Paimion Karjalaseura

Paimion Karjalaseura on aktiivinen kulttuurijärjestö, joka pyrkii kaikessa toiminnassaan vaalimaan karjalaista kulttuuriperintöä laaja-alaisesti sen eri muodoissa.

Seura on perustettu v. 1945.

Paimion Karjalaseuralla on tänä syksynä kolmen luennon ja yhden runo/musiikki esityksen sarja, joiden yhteisenä teemana on "Talvisota ja evakkoon lähtö 80 vuotta".

9.9.19 FT, historiantutkija Ville Kivimäki aloitti luentosarjan esityksellään "Väkivallanvuodet 1939-1945: sodan kokemus ja -tunnehistoriaa" Paimion kaupungintalon Paimiosalissa. Kuulijoita oli n. 80 henkilöä. Asiantuntevan ja koskettavan luennon jälkeen oli vilkasta keskustelua.

Karjalan Liiton kuntoralli

Kuntorallin kuntokortti ladattavissa tästä.

Pääteasema - Karjalaiset Paimiossa kirja

Kirjaa on saatavissa hallituksen jäseniltä, käsityömuseo Miilasta, Paimion Sähkömuseosta sekä Karjalan Liitosta Helsingissä. Pääteaseman hintaa on tarkistettu uuden vuoden kunniaksi, sen saa nyt 35 eurolla

Pääteasemalla muistomerkki

Taiteilija Raili Mikkosen suunnittelema reliefi "Pääteasemalla" Paimion kirkkopuistossa kuvaa karjalaisten tuloa Paimioon.

Jäsenmaksu 2019

Jäsenyys maksaa 25 €, sisältää Karjalan Liiton jäsenmaksun 20€

Jäsenedut

Kaikille uusille jäsenille Karjala-lehti kuukaudeksi ilmaiseksi! Karjala-kortti, neljä kertaa vuodessa ilmestyvä Karjalan Kunnaat jäsenlehti, alennuksia erilaisiin Karjalan Liiton tilaisuuksiin mm.  Karjalaisille kesäjuhlille. Alennusta seuraavista liikkeistä: Paimion Kukkapalvelu, kangaskauppa Oivatikki, Brahen Antikvariaatti, Lasi-Vista Oy, Vistan Pesula ja Paimion Kenkätaivas