Paimion Karjalaseura

Paimion Karjalaseura on aktiivinen kulttuurijärjestö, joka pyrkii kaikessa toiminnassaan vaalimaan karjalaista kulttuuriperintöä laaja-alaisesti sen eri muodoissa.

Seura on perustettu v. 1945.

Virvon, varvon, tuoreeks, terveeks… Paimion kirjaston väki virvottiin

Paimion Karjalaseura noudattaa vanhaa karjalaista perinnettä ja toivottaa virpomalla kaikkea hyvää, siunausta, menestystä, hyvää satoa , terveyttä ym. henkilölle tai yhteisölle, joka on ollut seuran hyvä yhteistyökumppani tai aktiivinen toimija,

Paimion kirjaston Arja Pesonen ja Mervi Hakala onnistuttiin yllättämään täydellisesti. Kirjasto on pitkään tehnyt yhteistyötä Paimion Karjalaseuran kanssa. Vuosittain järjestetään yhdessä mm. Kalevalan ja suomalaisen kulttuurin päivän tapahtuma kirjastossa.

Karjalaseura toimitti pajunoksat  ja virpomisvitsat koristeli tänä vuonna Ala-Vistan päiväkodin Pillipiiparit- ryhmä.

Virpojat ja virvottavat vas. Arja Kulmala, Maritta Lehtiö, virvottava Mervi Hakala, Simo Paavilainen, virvottava Arja Pesonen, Seppo Villa, Tuula Ahola ja Armi Suomi.

Karjalan Liiton kuntoralli

Kuntorallin kuntokortti ladattavissa tästä.

Pääteasema - Karjalaiset Paimiossa kirja

Kirjaa on saatavissa hallituksen jäseniltä, käsityömuseo Miilasta, Paimion Sähkömuseosta sekä Karjalan Liitosta Helsingissä. Pääteaseman hintaa on tarkistettu uuden vuoden kunniaksi, sen saa nyt 35 eurolla

Pääteasemalla muistomerkki

Taiteilija Raili Mikkosen suunnittelema reliefi "Pääteasemalla" Paimion kirkkopuistossa kuvaa karjalaisten tuloa Paimioon.

Jäsenmaksu 2019

Jäsenyys maksaa 25 €, sisältää Karjalan Liiton jäsenmaksun 20€

Jäsenedut

Kaikille uusille jäsenille Karjala-lehti kuukaudeksi ilmaiseksi! Karjala-kortti, neljä kertaa vuodessa ilmestyvä Karjalan Kunnaat jäsenlehti, alennuksia erilaisiin Karjalan Liiton tilaisuuksiin mm.  Karjalaisille kesäjuhlille. Alennusta seuraavista liikkeistä: Paimion Kukkapalvelu, kangaskauppa Oivatikki, Brahen Antikvariaatti, Lasi-Vista Oy ja Vistan Pesula