Vpl. Pyhäjärvi-seura kokoontuu pääsääntöisesti Karjalatalolla (Käpylänkuja 1, 00610 Helsinki)

Kulkuyhteydet: raitiolinja no 1  sekä bussit 57 (Itäkeskus), 65 (Rautatieasema/Sörnäinen) ja

69 (Kamppi/Pasila)

SEURAN TOIMINNASTA

Jäsenistöltä saatujen ideoiden pohjalta on seura käynyt tutustumassa mm. Eduskuntataloon, Yleisradioon ja Suomen Kansallisoopperaan, joihin on saatu pyhäjärveläisjuuriset oppaat. Kaksi kertaa on osallistuttu Karjalaisiin ruokapitoihin Huopalahden kirkolla, jossa pääkokkina on toiminut kunniapuheenjohtajamme Juhani Forsberg. Karjalan Liiton piirakkamestarina hän on pitänyt piirakkakurssin viime syksynä. Jäsentilaisuuksissa Karjala-talolla on aina joku teema. Seuran hallitus on vieraillut Tampereen Vpl.Pyhäjärvi-kerhossa. Samanlaista matkaa ollaan suunnittelemassa Vpl.Pyhäjärvi-kerhon vieraaksi Lahteen. Asuuhan seuran jäseniä aina Jyväskylää myöten.

Kevään 2019 toimintaa

Su 17.2. klo 14 vietettiin Ystävänpäiväjuhlaa Laatokka-salissa yhdessä Kaukola-seuran, Käkisalmen kaupungin rouvasväen yhdistyksen ja Pääkaupungin Räisäläisten kanssa.

Su 31.3.pidetään Vpl. Pyhäjärvi-seura ry:n sääntömääräinen kevätkokous Karjala-talon Sortavala-salissa

Ohjelma:

klo 13 - 13.30 kevätkokous

klo 13.30  kahvitarjoilu (omakustanteinen)

klo 14 Kuulutko Pyhäjärveläiseen sukuuni? Tule tutustumaan sukusi kotipaikkoihin, mahdollisesti uusiin sukulaisiisi. Asiantuntijoina Esko Simonen, Kauko Hinkkanen ja Antero Pärssinen. Esillä karttoja, koulupiiri- ja sukukirjoja.

Su 28.4. klo 15 Konsertti Huopalahden kirkossa, Vespertie 12, 00320 Helsinki

Vapaa pääsy.  Silja ja Juhani Forsberg tarjoavat 80-vuotisjuhlakahvit

Kesä

Vpl. Pyhäjärvi -juhlat Huittisissa su 21.7. (tietoa Vpl.Pyhäjärvi-säätiön ja Pyhäjärvi-lehden sivuilta)