Suur-Jaakkimalaiset r.y.

Toimintaa

Lue lissää!

Piirakkatalkoot

Karjalan piirakoita pulikoidaan seuraavan kerran 20.8. Juupajoen koulukeskuksen kotitalousluokassa klo 16 - 21

Kuvagalleria

Jaakkiman Sanomat

Jaakkima Facebookissa

Suur-Jaakkimalaiset r.y.

on perustettu v. 1973 ja sen kotipaikka on Helsingin kaupunki.

Yhdistyksen tarkoituksena on vaalia jaakkimalaisia perinteitä ja karjalaista kulttuuria. Yhdistys toimii entiseltä kotiseudultaan Jaakkimasta, Lumivaarasta ja Lahdenpohjasta kotoisin olevan väestön sekä heidän jälkeläistensä ja myötäeläjien yhdyssiteenä ja edistää entisen kotiseutunsa hyväksi tapahtuvaa toimintaa.

Yhdistys toteuttaa tarkoitustaan järjestämällä toimintaympäristössään jäsenilleen ja asiasta kiinnostuneille suunnattuja yleisötilaisuuksia, sekä järjestää kulttuuri-, perinne ja vapaa-ajan tilaisuuksia.

Toimeenpanemalla esitelmä-, kokous-, ynnä muita valistus- ja sivistystilaisuuksia sekä juhlia ja iltamia; harjoittamalla julkaisutoimintaa; järjestämällä koulutus- ja infotilaisuuksia; järjestämällä kotiseutumatkoja ja muita matkoja jäsenilleen; pitämällä yhteyksiä muihin karjalaisiin yhteisöihin ja sukuseuroihin; avustamalla viranomaisia antamalla lausuntoja ja suorittamalla viranomaisten sille uskomia tehtäviä; harjoittamalla nuoriso- sekä varhaisnuorisotoimintaa; toimimalla yhteistyössä Karjalan Liiton kanssa luovutetun Karjalan kysymyksen ratkaisemiseksi.

Yhdistyksen jäseneksi pääsee jokainen, jonka yhdistyksen hallitus hyväksyy. Hallituksen hyväksymät jäsenet ovat varsinaisia, kannattavia tai ainaisjäseniä.

< elokuu 2020 >
matiketopelasu