Valkjärvi-säätiö

Toimimme valkjärveläisten yhdyssiteenä ja vaalimme valkjärveläisiä perinteitä.

Valkjärvi-säätiö

13.1.1947 perustettu säätiö toimii edelleen kotipaikkakuntanaan Lahti. Säätiön tarkoituksena on entisten valkjärveläisten ja heidän jälkeläistensä taloudellisen ja henkisen kehityksen tukeminen ja edistäminen. Näitä tarkoitusperiä säätiö on noudattanut perustamisesta lähtien. Toimintansa aikana säätiö on myöntänyt yli tuhannelle opiskelijalle avustuksia ja apurahoja. Lisäksi säätiö on tukenut lukuisia Valkjärveä käsitteleviä julkaisuja ja muita Valkjärven perinteitä vaalivia hankkeita, kuten kyläkirjoja.

Säätiön hallitus

Säätiön toiminnasta vastaa hallitus, jonka puheenjohtajana toimii Lauri Mäkeläinen.

Valkjärvi-säätiön opiskelija-avustukset

Valkjärvi-säätiö voi jakaa hakemuksesta avustuksia valkjärveläistaustaisille ammattiin tähtäävää tutkintoa suorittaville opiskelijoille. Hakemus on vapaamuotoinen ja siihen on liitettävä todistus opiskelusta sekä syntyperästä (esim. virkatodistus, josta käy ilmi polveutuminen valkjärveläisistä isovanhemmista). Säätiön hallitus käsittelee saapuneet hakemukset vuosikokouksessaan maalis-huhtikuussa. Ajankohta tarkentuu myöhemmin. Hakemukset liitteineen toimitetaan mieluiten sähköpostilla timo.talikainen@meili.fi. Lisätietoja avustuksista antaa säätiön asiamies Timo Talikainen, puh. 050 3100491 tai em. sähköpostitse.

Lue lisää!

Julkaisut

Säätiö on julkaissut kaksi arvokasta kirjaa: historiateoksen ”Valkjärvi - pitäjä kohtaloitten Kannaksella” 1953 (loppuunmyyty) sekä kuvateoksen ”Ajan kuvia Valkjärveltä” 1992, jota on vielä saatavana. Kirjan hinta on 30 e+toimituskuluit. Kirja on hyvä lahjavinkki esim. merkkipäivä- ja ylioppilaslahjaksi. Kirjamyynnin hoitaa asiamies Timo Talikainen p 050 310 0491, s-posti timo.talikainen@meili.fi

< elokuu 2019 >