"Tanssia sai siellä aina

Wiipuri-Yhdistys ry

Wiipuri-Yhdistyksen osallistuminen Oodi Karjalalle-tapahtumaan

10.06.2023

Wiipurilainen! Lähde mukaan esittelemään yhdistyksemme toimintaa tai vain nauttimaan Oodi Karjalalalle-tapahtuman monipuolisesta tarjonnasta!

Kesäisenä lauantaina 10.6.2023 klo 11-15 tuomme Karjalaa Helsingin Keskustakirjasto Oodiin ja sen edustan Kansalaistorille. Pääjärjestäjinä ovat Karjalainen Nuorisoliitto ja Karjalan Liitto. Jäsenjärjestöt ja yhteistyökumppanit voivat tuottaa sisältöä tapahtumaan. Mukaan mahtuu vielä - tuo ohjelmaideasi tarjolle ja tule järjestämään tapahtumaa kanssamme. Ohjelma kehittyy ja kasvaa vielä toukokuun ajan. Wiipuri-Yhdistys on varannut tapahtumasta oman esittelypöydän, johon tarvitsemme yhdistyksen väkeä esittelemään toimintaamme ja kertomaan Viipurista!

Valmisteilla on perinteiset tietoiskut: Luovutetun Karjalan pitäjälehdet, Karjalan Liitto, Karjalainen Nuorisoliitto, Pitäjäseurojen esittelyä,

Karjalan kieli ja murteet. Karjalaista kulttuuria eletään ja tehdään tutuksi monin esityksin: Luvassa on tanhuja, kansallistanssia, musiikkia, laulua ja soittoa Kansalaistorilla. Oodiin tuodaan satutuokioita karjalan kielellä. Piirakkapajassa opastetaan karjalaiseen piirakkakulttuuriin. Oodin Maijansalissa on Karjala kirjallisuudessa -pienoisseminaari, esitelmiä ja paneelikeskusteluja. PopUp-alueella tarjotaan perustietoa Karjalan alueesta ja historiasta, sukututkimuksesta, karjalaisista toimijoista ja tapahtumista.

Mikäli olet kiinnostunut toimimaan yhdistyksen esittelypisteellä, ilmoittaudu puheenjohtajalle Jouni Sutelalle sähköpostitse jouni.sutela@gmail.com

<kesä 2023>
vkomatiketopelasu