Retkeillään, juhlitaan ja opiskellaan ...

Tervetuloa Kaakon Karjalaisten kotisivuille!

Tupaillat jatkuvat taas!

Hyvien luentojen ja keskustelujen lisäksi nautimme myös tänä vuonna jotain karjalaista herkkua kahvi- tai teekupposen kyljessä!

Tupailta Säkkijärvestä 22.4.2024 klo 18.00.

Raimo Juhantila kertoo Säkkijärven historiasta.

Kukkiva Andalusia

Lentomatka puolihoidolla 2 viikkoa 4-18.4.2024

Kahvihetki Andalusiassa!

Eläkkeellä oleva suurlähettiläs Raimo Salmi odottaa meitä 10.4. iltapäiväkahveille.

Lue lisää!

Kesäjuhlat Mikkelissä

Kesäretki Uudellemaalle 2.7.2024

Helsingissä valittavana pianokonserti musiikkitalossa tai saaristoristeily. Tuusulassa lounas ja kotimuseo Ainola.

VUOSIKOKOUS

Kaakon Karjalaiset ry:n vuosikokous pidettiin 12.2.2024 klo 18.00 Kristiinan Salongissa.

c/o Reija Römpötti, Savimäenkatu 2 A 4, 53550 Lappeenranta

puheenjohtajisto

Kaakon Karjalaisten vt puheenjohtaja on Reija Römpötti..

.

Seuramme 80-vuotisjuhlat jäsenistöllemme oli 22.8.2021!

Katso täältä kuvia!

Nyt suunnitellaan tulevaa vuotta 2024!

Tupailtoja 2023 järjestimme Kristiinan Salongissa mielenkiintoisia luennoitsijoita kuunnellen ja perinneruoka mustikkarättänää maistellen. Vuonna 2024 tupailtoja on jälleen useita ja tuolloin tarjoilemme ina jotain karjalaista herkkua kahvin/teen kyljessä. Tämän vuoden 2024 aloitimme teatteriretkellä Lemille katsomaan "Valelääkäriä". Mukana oli yhdessä muutaman muun yhdistyksen kanssa 60 henkeä. Viime vuoden retkemme vei meidät Gotlannin saarelle, keskelle ruusuja, Ruotsiin 11-13.8.2023 juuri Visbyn suurimman festivaalin - keskiaikaisen viikon aikaan. Syksyllä matkustimme Saarenmaalle 5.-8.9.2023. Katso tupailtamme aiheet klikkaamalla sivun ylälaidasta "TOIMINTA". Kerro ajatuksesi tulevasta toiminnasta ja toteutamme mahdollisimman monta ideaa! Katso Raija Levon johdolla toimiva johtokuntamme klikkaamalla sivun ylälaidasta "JOHTOKUNNAN KOKOONPANO"!

Tee toimintaehdotuksia!

Otamme mielellämme vastaan ehdotuksia uusista toimintamuodoista ja esimerkiksi tutustumis- ja retkikohteista. Minkä teatteriesityksen haluaisit nähdä? Mistä aiheesta haluaisit esitelmän tupailtaamme? Olemme tehneet joka vuosi jonkun retken itärajan taakse luovutetulle alueelle - nyt joudumme miettimään muita suuntia. Keväällä matkaamme Andalusiaan ja kesällä teemme retken Uudellemaalle. Viime vuosien kohteinamme on ollut mm. Kroatia, Bosnia-Herzegovina, Montenegro, Fuengirola, Kreeta, Mallorca, Rhodos, Rooma ym., joilla olemme joka paikassa vuokranneet pikkubussin omaan käyttöömme ikiomia retkiämme varten. Talvisin teemme teatterimatkan Lemille. Kerro minne haluaisit matkustaa kaakonkarjalaisessa iloisessa seurassa - toteutetaan vuosien mittaan paljon unelmia yhdessä! Kerro myös mistä aiheesta haluaisit kuulla asiantuntijoilta tupailloissa!

< lokakuu 2022 >
matiketopelasu