Koskelaisten sukuseura

Tervetuloa Koskelaisten Sukuseuran sivuille!

Koskelaisten sukuseura on perustettu 17.5.1980. Rekisteröidyn yhdistyksemme tarkoitus on vaalia suvun perinteitä ja edistää yhteenkuuluvuuden tunnetta jäsenten keskuudessa. Sukuseuran juuret ovat menetetyssä Karjalassa Vahvialan pitäjässä ja Koskelan kylässä.

Yhdistys toimii järjestämällä sukukokouksia, keräämällä ja arkistoimalla sukua koskevaa tietoutta, selvittämällä suvun vaiheita sekä saattamalla tutkimustyön tulokset jäsenten tietoon ja luetteloimalla jatkuvasti suvun jäsenet.

Yhdistyksen jäseneksi voidaan hyväksyä jokainen, joka hyväksyy yhdistyksen tarkoituksen ja säännöt ja haluaa edistää sukuseuran tarkoituksen toteuttamista.

Koskelaisten sukuseuran pöytästandaari maksaa 40 euroa. Sen on suunnitellut Pentti Sipiläinen v. 1993. Sukuviirin käyttöönotosta kertoo tarkemmin lehti n:o 6. Taivaansiniseen taustaan punamustalla pohjalla oleva hopeinen palkki hakoineen kuvaa luoteesta kaakkoon virtaavaa Koskelan jokea, joessa olevaa saarta sekä viljantähkä viitteenä maan viljelykseen. Viirin voi tilata esim. lahjaksi Päivi Heimolalta p. 0400 952112 tai paivi.heimola(at)expodos.inet.fi.

Hei Koskelaiset.

Vuosi 2020 jää muistoihimme hyvin erikoisen vuotena. Suunnitellut tapahtumamme peruuntuivat touko- ja elokuulta, mutta Koskelaisten jäsenlehti ilmestyy totutusti joulukuussa. Kirjoituksia laaditaan parhaillaan, mutta jos ehdit toimittaa marraskuun 5. päivään mennessä jutun kuvineen Vuokko Mäelle vuomak(at)saunalahti.fi, liitetään se lehteen tai sitten viedään se näille uusille www-sivuillemme.

Lopetamme aiemmat www-sivut eli Koskelaiset.fi -sivuston ja siirrymme käyttämään Karjalan Liiton tarjoamaa verkkosivupohjaa.

Iso muutos ensi vuodessa on myös se, että Karjalan Liitto lähettää jäsenmaksulaskun (Karjalan Liiton jäsenmaksu 20 e ja Koskelaisten sukuseuran jäsenmaksu 12 e). Vain sukuseuraan kuuluvat jäsenet saavat jäsenmaksun (12 e) edelleen Koskelaiset-jäsenlehden mukana.

Hyvää syksyä!

Terveisin Vuokko Mäki