Naantalin Karjalaiset ry

Etusivulle

Hyvää kesää kaikille!

Koronan vuoksi toimintamme keskeytyi kevättalvella, mutta toukokuussa istutimme Kirkkopuistoon "Sukupolvien ketju"-tammen (kuvia tilaisuudesta Kuvagalleriassa). Työn alla on hankkia muistolaatta puulle. Ulkotapahtuma Haijaisissa perutaan, samoin toritapahtuma ja heinäkuun teatterimatka. Karjala-aiheinen esitys "Pienet kukkivat kummut" on Kyläsepän teatterissa Jokioisissa, jonne voi omatoimisesti mennä katsomaan/muista tehdä varaus. Mahdollinen yhteinen tapaaminen Raision Karjalaseuran kanssa elokuussa.

Naantalin Karjalaiset ry toimii kotikunnassaan karjalaisten ja karjalaisuudesta kiinnostuneiden kulttuurijärjestönä. Seura tekee tunnetuksi Karjalaa ja karjalaisuutta sekä vaalii karjalaista kulttuuria.

Vuonna 1941 perustettu Naantalin Karjalaset ry kuuluu maan vanhimpiin karjalaseuroihin. Se kuuluu Karjalan Liittoon ja karjalaseurojen Varsinais-Suomen piiriin. Seuran jäsenmäärä on noin 50.

Seuran toiminta on kulttuuripitoista, se järjestää tarinatuokioita, retkiä teattereihin ja naapuriseuroihin sekä toritapahtuman alkukesästä. Raision karjalaseuran kanssa on kerran kesässä yhteinen ulkoilutapahtuma. Seuran jäseniä osallistuu piirin tapahtumiin ja vuosittaisiin Karjalaisiin kesäjuhliin.

Tietoa Naantalin Karjalaset ry historiasta löytyy Historia-sivulta. Tulevat tapahtumat löytyvät alla olevasta Tapahtumakalenterista. Tapahtuman sisältö aukeaa napsauttamalla ko. päivämäärää.

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Puheenjohtoja Kalervo Moukolainen 0449824058

Löytyy lisää