Kalevala-juhla Myllytien työ- ja toimintakeskuksessa ke 28.2.2024 klo 15

Ohjelmassa oli Keskisen Uudenmaan Musiikkiopiston selloryhmän esiintys Heikki Kulon johdolla, museopalveluiden päällikön Jaana Tammisen puhe, Järvenpään kansantanssijoiden tanhua, ”Vain tämä päivä”, runoesitys Eeva Ikola, Eevamarja Luode-Salonen ja Antti Mäki ja Järvenpään Mieslaulajien seniorikuoro Ajattomien laulua. Eija Vilpas juonsi. Lopuksi nautittiin Järvenpään tarjoama kahvitus. Sali oli täpö täynnä yleisöä.

1. Kuva: Eija Vilpas ja Lasse Savolainen. 2. kuva: Eeva Ikola. 3. kuva: Eevamarja Luode-Salonen. 4. kuva:. Ajattomat     Kuvat: Eija Sandberg

Teuvo Rantajääsko Karjala-talolla piirakkatalkoissa loppuvuodesta 2023.

Jaakko Mäkelä in memoriam.

15.10.2023 kuoli kunniapuheenjohtajamme Jaakko Mäkelä. Hänet siunattiin 11.11. Järvenpään kirkossa ja muistotilaisuus oli seurakuntasalissa. Jaakko oli monessa mukana, mutta me Järvenpään Karjala Seuran jäsenet muistamme ja kiitämme häntä monipuolisesta toiminnasta seurassamme. Hyvää  taivasmatkaa!

Paljasjalkamummo Hannele Raejärvi kertoi syyskokouksessamme 8.11.2023 karjalaisista juuristaan ja järvenpääläisyydestään. Lasse Savolainen ojentaa sukkaset kiitokseksi. Kuva Markku Ronkainen.

Pekka Kärnälle ojennetaan karjalaisseurojen tapaamisessa Myllytiellä 3.10.2023 Karjalan Liiton piirakkamestarin arvomerkki. Eevaliisa Kurki ja Jaakko Lyytikäinen merkin luovuttajina. Kuva Markku Ronkainen.

Kalevala-juhla 28.2.2023 Myllytien työ- ja toimintakeskuksessa

Kulttuurijohtaja Pirre Raijas toi tervehdyksen, Ajattomat lauloivat, Eero Ojala esitti Vääky-monologin, Antti Mäki lausui ja Heikki Romppanen soitti haitaria. Lopuksi KUM:n selloryhmä esiintyi Heikki Kulon johdolla. Kuvat Lothar Mallon.

Ti 06.12.22 klo 9 Itsenäisyyspäivän lipunnostotilaisuus kirkonmäellä Järvenpäässä.

Puurojuhla 1.12. Myllytien toimintakeskuksessa.

Syksyn svengeissä Keravalla 27.11. nautittiin Angelika Klasin laulusta, Antti Sarpilan klarinetin ja saksofonin sekä Hannu Rantasen basson soitosta. Pianosäestyksestä ja juonnosta vastaa Seppo Hovi.

Valoa Jäkeen -tapahtuma to 3.11. klo 18 alkaen Saimme vieraaksemme musiikkineuvos Seppo Hovin.  Hän tarinoi ja musisoi Myllytien työ-ja toimintakesukksesen ruokasalissa . Tilaisuus oli kaikille avoin ja maksuton ja sali olikin täynnä kuulijoita. Järvenpään kaupunki tuki tapahtumaa. Kuvat Lothar Mallon.

Katsaus menneisiin. Kuvia myös kuvagalleriassa.

6.10. syyskokouksessa Karjalan Liiton terveiset tuonut Jaakko Lyytikäinen vasemmassa kuvassa ja  puheenjohtajana ollut Ari Åberg keskellä olevassa kuvassa. Pirjo Mäkelä ja Lasse Savolainen ojentavat sukkasia. Kuvat Markku Ronkainen.

Kuvassa oikealla Marrku Ronkainen esittelee saamaansa Karjalan Liiton pronssista ansiomerkkiä. Kuva Hanna Mäki.

22.8.2022 teimme kesäretken Villa Salmelaan Helsinkiin. Matkalle osallistui 18 henkilöä. Sää oli hyvä, vaikka aamulla satelikin. Syötiin, saunottiina, laulettiin ja juteltiin mukavia. Kiitos Markku Ronkaiselle matkan organisoinnista eväineen, kuljetuksineen jne. Kiitos Pajalan K-supermarketille, kesäkodin henkilökunnalle, Pekalle ja Raijalle laulattamisesta ja kaikille matkaan osallistuneille. Ensi vuonna uudestaan!.

1. kuva Hanna Mäki, 2, 3 ja 4 kuva Markku Ronkainen

72. Karjalaiset kesäjuhlat Raumalla 17.-19.6.2022. Mukana oli muutamia seuran jäseniä. Seuramme lippua kantoi kulkueessa Pasi Torkkeli ja airueenaan Anneli Suniala. Piirakkamestaruuskilpailussa yli 25 v. miesten sarjan voitti Pekka Kärnä.

Sunnuntaina 15.5.2022 klo 9 Ekumeeninen hartaushetki Järvenpään hautausmaalla Karjalaan jääneiden vainajien muistomerkillä.

Lauantaina 7.5. klo 9-15 Järvenpää-päivä Jannella. Seura pystytti kojun myyjäisiä varten. Myyjäiset onnistuivat hyvin. Kiitos osallistujille.

Torstaina 5.5.2022 klo 18 Ilkka Sintonen kertoi Heinjoesta Myllytien työ- ja toimintakeskuksessa. Esitys oli mielenkiintoinen ja paikalla oli runsaasti kuulujoita.

Hyvää  syksyä toivotellen Järvenpään Karjala Seuran hallitus

Tapahtumat-linkkisivulla olevassa kuvan on Kalevala-juhlastaa 28.2.2023. Kuvvaja Lothar Mallon.

Lisää kuvia kuvagalleriassa.

Kuva  Pekka Kärnästä 7.4.2022. Järvenpään Karjala Seura onnitteli häntä 2021 myönnetystä Karjalan Liiton kultaisesta ansiomerkistä.

Kuvagallerian linkkisivun kuvan Karjalaan jääneiden vainajien muistomerkistä 6.11.2021 otti Vuokko Mäki.

La 06.11.21 klo 9.00 vietimme Pyhäinpäivän ekumeenistä hartaushetkeä Järvenpään hautausmaalla Karjalaan jääneiden vainajien muistomerkillä. Lippulinnassa olivat sotainvalidien, sota- ja rintamaveteraanien, Karjala Seuran, Reserviupseerikerhon ja Turvakurssin Killan lippu. Kunniavartiossa Keijo Kylmälä (JÄRuk) ja Jokke Härmä (JäRes). Karjala Seuran seppeleen laskivat Raija Thessman ja Pekka Laitinen. Kaupungin ja seurakunnan seppeleen laskivat Järvenpään kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Eemeli Peltonen ja pastori James Cox.  Tervehdyksen toivat myös Ortodoksisen seurakunnnan edustajat.