Kyykätään, opiskellaan, retkeillään ja juhlitaan ...

Tervetuloa Kaakon Karjalaisten kotisivuille!

Kesällä 2021 juhlittiin 80-vuotiasta Kaakon Karjalaiset ry:tä sekä

matkailtiin Ahvenanmaalle, Ylämaan jalokivimessuille

sekä Heinäveden luostareihin Valamoon ja Lintulaan.

Kesällä 2022 suuntaamme ensin Kroatiaan ja

heinäkuussa katsomaan Ruotsin hienoja linnoja ja kartanoita.

Tupaillat jatkuvat!

Kokoonnuimme keväällä Kristiinan Salonkiin kuuntelemaan esityksiä kuten "Pajari ja Pajarinkirkko" sekä "Lintulan nunnien evakkotie". Tupaillat jatkuvat syksyllä. Tarjolla tänä vuonna mustikkarättänää.

VUOSIKOKOUS

Kaakon Karjalaiset ry:n vuosikokous pidettiin 7.3.2022 klo 18.00 Kristiinan Salongissa Lappeenrannan linnoituksessa

Retki Ruotsin hienoimpiin linnoihin

Bussi-laivamatka 15.-18.7.2022 hyvässä karjalaisessa seurassa. Paluumatka sillä uusimmalla - Viking Gloryllä!

Teatteriretki Lemille siirtyy myöhempään ajankohtaan.

c/o Reija Römpötti, Savimäenkatu 2 A 4, 53550 Lappeenranta

Kroatia

Kevätretkemme Välimerelle - Kroatiaan, Bosnia-Hertsegovinaan ja Montenegroon 14.-28.5.2022!

puheenjohtajisto

Kaakon Karjalaisten vt. puheenjohtaja on Reija Römpötti ja vt. varapuheenjohtaja Raija Levo.

.

Seuramme 80-vuotisjuhlat jäsenistöllemme oli 22.8.2021!

Katso täältä kuvia!

Paljon toimintaa on suunnitteilla tälle vuodelle!

Menneelle vuodelle suunnitelmia oli jälleen runsaasti. Katso ajantasalla oleva tilanne sivun ylälaidasta kohdasta "TOIMINTA". Moni suunnittelemamme toiminto tosin peruuntui koronan vuoksi. Lemin nuorisoseuran teatteri oli suljettu ja teemme retken sinne, kunhan se avautuu. Emme matkustaneet Kroatiaan, Bosnia-Hertzegovinaan emmekä Montenegroon, vaan ne ovat tavoitteena 14.-28.5.2022 (odotuslista). Karjalan Liitto peruutti Raumalle suunnitellut kesäjuhlat ja ne siirtyivät ensi kesään. Tupailtoja järjestämme Kristiinan Salongissa mielenkiintoisia luennoitsijoita kuunnellen ja perinneruoka mustikkarättänää maistellen. Juhannuskokkoa ja ruotsalaisperinteen mukaisia juhannussalkoja matkustimme viime kesänä ihastelemaan Turun saaristoon ja Ahvenanmaalle (matka oli loppuunmyyty), Ylämaan Jalokivimessuihin tutustuimme heinäkuun alussa ja heinäkuun lopulla teimme matkan Heinävedelle Uuden Valamon ja Lintulan luostareihin juhlaviikonloppuna. Seuramme 80-vuotisjuhlia juhlittiin 2021 elokuussa! Kyykkää heittettiin usean kerran kesän aikana. Tänä kesänä matkustamme Kroatian lisäksi Ruotsiin katsomaan hienoja linnoja ja kartanoita. Kerro ajatuksesi tulevasta toiminnasta ja toteutamme mahdollisimman monta ideaa! Katso Reija Römpötin johdolla toimiva johtokuntamme klikkaamalla sivun ylälaidasta "JOHTOKUNNAN KOKOONPANO"!

Tee toimintaehdotuksia!

Otamme mielellämme vastaan ehdotuksia uusista toimintamuodoista ja esimerkiksi tutustumis- ja retkikohteista. Minkä teatteriesityksen haluaisit nähdä? Mistä aiheesta haluaisit esitelmän tupailtaamme? Teemme joka vuosi jonkun retken itärajan taakse luovutetulle alueelle sekä loppukeväästä matkan etelä- tai keski-Eurooppaan. Minne haluaisit retkemme Sinut vievän? Tänä keväänä tarkoituksemme on jälleen lentää Kroatiaan, josta retkiohjelmassamme on käynnit mm. Bosnia-Hetzegovinassa ja Montenegrossa. Koronapandemia siirsi matkamme viime vuodesta - toivotaan parempaa onnea tämän vuoden toukokuussa. Tänä vuonna keskellä kesää lähdemme Ruotsiin tutustumaan Tukholman ja Mälaren -järven hienoihin linnoihin ja kartanoihin. Kokeilemme paluumatkalla sitä uusinta ja hienointa ruotsinlaivaa - Viking Glorya! Viime vuosien kohteinamme on ollut mm. Fuengirola, Kreeta, Mallorca, Rhodos, Rooma ym., joilla olemme joka paikassa vuokranneet pikkubussin omaan käyttöömme ikiomia retkiämme varten. Kerro minne haluaisit matkustaa kaakonkarjalaisessa iloisessa seurassa - toteutetaan vuosien mittaan paljon unelmia yhdessä!

< toukokuu 2022 >
matiketopelasu