Paimion Karjalaseura

Uutisia

Paimion Karjalaseuralle oma kokoontumistila

Paimion Karjalaseura sai pitkän etsimisen jälkeen viime syksynä  vuokrattua omaa tilaa Paimion Urheilijoilta. Tila sijaitsee osoitteessa Kostilantie 4. Se sai  tammikuun 21. päivä pidetyssä avoimien ovien tilaisuudessa nimen ”Karjalaisten Kammari”.

Tila antaa mahdollisuuden säilyttää vuosien varrella kertynyttä materiaalia mm. lahjaksi ja lahjoituksina saatuja kirjoja sekä erilaisia palkintoja.

Kammarissa tullaan pitämään seuran hallituksen kokoukset sekä erilaisia kerhoja. Tammikuun 28. päivä alkoi Käsityöpiiri Hannele Kajanderin vetämänä. Ensimmäisessä kokoontumisessa päätettiin alkaa harjoitella pirtanauhojen tekoa. Piirissä voi tehdä myös oman halun mukaisia töitä esim. neulakintaita tai eturistipistotöitä yms. Seuraava kokoontuminen on 4.2.2019 klo 17 alkaen. Mukaan mahtuu vielä tekijöitä, tervetuloa!

Helmikuun 25. päivä klo 13-15, aloittaa kokoontumiset Karjalaisten Kammarilla ”Muistat sie” muistelupiiri Jaana Paasosen johdolla. Mukaan on kutsuttu Karjalassa syntyneitä jäseniämme. Toinen kokoontuminen on nyt keväällä 6.5 ja syksyllä 2.9 on kolmas kerta. Tervetuloa muistelemaan!

Seuramme menestyi hienosti vuonna 2017. Voitimme Karjalan Liiton toimintakilpailun sarjassa 201-300 jäsentä. Urheilukilpailussa saimme 1. sijan A-sarjassa. Liiton Kuntorallissa sijoituimme toiseksi.

(isomman kuvan kunniakirjasta saat klikkaamalla kuvaa)

Seuramme varapuheenjohtaja Arja Kulmala kävi 7.4. pokkaamassa toimintakilpailun voittopystin ja Karjalan maljan. Arja palkittiin henkilökohtaisesti Karjalan Liiton kultaisella ansiomerkillä