Naistoimikunta

Naistoimikunta järjestää yhdistyksen juhliin kahvituksia ja arpajaisia sekä osallistuu myyjäisiin. Tuemme siten myös yhdistyksen taloutta. Piiraita paistamme talkoilla pari kertaa vuodessa ja myymme ne Karjalan Liiton myyjäisissä.

Piirakkatalkoot: Mikä saa meidät pari kertaa vuodessa ryhtymään piirakkatalkoisiin? Nykyäänhän kaupastakin saa jo ihan hyviä riisipiirakoita. Käsityönä tehdyt piirakat ovat kuitenkin vähän erilaisia kuin kaupan tuotteet, ohuempia, pehmeämpiä ja yksilöllisiä. Me haluamme säilyttää näihin perinneleivonnaisiin liittyvän käsityötaidon ja –tiedon. Sen ovat sukupolvesta toiseen mummot ja äidit ja miksei isätkin meille opettaneet. Se säilyy vain, jos taitoja harjoitetaan. Yhdessä tekeminen luo iloa ja hyvää mieltä.

Rotinat: Haluamme myös elvyttää vanhaa karjalaista perinnettä, rotinoiden toimittamista uusille karjalaisjuurisille vauvoille ja heidän vanhemmilleen. Se tarkoittaa ruokalahjoja vastasyntyneen vauvan perheelle ja vauvallekin jotain pientä, vaikka “junasukat”. Toivotamme siten uudet sukupolvet tervetulleiksi karjalaiseen kulttuuriin.

Kerro meille, jos tiedät syntyvän karjalaisjuurisia vauvoja, joiden vanhemmat haluaisivat tulla kevät- tai syyskokoukseen rotinoita hakemaan!

Toivomme, että saisimme naistoimikuntaamme uusia jäseniä.  Myös miehet ovat tervetulleita mukaan! Mikäli kiinnostut, ota yhteyttä pj. Tarja Rantamaan tai Johanna Varjoseen (mjvarjonen(at)gmail.com).