Tulevia tapahtumia 2021

Tule mukaan toimintaan!

Tapahtumia 2021

Aloitamme syyskauden tarinakerholla

• maanantaina 13.9. klo 13 Kumppanuustalo Hilman Punaisessa salissa, Kadettikoulunkatu 3. Jari Herrala kertoo Seiskarista ja Seiskari-seurasta.
  • maanantaina 18.10. klo 13 Kumppanuustalo Hilman Punaisessa salissa.  Irja Rongas kertoo kotikylästään Vahvialasta.
  • maanantaina 15.11. klo 13 Kumppanuustalo Hilman Punaisessa salissa. Marja-Terttu Laine pitää tuolijumppaa. Tarinakerhoissa kahvitarjoilut. Tervetuloa !

Syysmarkkinat

Seuramme makkaranmyyntiteltta on to ja pe 7.-8.10. klo 9.00- n. 17.30 Haminan torilla. Nyt kaikki ostamaan Korpelan maukasta grillimakkaraa !

Kirkkopyhä

24.10. klo 10 Karjalaisen kansan messu Marian kirkossa. Messun jälkeen Haminan Karjalaseura tarjoaa kirkkokahvit Simeon-salissa.

Syyskokous

Seuran syyskokous pidetään keskiviikkona 10.11. klo 17 Kumppanuustalo Hilman Sinisessä salissa, Kadettikoulunkatu 3. Kokouksessa esillä sääntöjen syyskokoukselle määräämät asiat mm. henkilövalinnat, talous- ja toimintasuunnitelmat vuodelle 2022.  Aloitetaan kahvituksella. Tervetuloa !

Pikkujoulu

Perinteistä pikkujoulua vietetään sunnuntaina 12.12. klo 12 Simeon-salissa. Pahentuneen koronatilanteen johdosta meidän on peruutettava odottamamme pikkujoulu. Toivotamme koko jäsenistöllemme perheineen Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta !

Kyykkäharjoitukset

Aloitetaan kesän kyykkäharjoitukset maanantaina 7.6. klo 18 Tallinmäen kentällä. Säänmukainen vaatetus ja sopivat kengät. Tarkemmat tiedot: Aarni, 050 372 9352. Tervetuloa joukolla treenaamaan !

Seuraavat kyykkäharjoitukset Tallinmäen kentällä maanantaina 9.8. klo 17 ja keskiviikkona 11.8. klo 17. Tervetuloa !

Kymenlaakson piirin kyykkäkisat 17.8. klo 17 Neuvottomassa, Suntiontie 1.  Tervetuloa kannustamaan kyykkäjoukkueita ja buffetista voit ostaa makkaraa, kahvii ja pullaa ! Ja tässä tulokset...

I. Myllykoski 1 ( Maire Manninen, Matti Närvänen, Jussi Kurki)

2. Myllykoski 2 ( Marjatta Raskinen, Janne Auvinen, Leo Järvinen)

3. Hamina 1 ( Raija Herrala, Jari Herrala, Aarni Ahtola)

4. Hamina 2 ( Tiina Ahtola, Keijo Tukia, Arto Herrala)

Oman seuran kyykkäkisa keskiviikkona 1.9.2021 klo 18 Tallinmäen kentällä. Sarjat miehille ja naisille.

Tervetuloa kannustamaan kenestä tulee seuramme kyykkämestarit !

Kisa käytiin kahdella kentällä poutaisessa mutta tuulisessa säässä. Pelaajia oli yhteensä seitsemän. Ja tässä tulokset...

Naiset

1. Raija Herrala, -45

2. Tiina Ahtola, -71

Miehet

1. Aarni Ahtola,  -5

2. Jari Herrala, -8

3. Taisto Puustelli, -37

4. Ale Eklöf, -56

5. Keijo Tukia, -74

Onkikilpailut

Kymenlaakson piirin onkikilpailut maanantaina 14.6. klo 17 Rampsinkarilla. Osallistumismaksu 10 euroa. Järjestetään maksullinen buffetti grillikatoksessa: kahvia, pullaa ja grillimakkaraa. Tässä onkikilpailun tulokset....

Naiset

1. Anja Satama, Hamina 273 g

2. Marja-Liisa Maaranen, Hamina 230 g

3. Maire Manninen, Myllykoski 228 g

Miehet

1. Jari Herrala, Hamina 290 g

2. Kari Vänska, Kouvola 276 g

3. Aarni Ahtola, Hamina 187 g

Jari Herrala otti kiinnityksen piirin onkimestaruuden kiertopalkintoon.

Osanottajia oli yhteensä 13 neljästä eri seurasta (Hamina, Kouvola, Myllykoski, Inkeroinen). Haminalaisia kisaajia oli kuusi. Tapahtumaan osallistui yhteensä noin 20 henkilöä.

Evakoiden Muistopuun istutus

Evakoiden muistopuun istutus keskiviikkona 30.6. klo 17. Istutamme Haminan Oolannin puistoon Haminan seudulle asettuneiden evakkojen muistoksi Evakoiden  Muistopuun, riippakoivun, kaupungin osoittamaan paikkaan. Kokoonnumme Tervasaarella Oolannin puiston porttipuomille, josta siirrymme istutuspaikalle. Kansallispuvut, kansanpuvut tai muuten ajan henkeen kuuluvat asut elävöittävät tilaisuutta. Mikä tahansa muu vaatetus on ihan hyvä. Pääasia on, että tulette paikalle !

