JÄRVENPÄÄN KARJALA SEURA RY                                                                                                   Jäsentiedote 1/2024

Tervetuloa aloittelemaan kanssamme uutta vuotta 2024. Vaikka talvi on nyt kylmimmillään, kevättä kohti tässä ollaan menossa. Päivä pitenee ja valon määrä lisääntyy. Hallitus kokoontui miettimään kevään ohjelmaa ja ainakin seuraavaa on tiedossa. Ilmoittelemme myös Keski-Uusimaan seurat ja järjestöt -palstalla sekä www-sivuillamme.

Maanantaina 15.1. klo 17-19 alkaen käsilikkäät kokontuvat maanantaisin Myllytien käsityöluokassa. Käynti mieluiten alaovesta (ole ajoissa paikalla).

Tiistaina 16.1.2024 klo 17.00-19 kokoontuu sukututkimusryhmä Myllytien työ- ja toimintakeskuksen luokassa Myllytie 11, Järvenpää. Käynti mieluiten alaovesta (ole ajoissa paikalla). Sukututkimusryhmä sopii keskenään seuraavat kokoontumiset noin kerran kerran kuussa.

Torstaina 1.2.2024 klo 18 tarinaillassa Myllytien työ- ja toimintakeskuksen ruokasalissa tehdään uusintayritys Martti Huuhtasen videoiden katseluun.

Keskiviikkona 28.2.2024 Kalevalan päivää juhlitaan Myllytiellä klo 15.00 alkaen (huom. klo-aika). Tervehdyssanat Lasse Savolainen ja kulttuurijohtaja Pirre Raijas tuo terveiset kaupungilta. Ohjelmassa mm. kansantansseia, laulua ja muuta musiointia. Ohjelma tarkentuu ajallaan. Juhlan jälkeen kahvitarjoilu.

Torstaina 7.3.204 klo 18 Myllytiellä tarinailta Juhani Vakkuri tulee kertoilemaan aiheesta Ukraina-Venäjä ja Suomen turvallisuus.

Sunnuntaina 17.3.2024 klo 15.00 Keravasalissa on Angelika Klasin 25-vuotiskonsertti. Mukana lauluartistit sopraano Marion Melnik ja baritoni Hannu Lehtonen, säestys Janne Hovi Trio. Seppo Hovi juontaa. Meille on varattu 20 lippua. Ilmoittautumiset Pirjolle tekstiviestillä puh. 0504079449 tai pirjomakela48(at)gmail.com.

Sunnuntaina 24.3.2024 klo 13 Terijokkoisten talvitapahtuma Seurojentalolla

Torstaina 4.4.2024 klo 18 Myllytiellä kevätkokous, Karjalan Liiton toiminnanjohtaja Minna Anttonen esittäytyy.

Torstaina 2.5.2024 klo 18 tarinailtaan tulee Järvenpään sydänyhdistys esittelemään toimintaansa. Samalla voitaisiin keskustella yhteistyöstä esim. retkien osalta.

Lauantaina 11.5.2024 pystytämme myyntipöydän Järvenpään päivänä Jannelle. Myyntituotteet ja talkootyövoima ovat tervetulleita. Kerätään osallistujatietoja myöhemmin.

Sunnuntaina 19.5.2024 klo 9 Kaatuneitten muistopäivän hartaustilaisuus hautausmaalla

La-su 15-16.6.2024 ovat Karjalan kesäjuhlat Mikkelissä. Jos olet kiinnostunut, olethan yhteydessä Anneli Sunialaan, anneli.suniala(at)gmail.com) tai puh. 0504402622.

Muutoksista ja lisäyksistä pyritään kertomaan lehdessä, sähköpostilla tai www-sivuilla.

Karjalan Liitto lähettää jäsenmaksulaskut helmikuussa Karjalan Kunnaat -lehden mukana. Hoidathan maksun eräpäivään mennessä, ettei tule lisämaksua. Ilmoitathan myös meille, jos tietosi ovat muuttuneet (osoite, sähköposti, puh.nro, jäsenyys)

HYVÄÄ VUOTTA 2024

Järvenpään Karjala Seuran hallitus