Kyykätään, opiskellaan, retkeillään ja juhlitaan ...

Tervetuloa Kaakon Karjalaisten kotisivuille!

Nyt talvella hetki hengähdetään ja sitten juhlitaan

kohta jo 81-vuotiasta Kaakon Karjalaiset ry:tä!

Tupailtamme siirtyy

15.3. klo 18.00 suunniteltu tupailta, jossa Tuija Nummela kertoo kirjastaan "Rajalta Rajajoelle - Parikkalasta siirtolaisena Suokylälle", siirtyy myöhempään ajankohtaan.

VUOSIKOKOUS PIDETTIIN 15.2.2021

Katso uudet yhteystiedot yläpalkkia klikaten!

Pitäjäesittelyt Helsingissä Karjalatalolla

Emme järjestä nyt kuljetuksia tilaisuuksiin, koska esittelyt videoidaan ja löydät ne Youtubesta!

Teatteriretki Lemille siirtyy myöhempään - kunhan teatteri taas aukeaa.

c/o Kaija Kilpeläinen, Paakarintie 5 as 3, 52200 Puumala

Kroatia

Kevätretkemme Välimerelle - Kroatiaan, Bosnia-Hertsegovinaan ja Montenegroon siirtyy toukokuulle 2022!

puheenjohtajisto

Kaakon Karjalaisten puheenjohtajana toimii Kaija Kilpeläinen ja varapuheenjohtajana Reija Römpötti.

.

Juhannuksena Ahvenanmaalle!

Bussi-lautta-laivamatka Turun saaristoon ja Ahvenanmaalle 25.-27.6.2021. Katso lisätiedot yläpalkin "Matkailua" klikkaamalla.

Paljon toimintaa on suunnitteilla!

Menneelle vuodelle olimme taas suunnitelleet runsaasti yhteistä ohjelmaa. Suunnitelmat eivät toki läheskään täysin toteutuneet kuten sekä oman seuramme että Karjalan Liiton 80-vuotisjuhlallisuudet peruuntuivat kuten myös Helsinkiin suunnitellut kesäjuhlat. Kuitenkin lähes koko vuoden ajan meillä oli jotain toimintaa, jota järjestimme tarkasti koronasuositusten mukaisesti turvaohjeita noudattaen. Alkavalle vuodelle suunnitelmia on jälleen runsaasti. Katso ajantasalla oleva tilanne sivun ylälaidasta kohdasta "TOIMINTA". Moni suunnittelemamme toiminto on jo peruuntunut. Lemin nuorisoseuran teatteri on suljettu ja teemme retken sinne, kunhan se avautuu. Koska kaikki eivät ehdi rokotuksia ajoissa saamaan, emme matkusta Kroatiaan, Bosnia-Hertzegovinaan emmekä Montenegroon, vaan ne ovat tavoitteena ensi vuoden toukokuussa. Karjalan Liitto on jo peruuttanut Raumalle suunnitellut kesäjuhlat. Tupailtoja pyrimme järjestämään Kristiinan Salongissa mielenkiitoisia luennoitsijoita kuunnelleen ja perinneruoka hakkoopiirakkaa maistellen. Juhannuskokkoa ja ruotsalaisperinteen mukaisia juhannussalkoja matkustamme, tilanteen niin salliessa, ihastelemaan Turun saaristoon ja Ahvenanmaalle  - pysyen kuitenkin kotimaassa. Viime vuonna emme järjestäneet seuramme 80-vuotisjuhlia, mutta tänä kesänä pyrimme aihetta juhlimaan. Katso Kaija Kilpeläisen johdolla toimiva uusi johtokuntamme klikkaamalla sivun ylälaidasta "JOHTOKUNNAN KOKOONPANO"!

Katso alkavan vuoden monipuolinen toimintasuunnitelmamme sivun ylälaidasta kohdasta "TOIMINTA"!

Tee toimintaehdotuksia!

Otamme mielellämme vastaan ehdotuksia uusista toimintamuodoista ja esimerkiksi tutustumis- ja retkikohteista. Minkä teatteriesityksen haluaisit nähdä? Mistä aiheesta haluaisit esitelmän tupailtaamme? Teemme joka vuosi jonkun retken itärajan taakse luovutetulle alueelle sekä loppukeväästä matkan etelä- tai keski-Eurooppaan. Minne haluaisit retkemme Sinut vievän? Tänä keväänä tarkoituksemme oli lentää Kroatiaan, josta retkiohjelmassamme olisi ollut käynnit mm. Bosnia-Hetzegovinassa ja Montenegrossa. Koronapandemia siirsi kuitenkin matkamme ensi vuoden toukokuuhun. Viime vuosien kohteinamme on ollut mm. Fuengirola, Kreeta, Mallorca, Rhodos, Rooma ym., joilla olemme joka paikassa vuokranneet pikkubussin omaan käyttöömme ikiomia retkiämme varten. Kerro minne haluaisit matkustaa kaakonkarjalaisessa iloisessa seurassa - toteutetaan vuosien mittaan paljon unelmia yhdessä!

< huhtikuu 2021 >
matiketopelasu