Äyräpään Pitäjäseura ry

Tervetuloa Äyräpään Pitäjäseuran kotisivuille.

Yhdistys toimii entisen Äyräpään kunnan alueella asuneiden ja heidän jälkeläistensä sekä karjalaisuudesta kiinnostuneiden yhdyssiteenä. Lisäksi sen tehtävänä on koota ja tallettaa Äyräpään historiaan liittyviä kulttuuriarvoja ja muuten vaalia kotiseudun historiaa ja perinteitä. Äyräpään Pitäjäseura on perustettu 1949 ja se on Karjala Liiton jäsenjärjestö.

Sivuillamme kerrotaan pijäseuran toiminnasta ja Äyräpään pitäjän historiasta, kylistä ja Äyräpäässä käydyistä sekä talvi- että jatkosodan ratkaisevista päätöstaisteluista. Mukana on myös runsas valokuva-aineisto. Äyräpäässä luonto on poikkeusellisen monimuotoinen.

Rikas lintujärvi, Äyräpäänjärvi, kuului osittain pitäjän alueeseen, jonka Vuoksen virta halkaisi kahtia. Sivuilla esitellään myös alueen nykyisiä nähtävyyksiä ja tapahtumia

liity

liity äyräpään pitäjä seuran jäseneksi

Lue lissää!

Äyräpää

Seuran tapahtumia

tässä yhteys tiedot

Tuoteet

UUTISET

Pitäjä Seura toivottaa, Hyvää tätä vuotta kaikille!

Hallituksemme kokoonpano jatkaa entisin jäsenin. Syyskokouksessa valituin erovuorossa olevat jatkavat seuraavan toimintakauden.

Jäsenkirjeet lähtevät liikkeelle taas vuoden alussa. Jäsenmaksu on tänä vuonna 28,- euroa, josta Karjala-Liitto ottaa 20,- euroa. Jäsen joka maksaa Karjaliiton osuuden toisen seuran kautta, maksu on 8 euroa.

Tilinumero: Päijät-hämeen Osuuspankki

FI605610 0740 0832 34

Matkoja ja juhlia on taas tänäkin vuonna. Seurailkaa ilmoittelua ja osallistukaa mukaan.

Hyvät yhdistyksen jäsenet lähettäkää meille s-posti osoitteita, niin voimme myös lähestyä uutisillamme teitä helpommin.

Osoitteeseen:

outi.poutiainen@gmail.com