Aktiivista toimintaa

Hei räisäläiset ja kaik ystävät,

Lähe meijä matkaa Räisälä retkel ja ota mukaheis Siu perreis ja kaik ystäväiskii,jot myö kaik voitasii Karjala kannaksel matkateskuvitella mite kaunis ol kerra Karjala ja joha siel toukokuus kukkuut käkösetkii.

Täs on sit tarjol tietoo matkast:

Pääkaupungin Räisäläiset järjestävät taas matkan Räisälään ja kannakselle 23-26.5.2019. Matkaamme Matka-Niinimäen täysturistibussilla.

Ensimmäinen matkapäivä 23.5.

Lähtö Helsingistä to 23.5. klo 07.30 (tarkempi paikka ilmoitetaanmyöhemmin)

”Aamukahvi” Rajahovissa kuten myös rahanvaihto mahdollisuus. Rajanylitys Vaalimaalla. Myös rajanylityksen jälkeen jos tarpeellista rahanvaihto mahdollisuus.

Lounastauko Kuusaan hotellissa (omakustanteinen)

Yövymme Käkisalmessa hotelli Korelassa. Majoitus 2-hengen huoneissa. Päivällinen hotellissa.

Toinen matkapäivä 24.5.

Aamiainen hotellissa ja huoneiden luovutus. Aamiaisen jälkeen ajamme Elisenvaaraan. Elisenvaaran pommituksesta, jossa suurin osa menehtyneistä oli räisäläisiä, tulee 20.6.2019 kuluneeksi 75 vuotta. Laskemme seppeleen/kukat pommituksen uhrien muistomerkilleSen jälkeen lähtö Räisälään. Räisälässä viivymme päivät 24-25. Halukkaat voivat käydä ”kotipaikoilla”, jota varten varataan ”paikallisia takseja” josta syystä halukkaita pyydetään ilmoittamaan ”kotipaikka” ja henkilömäärä/auto(kustannus perhenkilö ilmoitetaan myöhemmin) Räisälässä on hyvin kauniiksi mainittu kasvihuone/puutarha alue, jossa halukkailla on mahdollisuus vierailla ( Pääsymaksu ilmoitetaan myöhemmin). Myös mahdollisuus halukkaille päästä tutustumaan nyky räisäläisiin koteihin (oppaan palvelu/tulkkaus maksu ilmoitetaan myöhemmin).  Jompana kumpana päivänä matkanjärjestäjän retkikahvit (säävaraus) piknik luontoisesti jossain kauniilla paikalla. Räisälä päivien aikana lounas (omakustainen) Ensimmäisen päivän illaksi ajamme Kivijärven hotelli Losevo Parkiin. Illalinen joko Losevossa tai lähiravintolassa( tarkentuu)

Kolmannen matkapäivän aamuna aamiainen hotellissa ja huoneiden luovutus.

Toinen päivä Räisälässä

Kolmannen matkapäivän illaksi ajamme Viipuriin, jossa majoittuminen hotelli Vyborgiin. Illallinen Espilässä.

Aamiainen hotellissa ja huoneiden luovutus. Ostosaikaa Viipurissa (sovitaan aika). Suomen tulli-ja passintarkastus Vaalimaalla.  Tauko Rajahovissa. Kotimatka jatkuu kohti Helsinkiä, johon saavumme myöhään illalla.

MATKAN HINTA

Ryhmän koko 25 hlö

30hlö

Matkan hinta 420€ /hlö

400€/hlö

Mikäli matkustajalla on oma viisumi, hinta on miinus (-)70€/hlö

Hintaan sisältyy:

-Bussikuljetukset Niinimäen täysturistibussilla koko matkan ajan

-Majoitus ohjelman mukaisesti jaetussa 2-hengen huoneessa puolihoidolla 3 yötä (puolihoito=päivittäinen aamiainen ja

päivällinen, alkaen saapumispäivän päivällisestä ja päättyen lähtöpäivän aamiaiseen).

-Retkikahvit Räisälässä(säävaraus)

-Ryhmäviisumin hankinta Suomen kansalaiselle

-Hintaan eivät sisälly lounaat, opastetun puutarhakäynnin pääsymaksu, kotipaikkakäyntien”taksi” maksut,ei myöskään oppaalle maksettava tulkkaus räisäläiskotien vierilukäynnillä

Lisämaksusta:

Majoitus 1-hengen huoneessa 3yötä + 65€/hlö

Bussi: Ryhmän koosta riippuen 31-54 paikkainen täysturistibussi, jossa varusteina mm.WC, turvavyöt, koneellinen ilmastointi,

jääkaappi ja kahvinkeitin. Ryhmäviisumin hankintaa varten tarvitaan kaikilta lähtijöiltä viimeistään 27.3 mennessä:

-Täytetty ja allekirjoitettu viisumianomuskaavake (Matkanjärjestäjä postittaa ilmoittautuneelle).

-Mustavalkoinen kopio passin kuvasivun aukeamasta

-Uusi (viimeisen 6 kk aikana otettu) värillinen passikuva

Matkavakuutuksesta: Viisumit haetaan matkanjärjestäjän hyvin minimaallisella hoitokuluvakuutuksella (sisältää vain vakavassa tapauksessa kuljetuksen Suomeen) Suositellaan henkilökohtaista kattavampaa matkavakuutusta otettavaksi, jota ei kuitenkaan tarvitse lähettää mihinkään eikä myöskään tarvita kopioita. Viisumihankinnasta tarkemmat ohjeistukset lähetetään suoraan lähtijöille heti ilmoittautumisajan (17.3.)päätyttyä. Viisumihankintaa varten ystävällisesti tarkistakaa, että passinne on voimassa vähintään 6kk matkan jälkeen (Voimassa 27.11.2019 asti)

Ryhmäviisumihankinta koskee vain Suomen kansalaisia, mikäli matkalle on lähdössä ulkomaalaisia, heidän viisumihankintansa käsitellään erikseen. Saattaa olla eroavaisuuksia kaavakkeissa ja hinnoissa ja heiltä tarvitaan passit, pelkät kopiot eivät riitä.

HUOM!

Matka toteuu, kun lähtijöitä on (minimi määrä) 25/hlöä, joten nyt runsain joukoin ilmoittautumaan.

Valitettavasti vielä ei ole tiedossa paikallisten kohteiden pääsymaksuja/kustannuksia, mutta oletettavsti summat eivät kuitenkaan ole suuria ja tarkentuvat mahdollisimman pikaisesti. Myös päiväohjelmat tarkentuvat, mutta muutokset mahdollisia.

SYDÄMELLISESTI TERVETULOA !

Ilmoittautumiset (17.3.2019 mennessä) ja tiedustelut Kerttu Pyrrö puh. 040 5687007      s-posti: kpyrro@gmail.com

Jäsenmaksu 2019

Pääkaupungin Räisäläiset ry:n jäsenmaksu on 35 €/vuosi (sisältää jäsenmaksun 15€ ja Karjalan liiton jäsenmaksun 20€)

Yhteystiedot 2019

Hallituksen puheenjohtaja Kullervo Ahlroth p. 040 0668713. kullervo.ahlroth@kolumbus.fi Sihteeri Elina Viljanen, elinaviljanen@hotmail.com

Ota rohkeasti yhteyttä meihin!

Tule mukaan, kysy lisää! Kaikki kiinnostuneet ovat tervetulleita jäseniksimme!