Tulevia tapahtumia 2020

Tule mukaan toimintaan!

Tapahtumia 2020

Seuramme on järjestänyt Ruissalon kirjastossa karjalaisen kirjallisuuden näyttelyn maaliskuun ajan 2.3.-31.3.  Korona keskeytti näyttelyn maaliskuussa. Näyttely jatkui kesäkuun ja heinäkuun neljä ensimmäistä viikkoa. Kirjastossa näytteillä ollutta esineistöä palauttaa Jari Herrala, puh. 040 742 3614. Olkaa häneen yhteydessä.

Karjalan Liiton hallitus on kokouksessaan yksimielisesti päättänyt, että tämän vuoden Karjalaiset kesäjuhlat perutaan koronavirusepidemian takia. Kesäjuhlat oli sovittu pidettäväksi Helsingissä 12.-14.6.2020 ja ne olisivat olleet Karjalan Liiton 80-vuotisjuhlavuoden päätapahtuma. Seuraavat Karjalaiset kesäjuhlat järjestetään Raumalla 18.-20.6.2021.

Alamme hiljalleen herätellä toimintaamme ja se tapahtuu aluksi pelaamalla kyykkää. Seuramme kyykän harjoitusvuorot ovat 10.8., 12.8., 17.8. ja 19.8. Tallinmäen kentällä klo 18.00. Valmistaudumme piirin mestaruuskisoihin, jotka pidetään Myllykoskella 20.8. klo 17.00.  Omat hanskat mukaan. Nyt joukolla mukaan seuramme kyykkääjät ja sellaisiksi aikovat.

Karjalan liiton Kymenlaakson piirin perinteinen kyykkäkisa käytiin kolmihenkisin joukkuein helteisessä säässä Myllykosken Saviniemen kentällä torstaina 20.8. Aurinko lämmitti pelaajat hyviin ja näyttäviin suorituksiin. Kaikkien joukkueiden pelaajat palkittiin. Neljänneksi tulleen Hamina II-joukkueen jäsenet olivat erittäin tyytyväisiä saatuaan jokainen myllykoskelaiseen tapaan lahjoitetun ruisleivän. Myllykosken Karjalaiset olivat järjestäneet maukkaat tarjoilut kentän laitaan.

1. Myllykoski I, Maire Manninen, Jere Manninen ja Tuomo Auvinen

2. Myllykoski II, Marjatta Raskinen, Janne Auvinen ja Jussi Kurki

3. Hamina I, Raija Herrala, Jari Herrala ja Arto Herrala

4. Hamina II, Tiina Ahtola, Aarni Ahtola ja Keijo Tukia

Piirin onkikilpailu kisattiin aiempaan tapaan Haminan Rampsinkarissa 25.8.2020. Sää oli poutainen ja kovahko tuuli lämmin. Merenkäynti ei innostanut kaloja tarttumaan syötteihin. Tunnelma oli hyvä ja ihmisiä oli mukavasti liikkeellä. Onkikisaan osallistujia oli 10. Haminan Karjalaseura järjesti maukkaan tarjoilun.

Naiset

1. Anja Satama, Haminan Karjalaseura, 265 g

2. Marja-Liisa Maaranen, Haminan Karjalaseura, 147 g

3. Rauni Vänskä, Kouvolan Karjala-Seura, 100g

Miehet

1. Toivo Pääkkönen, Kouvolan Karjala-Seura, 236 g

2. Keijo Tukia, Haminan Karjalaseura, 146 g

3. Jari Herrala, Haminan Karjalaseura, 100 g

Anja Satama otti ensimmäisen kiinnityksensä onkikilpailun kiertopalkintoon.

Oman seuran kyykkäkisa

23.9. klo 17 Tallinmäen kentällä, jossa kyykätään henkilökohtaisesti naisten ja miesten sarjassa. Paikan päällä tavataan !

Naiset

1. Tiina Ahtola  -64

Miehet

1. Aarni Ahtola  -7

2. Keijo Tukia  -26

3. Taisto Puustelli  -48

Tarinakerhot

14.9. klo 14 suunniteltu tarinakerho peruutetaan vallitsevan koronatilanteen vuoksi.

12.10. klo 14 Kumppanuustalo Hilman Punaisessa salissa, Kadettikoulunkatu 3. Keskustelemme vallitsevasta tilanteessa sekä tarkastelemme Karjalan Liiton liittokokouksen päätöksiä ja niiden vaikutusta seuraamme. On hyvä varautua kasvomaskin käyttöön tilaisuudessa. Tervetuloa vanhat ja uudet jäsenet !

9.11. klo 14, paikka avoin

Kirkkopyhä

18.10. klo 10 Karjalaisen kansan messu Marian kirkossa. Tilaisuuksissa noudatetaan seurakunnan antamia turvallisuusohjeita. On hyvä varautua kasvomaskin käyttöön tilaisuuksissa. Tervetuloa !

Messun jälkeen kaikille avoin kahvitus Simeon-salissa.

Kokoukset

4.11. klo 18 syyskokous Hilmassa, Kadettikoulunkatu 3.

Tapahtumista ilmoitamme myös

Reimari-lehdessä ja Karjala-lehdessä.

Adressit

Seuralla on myynnissä Karjalan Liiton suru- ja onnitteluadresseja. Adresseja myyvät: Ritva Rikka, p. 0400 - 659314 ja Toini Westman, p. 050 - 5552536. Käytämmehän oman järjestömme adresseja onnitteluihimme ja surunvalitteluihimme!

Karjalainen kuntokortti 2020

Kuntoa kohotetaan alkaneena vuonna heti kalenterivuoden alusta alkaen sen loppuun saakka. Tulosta Karjalainen Kuntokortti Karjalan Liiton sivuilta osoitteesta: http://www.karjalanliitto.fi /tiedotteet/lomakkeet. Tulosta vaakatasossa. Oma kuntosi kohenee liikkuessasi säännöllisesti ja seuralle annat toimintapisteitä!