Retkeillään, juhlitaan ja opiskellaan ...

Tervetuloa Kaakon Karjalaisten kotisivuille!

Seuraavana ohjelmassamme on 28.1. teatteriretki Lemille,

näytelmänä "Kirkko kiven takana".

Jäsenemme saavat bussikuljetuksen Lappeenrannasta ja Joutsenosta ilmaiseksi!

VUOSIKOKOUS

Kaakon Karjalaiset ry:n vuosikokous pidetään 13.2.2023 klo 18.00 Kristiinan Salongissa Lappeenrannan linnoituksessa

Retki Ruotsin hienoimpiin linnoihin

Bussi-laivamatka 15.-18.7.2022 tehtiin hyvässä karjalaisessa seurassa.

Teatteriretki Lemille 28.1.2023.

JASENILLE ILMAINEN BUSSIKULJETUS!

c/o Reija Römpötti, Savimäenkatu 2 A 4, 53550 Lappeenranta

puheenjohtajisto

Kaakon Karjalaisten vt. puheenjohtaja on Reija Römpötti ja vt. varapuheenjohtaja Raija Levo.

.

Seuramme 80-vuotisjuhlat jäsenistöllemme oli 22.8.2021!

Katso täältä kuvia!

Opettele soittamaan!

Lue lisää!

Nyt suunnitellaan alkavaa vuotta 2023!

Menneille vuodsille 2021-22 suunnitelmia oli jälleen runsaasti, mutta iso osa niistä peruuntui koronan vuoksi. Karjalan Liitto siirsi Raumalle suunnitellut kesäjuhlat 2021 kesään 2022. Tupailtoja 2022 järjestimme Kristiinan Salongissa mielenkiintoisia luennoitsijoita kuunnellen ja perinneruoka mustikkarättänää maistellen. Juhannuskokkoa ja ruotsalaisperinteen mukaisia juhannussalkoja matkustimme viime kesänä ihastelemaan Turun saaristoon ja Ahvenanmaalle (matka oli loppuunmyyty), Ylämaan Jalokivimessuihin tutustuimme heinäkuun alussa ja heinäkuun lopulla teimme matkan Heinävedelle Uuden Valamon ja Lintulan luostareihin juhlaviikonloppuna. Seuramme 80-vuotisjuhlia juhlittiin 2021 elokuussa! Kyykkää heittettiin usean kerran kesän aikana. Keväällä 2022 matkustimme Kroatian, Bosnia-Hertsegovinan ja Montenegron  lisäksi Ruotsiin katsomaan hienoja linnoja ja kartanoita. Retkellämme Lapinlahden taidemuseo Eemiliin meitä odotti 220 ikonia. Tämän vuoden 2023 aloitamme 28.1. teatteriretkellä Lemille katsomaan "Kirkko kiven takana". Kaakon Karjalaiset ry tarjoaa jäsenilleen ilmaisen bussikuljetuksen esitykseen, joten hinnaksi jää väliaikatarjoiluineen vain 20€. Olemme vaihtaneet bussimme suurempaan, joten muutama mahtuu vielä mukaan!   Kerro ajatuksesi tulevasta toiminnasta ja toteutamme mahdollisimman monta ideaa! Katso Reija Römpötin johdolla toimiva johtokuntamme klikkaamalla sivun ylälaidasta "JOHTOKUNNAN KOKOONPANO"!

Tee toimintaehdotuksia!

Otamme mielellämme vastaan ehdotuksia uusista toimintamuodoista ja esimerkiksi tutustumis- ja retkikohteista. Minkä teatteriesityksen haluaisit nähdä? Mistä aiheesta haluaisit esitelmän tupailtaamme? Olemme tehneet joka vuosi jonkun retken itärajan taakse luovutetulle alueelle - nyt joudumme miettimään muita suuntia. Loppukeväästä olemme matkanneet etelä- tai keski-Eurooppaan. Minne haluaisit retkemme Sinut vievän? Viime keväänä lensimme Kroatiaan, josta retkiohjelmassamme oli käynnit mm. Bosnia-Hetzegovinassa ja Montenegrossa. Koronapandemia siirsi matkamme viime vuodesta - onneksi tänä vuonna saimme sen toteutettua. Viime vuonna keskellä kesää läksimme Ruotsiin tutustumaan Tukholman ja Mälaren -järven hienoihin linnoihin ja kartanoihin. Kokeilimme paluumatkalla sitä uusinta ja hienointa ruotsinlaivaa - Viking Glorya! Viime vuosien kohteinamme on ollut mm. Fuengirola, Kreeta, Mallorca, Rhodos, Rooma ym., joilla olemme joka paikassa vuokranneet pikkubussin omaan käyttöömme ikiomia retkiämme varten. Kerro minne haluaisit matkustaa kaakonkarjalaisessa iloisessa seurassa - toteutetaan vuosien mittaan paljon unelmia yhdessä! Ensi vuoden aloitamme teatteriretkellä Lemille, jolloin seuramme jäsenet saavat teatteriin ILMAISEN BUSSIKULJETUKSEN JOUTSENOSTA JA LAPPEENRANNASTA.

< helmikuu 2023 >
matiketopelasu