Kyykätään, opiskellaan, retkeillään ja juhlitaan ...

Tervetuloa Kaakon Karjalaisten kotisivuille!

Kesällä kyykätään joka toinen viikko!

Luentoilta Säkkijärvestä

Säkkijärvi-säätiön puheenjohtaja Pekka Tommiska kertoo Säkkijärvestä 24.4.2019 klo 18.00 Kaakontuvalla, Raastuvankatu 20, Lappeenranta.

Kyykkäämme joka parittoman viikon tiistaita klo 18.00.

Paikka on Myllysaaren viereinen Kirkkoherranlahden kenttä, Ainonkadun varrella.

Tupailta

Kaakon Karjalaisten tupailta Marttakeskuksessa 21.5. klo 18.00

Kesäteatteria

Heinolan kesäteatterissa 18.6. "Pokka pitää!" - kuljetus Lappeenrannasta.

Kaakontupa, Raastuvankatu 20, 53100 Lappeenranta

Vilkas toimintavuosi taas tulossa!

Alkavalle vuodelle olemme taas suunnitelleet runsaasti yhteistä ohjelmaa. Teatterimatkalla ehdimme jo käymään Lemin nuorisoseuran vieraana katsomassa Shakespearin ”Myrsky” -näytelmää ja vaikka näytelmä olikin hieman totuttua valikoimaamme raskaampi, oli bussillinen mukanaolijoita sitä mieltä, että toinen teatterireissu on tänäkin vuonna tarpeen - menemmekin siis katsomaan kesäkuussa Heinolan kesäteatteriin "Pokka pitää!". Kyykkä pyörii kesällä joka toinen viikko ja keskellä kesää järjestämme erityisen kyykkäkokoontumisen muillekin asiasta kiinnostuneille. Toukokuussa retkemme Espanjan Andalusiaan tutustumaan Aurinkorannikon Karjalan Ystävien toimintaan on jo täynnä. Elokuussa allekirjoittanut vie halukkaat risteilylle Laatokalle ja Ääniselle. Karjalaiseen matkailuiltaan kokoonnumme Kaakontuvalle tänä vuonna pariinkin otteeseen ja lisäksi järjestämme tupailtoja eri aiheista sekä pari kertaa käymme Karjalatalolla Helsingissä kuuntelemassa pitäjäesittelyjä.

Tee toimintaehdotuksia!

Otamme mielellämme vastaan ehdotuksia uusista toimintamuodoista ja esimerkiksi tutustumis- ja retkikohteista. Seuraava teatterivierailumme esittelee monelle tutun Hyacinth Bucketin lähipiireineen - kenen pokka pitää? Minkä esityksen haluaisit sen jälkeen nähdä? Teemme joka vuosi jonkun retken itärajan taakse luovutetulle alueelle sekä loppukeväästä matkan etelä- tai keski-Eurooppaan. Tänä keväänä lennämme Espanjan lämpöön, jossa Aurinkorannikon Karjalan Ystävät meitä odottaa. Viime vuosien kohteinamme on ollut mm. Kreeta, Mallorca, Rhodos, Rooma ym., joilla olemme vuokranneet pikkubussin omaan käyttöömme ikiomia retkiämme varten. Kerro minne haluaisit matkustaa kaakonkarjalaisessa iloisessa seurassa - toteutetaan vuosien mittaan paljon unelmia yhdessä?

< huhtikuu 2019 >
matiketopelasu