Tulevia tapahtumia 2022

klo 11.30 Kirkkokahvit Simeon-salissa

Onnittelujen vastaanotto kahvituksen lomassa Simeon-salissa

klo 12.00 Pääjuhla Simeon-salissa

Tervetuloa joukolla mukaan !

********************************************************************************************************************************

Tarinakerhot alkavat

Maanantaina 19.9 klo 14 Kumppanuustalo Hilman Punaisessa salissa, Kadettikoulunkatu 3. Uuuden Apteekin farmaseutti tulee kertomaan meille apteekin asioista. Kahvilla aloitetaan. Tervetuloa jäsenet ja jäseniksi aikovat.

Lokakuussa tarinakerho ei kokoonnu.

Maanantaina 14.11. klo 13 Kumppanuustalo Hilmassa.

**************************************

OMAN SEURAN KYYKKÄKILPAILU KISATAAN KESKIVIIKKONA 14.9. KLO 17 TALLINMÄEN KENTÄLLÄ.  Kyse on henkilökohtaisesta pelistä. Naisilla ja miehillä on oma sarja. NÄHDÄÄN 14.9. !

Seuran kyykkäkarnevaali käytiin vaativissa ja raskaissa olosuhteissa. Pieni vesisade ei haitannut pelaajia -  päinvastoin. Tunnelma kohosi tuulen ja sateen noustessa. Tässä ovat  tulokset:

Naiset

1. Tiina Ahtola  -64

Miehet

1. Aarni Ahtola  -14

2. Ale Eklöf  -48

3. Taisto Puutelli  -52

4. Keijo Tukia  -66

***************************

Ulkoliikunnassa aloitetaan kyykkäharjoitukset vanhassa tutussa paikassa Tallinmäen kentällä seuraavasti:

• keskiviikkona 11.5 klo 17
  • tiistaina 24.5. klo 17

Tervetuloa tutustumaan  vuosisatoja vanhaan karjalaiseen ulkona pelattavaan peliin. Kyykässä pyritään kyykkämailoja  eli karttuja heittämällä poistamaan puiset sylinterit eli kyykät pelineliöstä mahdollisimman vähin heitoin. Kyykkää voi pelata henkilökohtaisena pelinä, paripelinä tai nelihenkisenä joukuepelinä.

Kyykkäharjoitukset jatkuvat Tallinmäen kentällä.

• maanantaina 8.8. klo 17
  • maanantaina 15.8. klo 17

Ota kaverisikin mukaan ! Tarkempia tietoja Aarnilta ( 050 372 9352).

**************************

Piirin onkikilpailut keskiviikkona 15.6. klo 17 alkaen Rampsinkarissa. Grillikatoksessa buffet. Tervetuloa koettamaan kalaonnea tai kannustamaan kaveria !

Aarni Ahtolan raportti onkikilpailusta:

Karjalan liiton Kymenlaakson piirin onkikilpailu käytiin lämpimässä mutta vaihtelevassa säässä Haminan Rampsinkarissa lähellä uutta Oolanninpuistoa keskiviikkona 15. kesäkuuta. Iloiset osanottajat hajautuivat aluksi moneen eri suuntaan. Alueella voi vaihtaa nopeasti rantaa, jos tuulen suunta ei ole suotuisa. Kahden tunnin onkimisen jälkeen Haminan Karjalaseuran järjestämän tarjoilun hyvä tuoksu houkuttelivat kisaajat jälleen yhteen. Kala ei tällä kertaa oikein syönyt, mutta kilpailijat olivat nälkäisiä kisan jälkeen.

Onkikilpailuun osallistui 11 henkilöä ja koko tapahtumaan 17 osallistujaa. Kiertopalkinto vaihtoi omistajaansa. Piirin onkikilpailun 2022 tulokset:

Naiset

1. Maire Manninen, Myllykosken Karjalaseura, 93 g

2. Tiina Ahtola, Haminan Karjalaseura, 54 g

3. Anja Satama, Haminan Karjalaseura, 40 g

Miehet

1. Keijo Tukia, Haminan Karjalaseura, 296 g, Keijolle kiinnitys tapahtuman kiertopalkintoon

2. Toivo Pääkkönen, Kouvolan Karjalaseura, 235 g

3. Aarni Ahtola, Haminan Karjalaseura, 55 g

*******************************

Kesän matkat

• Imatran kesäteatterissa 17.7. klo 14 musiikkikomedia "Niin paljon kuuluu rakkauteen". Näytelmä on kunnianosoitus Fredille. Näytelmä kertoo  paluumuuttaja Reetasta, joka pitää kyläkauppaa kotiseudullaan Etelä-Karjalassa.  Matkan hinta noin 75 € (sisältää  matkan, lipun ja ruokailun), jos lähtijöitä 20 henkilöä. Ilmoittautuminen viimeistään 20.6.
  • Kimolan kanavaristeily 10.8. M/S Pyhäjärvi -laivalla. Lähtö Haminasta linja-autolla klo 9.00, laiva lähtee klo 11.00 Vuolenkosken kesätorin rannasta, ruokailu laivalla, paluu Vuolenkoskelle klo 14.00. Risteilyn kesto 3  tuntia. Risteilyn jälkeen kiertoajelu Vuolenkosken kylään, joka valittiin Päijät-Hämeen vuoden kyläksi 2022. Matkan hinta 90 €, jos lähtijöitä on 30 henkilöä. Ilmoittautuminen viimeistään 25.7.

