, kysy lisää! Kaikki kiinnostuneet ovat tervetulleita jäseniksimme!

Kuva. Klikkaa kuva suuremmaksi.