Valkjärvi-säätiö

Toimimme valkjärveläisten yhdyssiteenä ja vaalimme valkjärveläisiä perinteitä.

Valkjärvi-säätiö

13.1.1947 perustettu säätiö toimii edelleen kotipaikkakuntanaan Lahti. Säätiön tarkoituksena on entisten valkjärveläisten ja heidän jälkeläistensä taloudellisen ja henkisen kehityksen tukeminen ja edistäminen. Näitä tarkoitusperiä säätiö on noudattanut perustamisesta lähtien. Toimintansa aikana säätiö on myöntänyt yli tuhannelle opiskelijalle avustuksia ja apurahoja. Lisäksi säätiö on tukenut lukuisia Valkjärveä käsitteleviä julkaisuja ja muita Valkjärven perinteitä vaalivia hankkeita, kuten kyläkirjoja.

Säätiön hallitus

Säätiön toiminnasta vastaa hallitus, jonka puheenjohtajana toimii Lauri Mäkeläinen.

Valkjärvi-säätiön opiskelija-avustukset

VALKJÄRVI-SÄÄTIÖN OPISKELIJA-AVUSTUKSET-EI JAKOA 2021 Valkjärvi-säätiö voi jakaa hakemuksesta avustuksia valkjärveläistaustaisille ammattiin tähtäävää tutkintoa suorittaville opiskelijoille. Hakemus on vapaamuotoinen ja siihen on liitettävä oppilaitoksesta saatava todistus opiskelusta sekä virkatodistus, josta käy ilmi suora polveutuminen valkjärveläisistä isovanhemmista. Osin koronavirustilanteen vuoksi säätiön sijoitustoiminnalle aiheutuneen tulonmenetyksen johdosta säätiö ei jaa opintoapurahoja vuonna 2021. Lisätietoja avustuksista antaa säätiön asiamies Timo Talikainen, puh. 050 3100491 tai sähköpostitse timo.talikainen@meili.fi. Mikäli apurahahakemuksia on jo lähetetty, säätiö voi ottaa ne käsiteltäväkseen vuonna 2022, mikäli opinnot vielä silloin jatkuvat.

Lue lisää!

Julkaisut

Säätiö on julkaissut kaksi arvokasta kirjaa: historiateoksen ”Valkjärvi - pitäjä kohtaloitten Kannaksella” 1953 (loppuunmyyty) sekä kuvateoksen ”Ajan kuvia Valkjärveltä” 1992, jota on vielä saatavana. Kirjan hinta on 30 e+toimituskuluit. Kirja on hyvä lahjavinkki esim. merkkipäivä- ja ylioppilaslahjaksi. Kirjamyynnin hoitaa asiamies Timo Talikainen p 050 310 0491, s-posti timo.talikainen@meili.fi

< syyskuu 2021 >