Valkjärvi-säätiö

Toimimme valkjärveläisten yhdyssiteenä ja vaalimme valkjärveläisiä perinteitä.

Valkjärvi-säätiö

13.1.1947 perustettu säätiö toimii edelleen kotipaikkakuntanaan Lahti. Säätiön tarkoituksena on entisten valkjärveläisten ja heidän jälkeläistensä taloudellisen ja henkisen kehityksen tukeminen ja edistäminen. Näitä tarkoitusperiä säätiö on noudattanut perustamisesta lähtien. Toimintansa aikana säätiö on myöntänyt yli tuhannelle opiskelijalle avustuksia ja apurahoja. Lisäksi säätiö on tukenut lukuisia Valkjärveä käsitteleviä julkaisuja ja muita Valkjärven perinteitä vaalivia hankkeita, kuten kyläkirjoja.

Säätiön hallitus

Säätiön toiminnasta vastaa hallitus, jonka puheenjohtajana toimii Lauri Mäkeläinen.

Valkjärvi-säätiön opiskelija-avustukset

HAKUAIKA 29.2.2020 ASTI, HAKEMUKSET PDF-MUODOSSA! Valkjärvi-säätiö voi jakaa hakemuksesta avustuksia valkjärveläistaustaisille ammattiin tähtäävää tutkintoa suorittaville opiskelijoille. Hakemus on vapaamuotoinen ja siihen on liitettävä oppilaitoksesta saatava todistus opiskelusta sekä virkatodistus, josta käy ilmi suora polveutuminen valkjärveläisistä isovanhemmista. Säätiön hallitus käsittelee saapuneet hakemukset vuosikokouksessaan maalis-huhtikuussa 2020. Ajankohta tarkentuu myöhemmin. Hakemukset liitteineen on toimitettava mieluiten sähköpostilla timo.talikainen@meili.fi viimeistään 29.2.2020 mennessä PDF-muotoisina tiedostoina. Lisätietoja avustuksista antaa säätiön asiamies Timo Talikainen, puh. 050 3100491 tai em. sähköpostitse. Määräajan jälkeen saapuneiden hakemusten käsittelystä hallitus päättää tapauskohtaisesti erikseen. Määräaikaan mennessä saapuneet hakemukset asetetaan etusijalle mahdollisia avustuksia myönnettäessä. Hakemuksessa on mainittava hakijan sähköpostiosoite päätöksen tiedoksiantoa varten ja mielellään pankkitilin numero avustuksen suorittamista varten.

Lue lisää!

Julkaisut

Säätiö on julkaissut kaksi arvokasta kirjaa: historiateoksen ”Valkjärvi - pitäjä kohtaloitten Kannaksella” 1953 (loppuunmyyty) sekä kuvateoksen ”Ajan kuvia Valkjärveltä” 1992, jota on vielä saatavana. Kirjan hinta on 30 e+toimituskuluit. Kirja on hyvä lahjavinkki esim. merkkipäivä- ja ylioppilaslahjaksi. Kirjamyynnin hoitaa asiamies Timo Talikainen p 050 310 0491, s-posti timo.talikainen@meili.fi

< joulukuu 2020 >