Valkjärven Pitäjäseura ry

Tervetuloa tutustumaan valtakunnallisen Valkjärven Pitäjäseuran toimintaan!

Toimimme valkjärveläisten yhdyssiteenä ja vaalimme valkjärveläisiä perinteitä.

Ajankohtaista

Tässä vastuullisen matkanjärjestäjän tiedote peruutuksesta ja uudesta matkasta. Tarkemmista matkajärjestelyistä tiedotetaan niiden varmistuessa. Hei ! VALKJÄRVI-JUHLAMATKA pe 26.6. – su 28.6.2020 ON PERUTTU – koronaviruksen johdosta! Matka siirretään kesälle 2021, ajankohta avoin. Seuraa Valkjärven Pitäjäseuran ilmoituksia! Ystävällisin terveisin, Satu PUOLAKAN VALMISMATKAT LINJA-AUTOLIIKENNE P.PUOLAKKA KY Satu Puolakka-Lantta Sarannontie 11, 45370 Valkeala puh: +358 5 5444 950 mobile +358 40 5611 766 www.puolakka.com

Lue lisää!

Tule mukaan

Toiminta

Valkjärven kirkonmäellä pidettiin kunnostuspäivä kuuden pitäjäseuran talkoolaisen voimin 16.5.2019. Raivattiin puustoa, leikattiin ruohoa, haravoitiin ja siistittiin aluetta sekä maalattiin aitaa ja ristiä. Aurinko paistoi, käki kukkui ja kottarainen valvoi työskentelyä. Lämmin kiitos ahkerille talkoolaisille: Aimo Inkiläinen, Pauli Inkiläinen, Kari Korpela, Taneli Kymäläinen, Marja-Liisa Pessinen ja Riitta Vanhanen

Historiaa ja perinnettä

Valkjärvisäätiö

Lähde virtuaalimatkalle Valkjärvelle Google Mapsin avulla

• Linkki: https://www.google.fi/maps/
Kirjoita hakusanaksi Michurinskoye (Venaja, Leningradin alue, Michurinskoye) niin pääset katselemaan ja zoomailemaan Earth –näkymässä kohtuullisen tarkkaa ilmakuvaa Valkjärven seudusta

• Valkjärven tiestöä on kuvattu Google-autolla syyskesällä 2013. Voit lähteä virtuaalimatkalle keltaisen ukon avustamana keskustaan tai pienillekin kyläteille, Nouseala, Sarkola, Uosukkala, Nirkkola jne

• Raahaa ukko hiiren avulla tutkittavalle tielle haluamaasi kohtaan. Jos tie näkyy sinisenä, voit lähteä kulkemaan kumpaan suuntaan haluat. Voit joka kohdassa katsella myös ympärillesi 360 astetta.

Facebookissa: Valkjärvi Karjalankannaksella

< maaliskuu 2019 >