Kyykätään, opiskellaan, retkeillään ja juhlitaan ...

Tervetuloa Kaakon Karjalaisten kotisivuille!

Nyt hetki hengähdetään ja syksyllä juhlitaan

80-vuotiasta Kaakon Karjalaiset ry:tä!

Tupailtoja

Tupailllat tulevat jatkumaan koronaviruksen hellitettyä. Jarmo on jo hankkinut Kaurakiisselijauhot ensimmäistä iltaa varten.

Kyykkätapahtuma 5.8.2020

Paikka on Myllysaaren viereinen Kirkkoherranlahden kenttä, Ainonkadun varrella. Ilmainen kuljetus kentälle.

Pitäjäesittelyt Helsingissä Karjalatalolla

Järjestämme kuljetuksia Lappeenrannasta Helsinkiin Karjalatalolle pitäjäesittelyihin, kunhan ne taas koronatauon jälkeen jatkuvat..

Konevitsaan, Käkisalmeen ja Rautuun

Bussi-laivamatka siirretty kesään 2021

Kaakontupa, Raastuvankatu 20, 53100 Lappeenranta

Kokoustila Lappeenrannassa

Kaakontupa on viihtyisä kokoustila Lappeenrannassa. Pöydän ääreen mahtuu 12 henkeä ja seinustalle 6 lisää. Käytössä pikku keittiö, astiasto ja WC

.

puheenjohtaja Lea Jäppinen

Kaakon Karjalaisten uusi puheenjohtaja on Lea Jäppinen puh. 045 313 9998, lea.jappinen@gmail.com. Otapa yhteyttä!

.

Vilkas toimintavuosi oli taas suunnitteilla!

Alkavalle vuodelle olimme taas suunnitelleet runsaasti yhteistä ohjelmaa. Teatterimatkalla ehdimme jo käymään Lemin nuorisoseuran vieraana katsomassa "Pekka Puupää kesälaitumilla" -näytelmää. Bussimme oli jälleen kerran aivan täynnä. Ennen kuin koronavirus iski ehdimme pitää myös vuosikokouksemme. Yhden tupaillan pidimme ja sen aiheena oli Kirvu, josta kertoi uusi puheenjohtajamme Lea Jäppinen. Kävimme myös Helsingissä Karjalantalolla kuuntelemassa asiaa Lahdenpohjasta ja Metsäpirtistä. Sittenpä tulikin koronaviruksen tauko ja koko maassa karjalaisseurojen toiminta pysähtyi. Moni suunnittelemamme toiminto jäi keväällä toteuttamatta. Emme matkustaneet Kroatiaan, Bosnia-Hertzegovinaan emmekä Montenegroon. Peruutettu on myös matkamme Konevitsan luostariin, Käkisalmeen ja Rautuun. Mikäli tilanne sallii on kyykkäkokoontuminen suunnitteilla 5.8. ja luento Aunuksesta 15.8. Lappeenrannan linnoituksella ... ja syksyllä toiminta on toivottavasti jo normaalin aktiivista.

Tee toimintaehdotuksia!

Otamme mielellämme vastaan ehdotuksia uusista toimintamuodoista ja esimerkiksi tutustumis- ja retkikohteista. Minkä teatteriesityksen haluaisit nähdä? Mistä aiheesta haluaisit esitelmän tupailtaamme? Teemme joka vuosi jonkun retken itärajan taakse luovutetulle alueelle sekä loppukeväästä matkan etelä- tai keski-Eurooppaan. Minne haluaisit retkemme Sinut vievän? Tänä keväänä tarkoituksemme oli lentää Kroatiaan, josta retkiohjelmassamme olisi ollut käynnit mm. Bosnia-Hetzegovinassa ja Montenegrossa. Koronapandeema peruutti kuitenkin matkamme. Viime vuosien kohteinamme on ollut mm. Fuengirola, Kreeta, Mallorca, Rhodos, Rooma ym., joilla olemme joka paikassa vuokranneet pikkubussin omaan käyttöömme ikiomia retkiämme varten. Kerro minne haluaisit matkustaa kaakonkarjalaisessa iloisessa seurassa - toteutetaan vuosien mittaan paljon unelmia yhdessä?

< heinäkuu 2020 >
matiketopelasu