Koskelaisten sukuseura

Tervetuloa Koskelaisten Sukuseuran sivuille!

Koskelaisten sukuseura on perustettu 17.5.1980. Rekisteröidyn yhdistyksemme tarkoitus on vaalia suvun perinteitä ja edistää yhteenkuuluvuuden tunnetta jäsenten keskuudessa. Sukuseuran juuret ovat menetetyssä Karjalassa Vahvialan pitäjässä ja Koskelan kylässä.

Yhdistys toimii järjestämällä sukukokouksia, keräämällä ja arkistoimalla sukua koskevaa tietoutta, selvittämällä suvun vaiheita sekä saattamalla tutkimustyön tulokset jäsenten tietoon ja luetteloimalla jatkuvasti suvun jäsenet.

Yhdistyksen jäseneksi voidaan hyväksyä jokainen, joka hyväksyy yhdistyksen tarkoituksen ja säännöt ja haluaa edistää sukuseuran tarkoituksen toteuttamista.

Koskelaisten sukuseuran pöytästandaari maksaa 40 euroa. Sen on suunnitellut Pentti Sipiläinen v. 1993. Sukuviirin käyttöönotosta kertoo tarkemmin lehti n:o 6. Taivaansiniseen taustaan punamustalla pohjalla oleva hopeinen palkki hakoineen kuvaa luoteesta kaakkoon virtaavaa Koskelan jokea, joessa olevaa saarta sekä viljantähkä viitteenä maan viljelykseen. Viirin voi tilata esim. lahjaksi Päivi Heimolalta p. 0400 952112 tai paivi.heimola(at)expodos.inet.fi.

Ajankohtaista

Löydät viimeisimmän jäsenlehden nro 50 sivultamme aiempien lehtien tapaan, mutta jäsenemmehän ovt saaneet sen jo postissa joulun alla. Kaikki Koskelais-taustaiset ovat tervetulleita jäseniksemme täyttämällä Tule mukaan -lomakkeen.

Koskelaisten sukuseura osallistuu Mikkelissä pidettäviin Karjalaisiin kesäjuhliin 15.-16.2024. Tervetuloa joukolla mukaan.

Menneitä tapahtumia

Vuonna 2023 käytiin kesäretkellä Hyrsylän mutkassa. Lehdessä 50 on siitä tarina ja kuvia.

Vuonna 2022 pidimme myöhästyneen juhlavuotemme kunniaksi Koskelaisten sukuseuran 40+2 -syntymäpäiväjuhla la 21.5.2022 klo 12 alkaen Karjala-talon Wiipurisalissa. Paikalla oli kolmisenkymmentä henkilöä. Kiitos juhlaan tulleille, esiintyjille ja järjestämiseen osallistuneille.

​​​​​​​

< elokuu 2021 >