Valkjärven Pitäjäseura ry

Tervetuloa tutustumaan valtakunnallisen Valkjärven Pitäjäseuran toimintaan!

Toimimme valkjärveläisten yhdyssiteenä ja vaalimme valkjärveläisiä perinteitä.

Ajankohtaista

Seuraava Valkjärvi-juhla on Keuruulla lauantaina 29. kesäkuuta 2019. Tarkemman ohjelman löydät painamalla Lue lisää -nappia.

Lue lisää!

Tule mukaan

Toiminta

Valkjärven kirkonmäellä pidettiin kunnostuspäivä kuuden pitäjäseuran talkoolaisen voimin 16.5.2019. Raivattiin puustoa, leikattiin ruohoa, haravoitiin ja siistittiin aluetta sekä maalattiin aitaa ja ristiä. Aurinko paistoi, käki kukkui ja kottarainen valvoi työskentelyä. Lämmin kiitos ahkerille talkoolaisille: Aimo Inkiläinen, Pauli Inkiläinen, Kari Korpela, Taneli Kymäläinen, Marja-Liisa Pessinen ja Riitta Vanhanen

Historiaa ja perinnettä

Valkjärvisäätiö

Lähde virtuaalimatkalle Valkjärvelle Google Mapsin avulla

• Linkki: https://www.google.fi/maps/
Kirjoita hakusanaksi Michurinskoye (Venaja, Leningradin alue, Michurinskoye) niin pääset katselemaan ja zoomailemaan Earth –näkymässä kohtuullisen tarkkaa ilmakuvaa Valkjärven seudusta

• Valkjärven tiestöä on kuvattu Google-autolla syyskesällä 2013. Voit lähteä virtuaalimatkalle keltaisen ukon avustamana keskustaan tai pienillekin kyläteille, Nouseala, Sarkola, Uosukkala, Nirkkola jne

• Raahaa ukko hiiren avulla tutkittavalle tielle haluamaasi kohtaan. Jos tie näkyy sinisenä, voit lähteä kulkemaan kumpaan suuntaan haluat. Voit joka kohdassa katsella myös ympärillesi 360 astetta.

Facebookissa: Valkjärvi Karjalankannaksella

< kesäkuu 2019 >