Retkeillään, juhlitaan ja opiskellaan ...

Tervetuloa Kaakon Karjalaisten kotisivuille!

Kesällä 2021 juhlittiin 80-vuotiasta Kaakon Karjalaiset ry:tä sekä

matkailtiin Ahvenanmaalle, Ylämaan jalokivimessuille

sekä Heinäveden luostareihin Valamoon ja Lintulaan.

Kesällä 2022 suuntaamme ensin Kroatiaan ja

heinäkuussa katsomaan Ruotsin hienoja linnoja ja kartanoita.

Tupailtoja ja tapahtumia ...

7.10. Viipurin pienoismallista museolla, 8.10. DNA-sukututkimusta lyseolla, yhteislauluilta 3.11. Kristiinan salongissa

VUOSIKOKOUS

Kaakon Karjalaiset ry:n vuosikokous pidettiin 7.3.2022 klo 18.00 Kristiinan Salongissa Lappeenrannan linnoituksessa

Retki Ruotsin hienoimpiin linnoihin

Bussi-laivamatka 15.-18.7.2022 tehtiin hyvässä karjalaisessa seurassa.

Teatteriretki Lemille siirtyy ensi vuoden alkuun. Uusi näytelmä julkaistaan lähiaikoina.

c/o Reija Römpötti, Savimäenkatu 2 A 4, 53550 Lappeenranta

220 ikonia

19.-21.8. Matka ”220 ikonia Lapinlahdella ja virkistystä Vuokatissa”.

puheenjohtajisto

Kaakon Karjalaisten vt. puheenjohtaja on Reija Römpötti ja vt. varapuheenjohtaja Raija Levo.

.

Seuramme 80-vuotisjuhlat jäsenistöllemme oli 22.8.2021!

Katso täältä kuvia!

KARJALAISET LAULAVAT

Kaakon karjalaiset laulavat yhdessä tänä syksynä lähes joka toinen viikko - tule mukaan!

Täällä lauletaan

Opettele soittamaan!

Lue lisää!

Paljon toimintaa on suunnitteilla tälle vuodelle!

Menneelle vuodelle suunnitelmia oli jälleen runsaasti. Katso ajantasalla oleva tilanne sivun ylälaidasta kohdasta "TOIMINTA". Moni suunnittelemamme toiminto tosin peruuntui koronan vuoksi. Lemin nuorisoseuran teatteri oli suljettu ja teemme retken sinne, kunhan se avautuu. Emme matkustaneet Kroatiaan, Bosnia-Hertzegovinaan emmekä Montenegroon, vaan ne niitä kävimme katsomassa 14.-28.5.2022. Karjalan Liitto peruutti Raumalle suunnitellut kesäjuhlat 2021 ja ne siirtyivät kesään 2022. Tupailtoja järjestämme Kristiinan Salongissa mielenkiintoisia luennoitsijoita kuunnellen ja perinneruoka mustikkarättänää maistellen. Juhannuskokkoa ja ruotsalaisperinteen mukaisia juhannussalkoja matkustimme viime kesänä ihastelemaan Turun saaristoon ja Ahvenanmaalle (matka oli loppuunmyyty), Ylämaan Jalokivimessuihin tutustuimme heinäkuun alussa ja heinäkuun lopulla teimme matkan Heinävedelle Uuden Valamon ja Lintulan luostareihin juhlaviikonloppuna. Seuramme 80-vuotisjuhlia juhlittiin 2021 elokuussa! Kyykkää heittettiin usean kerran kesän aikana. Tänä kesänä matkustamme Kroatian, Bosnia-Hertsegovinan ja Montenegron  lisäksi Ruotsiin katsomaan hienoja linnoja ja kartanoita. Lapinlahden taidemuseo Eemilissä meitä odottaa 220 ikonia 19.8. Kerro ajatuksesi tulevasta toiminnasta ja toteutamme mahdollisimman monta ideaa! Katso Reija Römpötin johdolla toimiva johtokuntamme klikkaamalla sivun ylälaidasta "JOHTOKUNNAN KOKOONPANO"!

Tee toimintaehdotuksia!

Otamme mielellämme vastaan ehdotuksia uusista toimintamuodoista ja esimerkiksi tutustumis- ja retkikohteista. Minkä teatteriesityksen haluaisit nähdä? Mistä aiheesta haluaisit esitelmän tupailtaamme? Olemme tehneet joka vuosi jonkun retken itärajan taakse luovutetulle alueelle - nyt joudumme miettimään muita suuntia. Loppukeväästä olemme matkanneet etelä- tai keski-Eurooppaan. Minne haluaisit retkemme Sinut vievän? Tänä keväänä lensimme Kroatiaan, josta retkiohjelmassamme oli käynnit mm. Bosnia-Hetzegovinassa ja Montenegrossa. Koronapandemia siirsi matkamme viime vuodesta - onneksi tänä vuonna saimme sen toteutettua. Tänä vuonna keskellä kesää läksimme Ruotsiin tutustumaan Tukholman ja Mälaren -järven hienoihin linnoihin ja kartanoihin. Kokeilimme paluumatkalla sitä uusinta ja hienointa ruotsinlaivaa - Viking Glorya! Viime vuosien kohteinamme on ollut mm. Fuengirola, Kreeta, Mallorca, Rhodos, Rooma ym., joilla olemme joka paikassa vuokranneet pikkubussin omaan käyttöömme ikiomia retkiämme varten. Kerro minne haluaisit matkustaa kaakonkarjalaisessa iloisessa seurassa - toteutetaan vuosien mittaan paljon unelmia yhdessä!

< syyskuu 2022 >
matiketopelasu