Valkjärvi-säätiö

Toimimme valkjärveläisten yhdyssiteenä ja vaalimme valkjärveläisiä perinteitä.

Valkjärvi-säätiö

13.1.1947 perustettu säätiö toimii edelleen kotipaikkakuntanaan Lahti. Säätiön tarkoituksena on entisten valkjärveläisten ja heidän jälkeläistensä taloudellisen ja henkisen kehityksen tukeminen ja edistäminen. Näitä tarkoitusperiä säätiö on noudattanut perustamisesta lähtien. Toimintansa aikana säätiö on myöntänyt yli tuhannelle opiskelijalle avustuksia ja apurahoja. Lisäksi säätiö on tukenut lukuisia Valkjärveä käsitteleviä julkaisuja ja muita Valkjärven perinteitä vaalivia hankkeita, kuten kyläkirjoja.

Säätiön hallitus

Säätiön toiminnasta vastaa hallitus, jonka puheenjohtajana toimii Aija Ekman.

Valkjärvi-säätiön opiskelija-avustukset, avustuksia ei toistaiseksi jaeta

Valkjärvi-säätiö on vuosien mittaan jakanut hakemuksesta avustuksia lukuisille valkjärveläistaustaisille ammattiin tähtäävää tutkintoa suorittaville opiskelijoille. Säätiön hallitus on käsitellyt hakemukset kerran vuodessa vuosikokouksessaan. Taloudellisen tilanteen johdosta säätiön hallitus on päättänyt pidättäytyä apurahojen jakamisesta toistaiseksi keväästä 2024 lukien. Mikäli tilanteeseen tulee muutoksia, ilmoitetaan siitä Valkjärven Pitäjäseuran nettisivuilla Valkjärvi-säätiön osiossa sekä Valkjärven Facebook-sivulla. Lisätietoja asiasta saa säätiön asiamies Timo Talikaiselta, puh. 050 3100 491 tai sähköpostitse timo.talikainen@meili.fi.

Lue lisää!

Julkaisut

Säätiö on julkaissut kaksi arvokasta kirjaa: historiateoksen ”Valkjärvi - pitäjä kohtaloitten Kannaksella” 1953 (loppuunmyyty) sekä kuvateoksen ”Ajan kuvia Valkjärveltä” 1992, jota on vielä saatavana. Kirjan hinta on 30 e+toimituskuluit. Kirja on hyvä lahjavinkki esim. merkkipäivä- ja ylioppilaslahjaksi. Kirjamyynnin hoitaa asiamies Timo Talikainen p 050 310 0491, s-posti timo.talikainen@meili.fi

< maaliskuu 2020 >