Kyykätään, opiskellaan, retkeillään ja juhlitaan ...

Tervetuloa Kaakon Karjalaisten kotisivuille!

Kesällä juhlittiin 80-vuotiasta Kaakon Karjalaiset ry:tä sekä

matkailtiin Ahvenanmaalle, Ylämaan jalokivimessuille

sekä Heinäveden luostareihin Valamoon ja Lintulaan.

Tervetuloa mukaan syksyn rientoihimme!

Seuraava tupailtamme on 28.9.

Syksyllä tupailloissamme taas maistellaan hakkoopiirakkaa ja kuullaan mielenkiintoisia esitelmiä ja tietenkin karjalainen puheensorina täyttää salin.

KYYKÄTÄÄN!

Kyykkäilta 14.9. klo 17.00 Kivisalmen kentällä.

Pitäjäesittelyt Helsingissä Karjalatalolla

Emme järjestä nyt kuljetuksia tilaisuuksiin, koska esittelyt videoidaan ja löydät ne Youtubesta!

Teatteriretki Lemille siirtyy myöhempään - kunhan teatteri taas aukeaa.

c/o Reija Römpötti, Savimäenkatu 2 A 4, 53550 Lappeenranta

Kroatia

Kevätretkemme Välimerelle - Kroatiaan, Bosnia-Hertsegovinaan ja Montenegroon siirtyy toukokuulle 2022!

puheenjohtajisto

Kaakon Karjalaisten vt. puheenjohtaja on Reija Römpötti ja vt. varapuheenjohtaja Raija Levo.

.

Seuramme 80-vuotisjuhlat jäsenistöllemme 22.8.2021!

Katso ohjelma saamastasi kutsusta! Noudatamme koronaohjeistusta.

Katso täältä kuvia!

Paljon toimintaa on suunnitteilla!

Menneelle vuodelle olimme taas suunnitelleet runsaasti yhteistä ohjelmaa. Suunnitelmat eivät toki läheskään täysin toteutuneet kuten sekä oman seuramme että Karjalan Liiton 80-vuotisjuhlallisuudet peruuntuivat kuten myös Helsinkiin suunnitellut kesäjuhlat. Kuitenkin lähes koko vuoden ajan meillä oli jotain toimintaa, jota järjestimme tarkasti koronasuositusten mukaisesti turvaohjeita noudattaen. Tälle vuodelle suunnitelmia on jälleen runsaasti. Katso ajantasalla oleva tilanne sivun ylälaidasta kohdasta "TOIMINTA". Moni suunnittelemamme toiminto on jo peruuntunut. Lemin nuorisoseuran teatteri on suljettu ja teemme retken sinne, kunhan se avautuu. Koska kaikki eivät ehdi rokotuksia ajoissa saamaan, emme matkusta Kroatiaan, Bosnia-Hertzegovinaan emmekä Montenegroon, vaan ne ovat tavoitteena ensi vuoden toukokuussa. Karjalan Liitto on jo peruuttanut Raumalle suunnitellut kesäjuhlat. Tupailtoja pyrimme järjestämään Kristiinan Salongissa mielenkiitoisia luennoitsijoita kuunnelleen ja perinneruoka hakkoopiirakkaa maistellen. Juhannuskokkoa ja ruotsalaisperinteen mukaisia juhannussalkoja matkustamme, ihastelemaan Turun saaristoon ja Ahvenanmaalle (matka loppuunmyyty), Ylämaan Jalokivimessuihin tutustumme heinäkuun alussa ja heinäkuun lopulla teemme matkan Heinävedelle Uuden Valamon ja Lintulan luostareihin juhlaviikonloppuna. Viime vuonna emme järjestäneet seuramme 80-vuotisjuhlia, mutta tänä kesänä komeasti juhlittiinkin! Katso Reija Römpötin johdolla toimiva uusi johtokuntamme klikkaamalla sivun ylälaidasta "JOHTOKUNNAN KOKOONPANO"!

Katso alkavan vuoden monipuolinen toimintasuunnitelmamme sivun ylälaidasta kohdasta "TOIMINTA"!

Tee toimintaehdotuksia!

Otamme mielellämme vastaan ehdotuksia uusista toimintamuodoista ja esimerkiksi tutustumis- ja retkikohteista. Minkä teatteriesityksen haluaisit nähdä? Mistä aiheesta haluaisit esitelmän tupailtaamme? Teemme joka vuosi jonkun retken itärajan taakse luovutetulle alueelle sekä loppukeväästä matkan etelä- tai keski-Eurooppaan. Minne haluaisit retkemme Sinut vievän? Tänä keväänä tarkoituksemme oli lentää Kroatiaan, josta retkiohjelmassamme olisi ollut käynnit mm. Bosnia-Hetzegovinassa ja Montenegrossa. Koronapandemia siirsi kuitenkin matkamme ensi vuoden toukokuuhun. Viime vuosien kohteinamme on ollut mm. Fuengirola, Kreeta, Mallorca, Rhodos, Rooma ym., joilla olemme joka paikassa vuokranneet pikkubussin omaan käyttöömme ikiomia retkiämme varten. Kerro minne haluaisit matkustaa kaakonkarjalaisessa iloisessa seurassa - toteutetaan vuosien mittaan paljon unelmia yhdessä!

< syyskuu 2021 >
matiketopelasu