Vuoden 2020 tapahtumia ja toimintaa:

Kaikki Paimion Karjalaseuran kevään tapahtumat on peruttu tai siirretään pidettäväksi myöhemmin ilmoitettavaan  ajankohtaan, myös kevätkokous.

Karjalanliiton liittokokous on siirretty erikseen ilmoitettavaan ajankohtaan.

Sääntömääräiset kokoukset kutsutaan koolle välittömästi, kun epidemiatilanne sen sallii.

Karjalaiset kesäjuhlat 12-14.6 Helsingissä on peruttu. Seuraavat kesäjuhlat ovat Raumalla 18-20.6.2021.

Hyvää alkanutta vuotta ja vuosikymmentä 2020!

UUSI VUOSI

Tulen jällehen,                                         Tulen toivoen,

tulen nauraen,                                          tulen uskoen.

tähtirataa,                                                 Koko vuoden

kelkalla laskien.                                        kanssasi astelen.

Tänä vuonna Karjalan Liitto täyttää 80 vuotta, talvisodan päättymisestä tulee kuluneeksi myös 80 vuotta sekä oma seuramme täyttää 75 vuotta. Nämä tapahtumat sävyttävät jonkin verran toimintaamme kuluvana vuotena.

Paimion Karjalaseuran tapahtumia

Ma 24.8.2020 klo 17.30 on vuosikokous, joka jäi keväällä pitämättä. Kokouspaikkana on Tapahtumatalo Isku, os. Seuratie 3, Paimio
Kokouksen jälkeen on entisen puheenjohtajamme Arja Kulmalan katsaus seuramme 75 vuotiseen historiaan.
Kahvitarjoilu, arpajaiset.

Ma 7.9.2020 klo 18 juhlaseminaari Paimion kaupungintalo/ Paimiosali, Vistantie 18, Paimio.
Seminaarissa luennoi historoitsija Teemu Keskisarja aiheesta ”Teemu Keskisarjan uudet tulkinnat talvisodasta”. Pääsylippu 10€.
Ennen luentoa juomme kakkukahvit 75-vuotiaan Paimion Karjalaseuran kunniaksi.

To 15.10.2020 klo 18 luento Paimion kaupungintalo/ Paimiosali , Vistantie 18, Paimio. Kirjailija Anna Kortelainen ”Lempi Jääskeläisen Viipuri”. Pääsylippu 5€.

Ma 26.10.2020 klo 17.30 syyskokous, Asemaseurakunnan tila, Vistantie 10. Luentona Seppo Pirhosen ”Evakko”.

Marraskuussa vietetään Kekrijuhlia erilaisten karjalaisten perinnepiirakoiden merkeissä. Tilaisuudesta ilmoitetaan tarkemmin myöhemmin.

Yhteistyössä Sauvon Karjalaseuran kanssa

…järjestämme syksyisen konserttimatkan Tampereelle, Tampereen Tuomiokirkkoon, su 4.10.2020 klo 14. Konsertissa – Via Karelia – Runon ja rajantie tie – esiintyvät Viipurin Lauluveikot ja Karelia puhallinorkesteri. Lipun hinta on Karjala-kortilla 20€ (ilman korttia 25€). Matkan hintaan tulee lisäksi bussimatka sekä ruokailun tai kahvin hinta. Arvioitu hinta kaikkineen on n. 60-70€. Lopullinen hinta selviää myöhemmin.

Konsertista lisätietoja viimeisessä Karjalan Kunnaat-lehdessä s. 17 (27.5.2020).
Lähtö Tampereelle tapahtuu Sauvosta n. klo 10 ja Paimiosta n.11.30
Ilmoittautumiset Armille 31.8.20 mennessä, puh. 040 7254721.

… järjestämme yhteiskuljetuksen ”I Love Karjala”- risteilylle 14-15.11.2020 Viking Gracella. Risteily on Karjalan Liiton juhlavuoden päättävä risteily. Tarkemmat tiedot risteilystä viimeisessä Karjalan Kunnaat – lehdessä s.71 (27.5.2020).
Ilmoittaudu mukaan 28.8.20 mennessä Armille, puh. 040 7254721. Voit ilmoittautua pelkästään yhteiskuljetukseen tai  myös risteilylle, jolloin teen yhteisvarauksen. Tänä vuonna emme järjestä Paimion ja Sauvon yhteistä pikkujoulua, vaan se korvataan tällä risteilyllä.

Karjalan Liiton V-S piiri järjestää

su 20.9
ja su 25.10 klo 15 matkan Karjalaisten tarina-esitykseen Karjalatalolle Helsinkiin.
Lokakuiseen esitykseen Paimion Karjalaseura on varannut 20 kiintiölippua. Lipun hinta on Karjala-kortilla 30€. Bussikuljetus kiertää Paimion kautta. Lopullinen hinta kuljetuksineen selviää myöhemmin. Ilmoittaudu tälle matkalle 24.8.2020 mennessä Armille p. 040 7254721. Esityksestä voit lukea lisätietoa viimeisestä Karjalan Kunnaat-lehdestä, s. 44-45.

• Käsityöpiiri jatkaa kokoontumistaan. Suunnitelmassa on mm. opetella verkon tekoa. Tule mukaan! Seuraava kokoontuminen on Karjalaisten Kammarissa 13.1.

• Sukupolvien ketju -silkkihuivia myytävänä. Karjalakorttihinta 18€. Tiedustele Armilta puh. 040 7254721 tai armi.suomi(at)gmail.com

Paimion Karjalaseura