Molempiin ilmoittautumiset rh.herrala@outlook.com tai Raija 0400 715 029

Seuramme osallistuu 11.-13.8. Elomarkkinoilla makkaran myyntiin. Innokkaita makkaranmyyjiä tarvitaan kahden tai kolmen tunnin vuoroihin. Ilmoittautua voit Marja-Liisalle puh. 040 7056 119 tai mimmi.maaranen@gmail.com.

Piirin kyykkäkisat pelataan torstaina 18.8. Myllykoskella Saviniemessä. Aloitus on klo 17.30.

Joukkueissa  on kolme pelaajaa ja mukana pitää olla sekä naisia että miehiä. Osallistumismaksu on 30 €/joukkue, joka suoritetaan paikan päällä. Ilmoittautumiset paikan päällä tai etukäteen (Aarni Ahtola 050 372 9352 tai aarni.ahtola@xamk.fi)

Tänään 31.8. ratkottiin pronssipokaalien kohtalo Haminassa. Lopullinen taulukko piirin kisojen (18.8 & 31.8) osalta näyttää nyt tältä:

1. Myllykoski 1 (Maire Manninen, Matti Närvänen, Jussi Kurki)

2. Myllykoski 2 (Marjatta Raskinen, Leo Järvinen, Ari Tuomala)

3. Hamina 1 (Raija Herrala, Jari Herrala, Arto Herrala)

4. Hamina 2 (Tiina Ahtola, Taisto Puustelli, Aarni Ahtola)

Seuran toimintasuunnitelma vuodelle 2022 sisältää seuraavat tapahtumat:

Ne toteutetaan jos se on koronatilanteen vuoksi mahdollista ja niistä ilmoitetaan ajallaan tarkemmin.

1. Osallistutaan Karjalan Liiton kesäjuhlille, Rauma 17.-19.6.2022
  2. Järjestetään tarinakerhoja.
  3. Järjestetään karjalainen kirkkopyhä ja kirkkoväen kahvitus.
  4. Osallistutaan Karjalan Liiton kokouksiin, seminaareihin ja muihin tilaisuuksiin.
  5. Osallistutaan Karjalan Liiton Kymenlaakson piirin kokouksiin ja tilaisuuksiin.
  6. Järjestetään perinteinen seuran pikkujoulu.
  7. Osallistutaan Haminan elo- ja syysmarkkinoille myymällä makkaroita teltassa.
  8. Tehdään tarvittaessa onnittelu- ja  suruvalittelukäyntejä.
  9. Järjestetään kesämatka.
  10. Järjestetään mahdollisuuksien mukaan muita retkiä sekä sotahistoria- ja kulttuurimatkoja.
  11. Järjestetään Karjalan Liiton suosittelema toimintateema. Huomisen karjalaisuus on vuosien 2021-2023 teema.
  12. Järjestetään arpajaisia eri tilaisuuksien yhteydessä.
  13. Järjestetään erilaisia koulutustilaisuuksia mahdollisuuksien mukaan ja osallistutaan Karjalan Liiton  uusiin koulutustilaisuuksiin.
  14. Järjestetään kyykkäharjoituksia ja seuran kyykkäkilpailu sekä osallistutaan muihin kilpailuihin mahdollisuuksien mukaan.
  15. Järjestetään muita tilaisuuksia ja osallistutaan muiden toimijoiden erityisesti kaupungin ja Karjalaisten Nuorten yhdistyksen järjestämiin tilaisuuksiin mahdollisuuksien mukaan.
  16. Osallistutaan Kansallispukutuuletukseen.
  17. Järjestetään seuran 81-vuotisjuhla.

Keskitettyyn jäsenmaksulaskutukseen siirryttiin vuoden 2021 alusta alkaen:

• Karjalan Liitto lähettää jäsenmaksulaskut  suoraan henkilöjäsenille 1.2. 2022 Karjalan Kunnaat -jäsenlehden mukana.
  • Liiton jäsenmaksu laskutetaan vain yhden kerran/vuosi/jäsen, vaikka jäsen kuuluisi moneen eri seuraan.
  • Lasku sisältää seuran, piirin ja liiton jäsenmaksuosuudet.
  • Jäsenmaksun maksuvelvoite on jäsenellä, ja jäsenmaksu maksetaan kokonaisuudessaan liiton tilille.
  • Laskujen eräpäivä on 22.2.2022. Maksumuistutukset lähetetään 9.3.2022 ja 24.3.2022. Lähetettävään maksumuistukseen lisätään käsittelymaksu 5 €.
  • Laskutus ja tilitys toteutetaan muutaman kerran vuodessa kesken vuotta liittyneille uusille jäsenille.
  • Karjala-kortti lähetetään jäsenmaksunsa maksaneille jäsenille toukokuun Karjalan Kunnaat -jäsenlehden mukana (perillä viimeistään 11.5.2022).

Tapahtumista ilmoitamme myös

Reimari-lehdessä ja Karjala-lehdessä

Adressit

Seuralla on myynnissä Karjalan Liiton suru- ja onnitteluadresseja. Adresseja myy Anna-Liisa Puska-Raukko, p. 040-767 4962.Käytämmehän oman järjestömme adresseja onnitteluihimme ja surunvalitteluihimme!

Karjalainen kuntokortti 2022

Kuntoa kohotetaan alkaneena vuonna heti kalenterivuoden alusta alkaen sen loppuun saakka. Tulosta Karjalainen Kuntokortti Karjalan Liiton sivuilta osoitteesta: http://www.karjalanliitto.fi /tiedotteet/lomakkeet. Tulosta vaakatasossa. Oma kuntosi kohenee liikkuessasi säännöllisesti ja seuralle annat toimintapisteitä!