Paimion Karjalaseura

Uutisia

Paimion Karjalaseuran esitelmätilaisuudet jatkuvat!

Keskiviikkona 18.5.klo 18 kaupungintalon Paimiosalissa esitelmöi Hellä Neuvonen - Seppänen aiheenaan "Menetetyn Karjalan valot ja varjot", esitelmä käsittelee siirtokarjalaisten lasten kokemuksia ja tuntoja karjalaisuudesta.

Pääsymaksu 5 €. Tervetuloa!

Paimion Karjalaseuran kevätkokouksessa 7.4.2022 virvottiin, kuten tapana on ollut, henkilö, joka on osallistunut aktiivisesti seuramme toimintaan. Yleensä olemme suorittaneet virpomisen ennen Palmusunnuntaita. Tällä kertaa hallitus virpoi Veikko Malaskan, joka oli pitkään hallituksen jäsen ja toimi myös varapuheenjohtajana.

Virpomisvitsat oli koristeltu Hanhijoen päiväkodissa.

Kuvia Karjalaisen kansan messusta. Messussa avustajana toimi pj. Armi Suomi

Anna Kortelainen esitelmöi Lempi Jääskeläisen ajan Viipurista Paimiosalissa 25.10.2021.

Paimion Karjalaseura järjesti 14.6.21  pienimuotoisen ulkoilu- ja pelitapahtuman Paimion Jokirannassa. Pelattiin mölkkyä, petankkia ja krokettia aurinkoisen tuulisessa säässä. Lopuksi juotiin pullakahvit. Mukavaa oli tavata ja haastella taas pitkästä aikaa. Kiitos iloisille osallistujille!

Paimion Karjalaseura voitti taas toimintakilpailun 2019 1. sijan 201-300 jäsenen sarjassa.
Kiitos kaikille asiaan myötävaikuttaneille!

Paimion Karjalaseura elvyttää rotinaperinnettä. Sunnuntaina 18.10.2020 vierailimme Otto Tuomisen ja Pauliina Penttilän luona ja veimme rotina - korin, johon perinteen mukaan kuului rotinarinkeli, piparkakkuja, kakku ja tietysi karjalanpiirakat. Kesäkuussa heille syntyi poika, joka sai nimekseen Aapo Otto Augusti. Karjalaiset sukujuuret johtavat isoäidin, Satu Tuomisen, kautta Johanneksen Koskijärvelle.

Kuvassa Pauliina Penttilä, Satu Tuominen ja  Otto Tuominen sylissään Aapo.

Kuvassa Rotina - korin toivat seuran puheenjohtaja Armi Suomi ja sihteeri Maritta Lehtiö