Harmillista, mutta koko kevään ohjelmat on peruutettu 26.3.2020 lähtien koronavirustilanteen vuoksi!

Parempia aikoja odotellessa.

Kevät 2020

TAMMIKUU:

To 16.01.20 klo 18.00 Myllytien salissa pääsemme kanoottimatkalle omissa tuoleissa istuen (pelastusliivejä) ei tarvita) pitkin Suomenlahden, Pohjanlahden ja Perämeren rannikkoa! Oppainamme melovat Soile Kallio ja Pentti Taskinen (jonka kanootti toimi Pena-pöllön tukialuksena ja hengenpelastajana muutamia vuosia sitten Tuusulan-järvellä). Matkaa Soilelle ja Pentille kertyi 1369 km ja jännittäviä kokemuksia ylenmäärin, niistä kuullaan!!

Tammikuussa kokoamme Prisma-keskuksen Rantagalleriaan Karjala-näyttelyn, joka on avoinna koko helmikuun. Näihinkin talkoisiin voi ilmoittautua hallituksen jäsenille.

HELMIKUU:

Näyttelymme avoinna Prisma-keskuksen vitriineissä.

To 13.02.20 klo 18.00 Myllytien salissa vieraamme sotilasperinteen ja -historian harrastaja Hannu Lakee kertoo sotien synnyttämästä taiteesta ja kuinka sodan kauhuista ammennettiin ilmaisuvoimaa taiteeseen.

Pe 28.02.20 vietämme jo perinteistä ja laadukasta Kalevalan päivän juhlaa Myllytien salissa klo14 alkaen Ohjelmassa on laulua, soittoa ja runon lausuntaa ja pientä puheen porinaa. Juhlan jälkeen kahvitellaan.

MAALISKUU:

Ma 09.03.20 klo 18.00 (HUOMAA MUUTTUNUT AJANKOHTA!) Myllytien salissa tapaamme ”rypäsnaapureitamme” (Kerava, Hyvinkää, Nurmijärvi, Jokela ja Sipoo) kohvin juonnin ja kielkakkaran kera. Vaihdetaan kuulumisia ja ohjelmaakin saa esittää, arpajaisia unohtamatta!

Maaliskuussa pidetään Myllytien aulassa seuramme kevätesittely ja -myyjäistilaisuus (tark. myöhemmin).

To 26.03.20 klo 18.00 Myllytien saliin tulevat Irmeli Lassila ja Aloe Vera esittelemään hyvinvointia.

HUHTIKUU:

To 02.04.20 klo 18.00 seuramme kevätkokous Myllytien salissa.

Kokouksen jälkeen kuulemme Petri Niikon kertovan ainutlaatuisista kokemuksistaan vierailtuaan Volgan mutkassa tapaamassa suomensukuisia kansoja Mordvassa ja Udmurtiassa.Mordvassa asuus kaksi suomensukuista kansaa ersäläiset ja moksalaiset. Heillä on läheiset suhteet Suomeen ja ottavat vierailijat iloisesti ja vieraanvaraisesti vastaan. Tämän koki Petri Niikkokin vierailtuaan kylissä viime kesänä.

Huhtikuun aikana saamme mahdollisesti tutustua ikonitaiteeseen ja sen tekemiseen Järvenpään ortodoksikirkolla (aika tarkentuu myöhemmin)

TOUKOKUU:

La 09.05.20 Järvenpää päivän viettoa kävelykatu Jannella. Leivonnaisia otetaan ilolla vastaan, kunhan niissä on tuoteseloste mukana!

To 21.05.20 klo 9.00 Kaatuneitten päivän ekumeeninen hartaushetki Karjalaan jääneiden vainajien muisto-merkillä Järvenpään hautausmaalla. tilaisuuteen osallistuvat seurakuntien ja kaupungin edustajat sekä reserviläisten kunniavartio.Tervetuloa tähän juhlavaan aamuhetkeen, jonka osallistujamäärä on ilahduttavasti lisääntynyt, kiitos teille!

KESÄKUU:

12.-14.06.20 SUURET KARJALAISET KESÄJUHLAT HELSINGISSÄ