Vuoden 2020 tapahtumia ja toimintaa:

Hyvää alkanutta vuotta ja vuosikymmentä 2020!

UUSI VUOSI

Tulen jällehen,                                         Tulen toivoen,

tulen nauraen,                                          tulen uskoen.

tähtirataa,                                                 Koko vuoden

kelkalla laskien.                                        kanssasi astelen.

Tänä vuonna Karjalan Liitto täyttää 80 vuotta, talvisodan päättymisestä tulee kuluneeksi myös 80 vuotta sekä oma seuramme täyttää 75 vuotta. Nämä tapahtumat sävyttävät jonkin verran toimintaamme kuluvana vuotena.

Paimion Karjalaseuran tapahtumia

• pe 31.1. Nurkkatanssit Tillintuvalla klo19-22. Orkesterina Paimion opiston harmonikkakerho, johtajanaan Hannu Virta. Liput ennakkoon 10€ ja ovelta 12€. Ennakkolippuja ostettavissa Paimion Kenkätaivaasta ja Café Astasta. Ennakkovarauksen voi tehdä armi.suomi@gmail.com tai puh. 040 7254721. Lipun hintaan sisältyy pullakahvit.

• ke 26.2. klo 18 Kalevalan päivän tilaisuus Paimion kirjastossa, Vistantie 18. Esiintyjänä Turun Seudun Kalevalaisten pj. Anna-Maria Toivonen, kalevalaiseen lauluun ja tarinan kerrontaan erikoistunut kansanmuusikko.

• Karjalaisen kirjallisuuden näyttely Paimion Kirjastossa 26.2-14.3.

• pe 13.3. Talvisodan päättymisen muistojuhla Pyhän Mikaelin kirkossa klo 18. Tilaisuus alkaa seppeleen laskulla sankarihaudoilla ja jatkuu ohjelmalla kirkossa. Ohjelmasta tarkemmin myöhemmin.

• ma 23.3. klo 18 Paimion Karjalaseuran 75-vuotis juhlaseminaari Paimiosalissa, Paimion kaupungintalo, Vistantie 18. Luennoitsijana historian tutkija Teemu Keskisarja. Luennon aihe ”Teemu Keskisarjan uudet tulkinnat talvisodasta”. Syntymäpäiväkahvit! Pääsylippu 10€.

• la 28.3. klo 19 teatterimatka Turun kaupunginteatteriin, näytelmänä ”Pukija”, pääosissa Esko Roine ja Asko Sarkola. Lähtö klo 17.30 kaupungintalolta. Matkan hinta 60€, sisältää lipun, matkan ja väliaika kahvin / -teen leivonnaisineen. Sitovat ilmoittautumiset Armille puh. 040 7254721 tai armi.suomi(at)gmail.com 24.2. mennessä.

• ma 6.4. klo 17.30 Paimion Karjalaseuran kevätkokous Asemaseurakunnan tilassa, Vistantie 10. Kokouksen jälkeen Karjalan Liiton V-S piirin pj. Arja Kulmala kertoo ”75 vuoden ajalta Paimion Karjalaseuran kirjoitettua ja kirjoittamatonta historiaa”.

• Käsityöpiiri jatkaa kokoontumistaan. Suunnitelmassa on mm. opetella verkon tekoa. Tule mukaan! Seuraava kokoontuminen on Karjalaisten Kammarissa 13.1.

• Sukupolvien ketju -silkkihuivia myytävänä. Karjalakorttihinta 18€. Tiedustele Armilta puh. 040 7254721 tai armi.suomi(at)gmail.com

KL V-S piirin tapahtumia

• la 7.3. klo 13 Karjalan Liiton V-S piirin talvisodan muistojuhla ja piirin kevätkokous Askaisten Työväentalolla, mukana Karjalan Liiton pj. Pertti Hakanen.

Paimion Karjalaseura