Kyykätään, opiskellaan, retkeillään ja juhlitaan ...

Tervetuloa Kaakon Karjalaisten kotisivuille!

Nyt hetki hengähdetään ja ensi vuonna juhlitaan

81-vuotiasta Kaakon Karjalaiset ry:tä!

Puurojuhla jäsenillemme 14.12. klo 18.00 Kristiinan Salongissa. Tupailtamme jatkuvat taas ensi vuonna.

Kyykkätapahtumat jatkuvat taas ensi kesänä. Talvella kokeilemme jääkyykkää?

Paikka on kesäisin Kirkkoherranlahden kenttä, Ainonkadun varrella.

Pitäjäesittelyt Helsingissä Karjalatalolla

Emme järjestä nyt kuljetuksia tilaisuuksiin, koska esittelyt videoidaan ja löydät ne Youtubesta!

Teatteriretki Lemille 13.2.2021 29 €

c/o Jarmo Eskelinen, Ratsumestarinkatu 6 A 4, 53900 Lappeenranta

Kroatia

Kevätretken teemme 8.-22.5.2021 Välimerelle - Kroatiaan, Bosnia-Hertsegovinaan ja Montenegroon!

puheenjohtajisto

Kaakon Karjalaisten puheenjohtajana toimii loppukauden Jarmo Eskelinen varahenkilöinä tarvittaessa Kaija Kilpeläinen ja Ilmari Laakkonen

.

Vilkas toimintavuosi oli taas suunnitteilla!

Alkavalle vuodelle olimme taas suunnitelleet runsaasti yhteistä ohjelmaa. Teatterimatkalla ehdimme jo käymään Lemin nuorisoseuran vieraana katsomassa "Pekka Puupää kesälaitumilla" -näytelmää. Bussimme oli jälleen kerran aivan täynnä. Ennen kuin koronavirus iski ehdimme pitää myös vuosikokouksemme. Yhden tupaillan pidimme ja sen aiheena oli Kirvu, josta kertoi uusi puheenjohtajamme Lea Jäppinen. Kävimme myös Helsingissä Karjalantalolla kuuntelemassa asiaa Lahdenpohjasta ja Metsäpirtistä. Sittenpä tulikin koronaviruksen tauko ja koko maassa karjalaisseurojen toiminta pysähtyi. Moni suunnittelemamme toiminto jäi keväällä toteuttamatta. Emme matkustaneet Kroatiaan, Bosnia-Hertzegovinaan emmekä Montenegroon. Peruutettu on myös matkamme Konevitsan luostariin, Käkisalmeen ja Rautuun. Kyykkäkokoontumiset 5.8. ja 19.8. jo onnistuivat, mutta luento Aunuksesta 15.8. Lappeenrannan linnoituksella siirtyi ensi vuoteen, koska luennoitsija ei pääse rajan yli. Syksyllä toimintamme on jo  normaalimpaa tupailtoineen, mutta esimerkiksi marraskuulle suunniteltu seuramme 80 v. juhlatapahtuma joudutaan siirtämään vuodelle 2021 eli siitä tuleekin 81 v. juhlat.

Tee toimintaehdotuksia!

Otamme mielellämme vastaan ehdotuksia uusista toimintamuodoista ja esimerkiksi tutustumis- ja retkikohteista. Minkä teatteriesityksen haluaisit nähdä? Mistä aiheesta haluaisit esitelmän tupailtaamme? Teemme joka vuosi jonkun retken itärajan taakse luovutetulle alueelle sekä loppukeväästä matkan etelä- tai keski-Eurooppaan. Minne haluaisit retkemme Sinut vievän? Tänä keväänä tarkoituksemme oli lentää Kroatiaan, josta retkiohjelmassamme olisi ollut käynnit mm. Bosnia-Hetzegovinassa ja Montenegrossa. Koronapandemia siirsi kuitenkin matkamme ensi vuoden toukokuuhun. Viime vuosien kohteinamme on ollut mm. Fuengirola, Kreeta, Mallorca, Rhodos, Rooma ym., joilla olemme joka paikassa vuokranneet pikkubussin omaan käyttöömme ikiomia retkiämme varten. Kerro minne haluaisit matkustaa kaakonkarjalaisessa iloisessa seurassa - toteutetaan vuosien mittaan paljon unelmia yhdessä!

< joulukuu 2020 >
matiketopelasu