Valkjärven Pitäjäseura ry

Tervetuloa tutustumaan valtakunnallisen Valkjärven Pitäjäseuran toimintaan!

Valkjärvi-juhla on Keuruulla lauantaina 29. kesäkuuta 2019.

Tervetuloa Keuruulle!

Valkjärvi-juhla Keuruulla la 29.6.2018

Seuraava Valkjärvi-juhla on Keuruulla lauantaina 29. kesäkuuta 2019. Juhlapaikkoina ovat Vanhan kirkon puisto, Keuruun kirkko ja seurakuntakeskus. Katso juhlapäivän ohjelma Lue lisää-nappia painamalla.

Perinteenkeruu

Muistojen keruun tuloksena Pääkaupungin Valkjärveläiset ry puuhamiehenään professori AImo Inkiläinen on saanut valmiiksi kirjan Valkjärven Muisteloita Entisiltä ja nykyisiltä asuinsijoilta. Kirja julkaistaan ja sitä on saatavana Valkjärvi-juhlassa Keuruulla la 29.6.

Valkjärven entisen kirkon alueen ja sotilashautausmaan suojaaminen ja kehittäminen ympäristöineen

Puheenjohtaja Marja-Liisa Pessisen johdolla asiasta on käyty alustavia keskusteluja marraskuussa 2018 Mitshurinskojen aluehallinnon ja kyläneuvoston edustajan Tatjana Pavlovan kanssa.

Valkjärven kirkkomaan hoito

Valkjärven kirkonmäellä pidettiin kunnostuspäivä kuuden pitäjäseuran talkoolaisen voimin 16.5.2019. Raivattiin puustoa, leikattiin ruohoa, haravoitiin ja siistittiin aluetta sekä maalattiin aitaa ja ristiä. Aurinko paistoi, käki kukkui ja kottarainen valvoi työskentelyä. Lämmin kiitos ahkerille talkoolaisille: Aimo Inkiläinen, Pauli Inkiläinen, Kari Korpela, Taneli Kymäläinen, Marja-Liisa Pessinen ja Riitta Vanhanen

Valkjärvi-säätiön opiskelija-avustukset

Valkjärvi-säätiö voi jakaa hakemuksesta avustuksia valkjärveläistaustaisille ammattiin tähtäävää tutkintoa suorittaville opiskelijoille. Hakemus on vapaamuotoinen ja siihen on liitettävä todistus opiskelusta sekä syntyperästä (esim. virkatodistus, josta käy ilmi polveutuminen valkjärveläisistä isovanhemmista). Säätiön hallitus käsittelee saapuneet hakemukset vuosikokouksessaan maalis-huhtikuussa. Ajankohta tarkentuu myöhemmin. Hakemukset liitteineen toimitetaan mieluiten sähköpostilla timo.talikainen@meili.fi. Lisätietoja avustuksista antaa säätiön asiamies Timo Talikainen, puh. 050 3100491 tai em. sähköpostitse.

< kesäkuu 2019 >
matiketopelasu