Koskelaisten sukuseura

Tervetuloa Koskelaisten Sukuseuran sivuille!

Koskelaisten sukuseura on perustettu 17.5.1980. Rekisteröidyn yhdistyksemme tarkoitus on vaalia suvun perinteitä ja edistää yhteenkuuluvuuden tunnetta jäsenten keskuudessa. Sukuseuran juuret ovat menetetyssä Karjalassa Vahvialan pitäjässä ja Koskelan kylässä.

Yhdistys toimii järjestämällä sukukokouksia, keräämällä ja arkistoimalla sukua koskevaa tietoutta, selvittämällä suvun vaiheita sekä saattamalla tutkimustyön tulokset jäsenten tietoon ja luetteloimalla jatkuvasti suvun jäsenet.

Yhdistyksen jäseneksi voidaan hyväksyä jokainen, joka hyväksyy yhdistyksen tarkoituksen ja säännöt ja haluaa edistää sukuseuran tarkoituksen toteuttamista.

Koskelaisten sukuseuran pöytästandaari maksaa 40 euroa. Sen on suunnitellut Pentti Sipiläinen v. 1993. Sukuviirin käyttöönotosta kertoo tarkemmin lehti n:o 6. Taivaansiniseen taustaan punamustalla pohjalla oleva hopeinen palkki hakoineen kuvaa luoteesta kaakkoon virtaavaa Koskelan jokea, joessa olevaa saarta sekä viljantähkä viitteenä maan viljelykseen. Viirin voi tilata esim. lahjaksi Päivi Heimolalta p. 0400 952112 tai paivi.heimola(at)expodos.inet.fi.

Ajankohtaista

Koskelaisten sukuseuran 40+2 -syntymäpäiväjuhla pidetään la 21.5.2022 Karjala-talon Wiipurisalissa. Jäsenkirjeessä on kerrottu juhlasta ja  ilmoittautumisesta tarkemmin.

Löydät uusimman jäsenlehden nro 48 sivultamme aiempien lehtien tapaan.

Koskelaisten sukuseuran hallitus

< toukokuu 2022 >