Paimion Karjalaseuran tapahtumia 2022

Käsityöpiiri kokoontuu Lukion alakerran järjestötilassa. Sisäänkäynti pihan puolelta Turuntietä lähinnä olevasta ovesta. Olemme sopineet opettelevamme ketjuvirkkausta, jota varten tarvitset palan sopivaa kangasta esim pellavaa, kankaan pingoittimen, virkkauslankaa, virkkuukoukku nro 1 (tai muu pieni), jos sinulla on. Seuraavat kokoontumiskerrat ovat 14.3, 28.3, 11.4, 25.4, 9.5.

Ke 18.5.22 klo 18 on Hellä Neuvonen-Seppäsen esitelmä ”Menetetyn Karjalan valot ja varjot”. Tilaisuus on Paimion kaupungintalon Paimiosalissa, os. Vistantie 18. Pääsymaksu 5€.

Ti 31.5.22 lähdemme Jokioisille katsomaan kesäteatteri näytelmää ”Tuntematon sotilas”. Olen varannut 30 lippua. Näytelmä esitetään vanhassa höyläämössä, jossa on katettu ja nouseva katsomo, mutta lämpötila on sama kuin ulkona. Olen myös varannut väliaikatarjoilun, joka on Jokioisten leipomon laktoositon metsämansikkaviineri +kahvi/tee, jos tarvitset gluteenittoman kahvileivän, mainitse siitä lippuvarausta tehdessäsi! Matkan kustannukset on yhteensä 40€/henkilö, hinta sisältää teatterilipun, väliaikatarjoilun sekä matkat.

Lähtö Jokioisille tapahtuu klo 17 Vistamatkojen toimistolta, Vistantie 24. Paluu Paimioon on noin klo 22. Ilmoittautumiset Armi Suomille armi.suomi@gmail.com tai puh. 040 7254721 30.4.22 mennessä! Tervetuloa mukaan!

La 13.8.22 Teemme  kesäteatterimatkan Valkeakoskelle Aira-musikaaliin. Matkan hinta on 75€. Hinta koostuu teatterilipusta, matkoista, keittolounaasta ja väliaikatarjoilusta. Matkaan lähdemme klo 10 Vistamatkojen toimistolta, Vistantie 24. Takaisin Paimiossa olemme noin klo 18.30. Ilmoittautumiset Armi Suomille armi.suomi@gmail.com tai puh. 040 7254721 12.7.22 mennessä! Tervetuloa virkistävälle teatterimatkalle kesäiselle Valkeakoskelle!

Olemme suunnitellet jo syksyn ja loppuvuodenkin ohjelmaa, josta tässä alustavia tietoja:

ma 12.9.22 klo 18 Paimiosalissa, kaupungintalolla, ympäristötieteen professori Pekka Niemelän esitelmä ”Tarina Karjalankannaksen Äyräpäänjärvestä”

ma 24.10.22 klo 17.30 syyskokous Iskuntalolla Seuratie 3. Kokousesitelmäksi on alustavasti sovittu Suomen Koivisto Seuran puheenjohtaja Eija Tuomisen esitelmä Koiviston hautausmaan tilanteesta.

Lokakuussa on tarkoitus järjestää teatterimatka, josta tiedot myöhemmin.

La 12.11.22, isänpäivän aattona, klo 10-14 (alustava aika) piirakkakurssi isille ja pojille!

Joulukuussa osallistumme Sauvon Karjalaseuran järjestämään joulujuhlaan. Tarkemmat tiedot syksyllä!

Muita tapahtumia

Su 5.6.22 klo 10 jumalanpalveluksen jälkeen paljastetaan Mannerheim-ristin ritarin n:o 27 Ahti Heinon muistolaatta Sauvossa Karunan kirkolla. Juhlatilaisuus kirkkokahveineen järjestetään Karunan kirkossa kukkien laskun jälkeen. Juhlapuheen pitää Varsinais-Suomen Sotaveteraanipiirin puheenjohtaja, rovasti Esko Laine. Juhlassa esiintyy oopperalaulaja Ann-Marie Heino, Ahti Heinon sukulainen. Tilaisuuden järjestäjinä ovat Sauvon kunta, Paimion seurakunta ja Sauvo-Karunan sotaveteraanit ry.

Pe 17.6 – su 19.6.22 Karjalaiset kesäjuhlat Raumalla. La 18.6.-su 19.6.  piiristämme bussikuljetus ja huoneet varattu hotelli Raumanlinna 110 e/yö 2 hh. Sitovat ilmoittautumiset huhtikuun loppuun mennessä piirin sihteeri sari.suuronen@gmail.com

KL:n V-S piirin 2022 ohjelmaa

La 18.6.-su 19.6. Karjalaiset kesäjuhlat Raumalla, piiristämme bussikuljetus. Huoneet varattu hotelli Raumanlinna 110 e/yö 2 hh. Sitovat ilmoittautumiset huhtikuun loppuun mennessä sari.suuronen@gmail.com