Retket

Teemme yhden päivän retken Saimaalle Ilkon saareen katsomaan siellä olevia tsasounia torstaina 19.8. Kiinnostuneita pyydetään ilmoittautumaan ensi tilassa Taisto Puustellille, puh. 044 296 8339, s-posti taisto.puustelli@pp.inet.fi  tai Raija Herralalle, puh. 0400 715 029, s-posti raija.herrala@hotmail.fi lisätiedon saamiseksi. Retken hinta on 60 €/henkilö. Hintaan  sisältyy: linja-autokuljetukset Hamina-Joutseno-Hamina, vesikuljetus kuunari Toverilla, lounas ja iltapäiväkahvit.

Kesäteatteriretki tehdään Nastolan kesäteatteriin sunnuntaina 8.8. Retken hinta on 60 €/henkilö. Hintaan sisältyy: linja-autokuljetukset, teatterilippu ja lounas.  Näytöksen nimi on Tuplakupla. Sitovat ilmoittautumiset ensi tilassa, viimeistään 25.7. mennessä Raija Herralalle, puh. 0400 715 029, s-posti raija.herrala@hot.mail.fi.

Saimaan retken ja Kesäteatteriretken toteutumisen edellytyksenä on vähintään 20 osallistujaa.

Miten jäsenmaksulaskutus tapahtuu tänä vuonna ?

• Karjalan Liitto lähettää jäsenmaksulaskut suoraan henkilöjäsenille helmikuun 2021 Karjalan Kunnaat -jäsenlehden mukana.
  • Liiton jäsenmaksu laskutetaan vain yhden kerran/vuosi/jäsen, vaikka jäsen kuuluisi moneen eri seuraan.
  • Lasku sisältää seuran, piirin ja liiton jäsenmaksuosuudet.
  • Jäsenmaksun maksuvelvoite on jäsenellä, ja jäsenmaksu maksetaan kokonaisuudessaan liiton tilille.
  • Laskujen eräpäivä on helmikuussa. Maaliskuussa tehdään 1. tilitykset seuroille ja piireille.
  • Laskutus ja tilitys toteutetaan muutaman kerran vuodessa kesken vuotta liittyneille uusille jäsenille.
  • Karjala-kortti lähetetään jäsenmaksunsa maksaneille jäsenille toukokuun Karjalan Kunnaat -jäsenlehden mukana.

Seuran toimintasuunnitelma vuodelle 2021 sisältää seuraavat tapahtumat:

Ne toteutetaan jos se on koronatilanteen vuoksi mahdollista ja niistä ilmoitetaan ajallaan tarkemmin.

1. Osallistutaan Karjalan Liiton kesäjuhlille, Rauma 18.-20.6.2021.
  2. Järjestetään tarinakerhoja.
  3. Järjestetään karjalainen kirkkopyhä ja kirkkoväen kahvitus.
  4. Osallistutaan Karjalan Liiton kokouksiin, seminaareihin ja muihin tilaisuuksiin.
  5. Osallistutaan Karjalan Liiton Kymenlaakson piirin kokouksiin ja tilaisuuksiin.
  6. Järjestetään perinteinen seuran pikkujoulu.
  7. Osallistutaan Haminan elo- ja syysmarkkinoille myymällä makkaroita teltassa.
  8. Tehdään tarvittaessa onnittelu- ja  suruvalittelukäyntejä.
  9. Järjestetään kesämatka.
  10. Järjestetään mahdollisuuksien mukaan muita retkiä sekä sotahistoria- ja kulttuurimatkoja.
  11. Järjestetään Karjalan Liiton suosittelema toimintateema. Huomisen karjalaisuus on vuosien 2021-2023 teema ja v. 2021 toimintateema on Karjalainen identiteetti.
  12. Järjestetään arpajaisia eri tilaisuuksien yhteydessä.
  13. Järjestetään erilaisia koulutustilaisuuksia mahdollisuuksien mukaan ja osallistutaan Karjalan Liiton  uusiin koulutustilaisuuksiin.
  14. Järjestetään kyykkäharjoituksia ja seuran kyykkäkilpailu sekä osallistutaan muihin kilpailuihin mahdollisuuksien mukaan.
  15. Järjestetään muita tilaisuuksia ja osallistutaan muiden toimijoiden erityisesti kaupungin ja nuoriso-osaston järjestämiin tilaisuuksiin mahdollisuuksien mukaan.
  16. Osallistutaan Kansallispukutuuletukseen.

Tapahtumista ilmoitamme myös

Reimari-lehdessä ja Karjala-lehdessä

Adressit

Seuralla on myynnissä Karjalan Liiton suru- ja onnitteluadresseja. Adresseja myyvät: Toini Westman, p. 050-555 2536 ja Anna-Liisa Puska-Raukko, p. 040-767 4962.Käytämmehän oman järjestömme adresseja onnitteluihimme ja surunvalitteluihimme!

Karjalainen kuntokortti 2021

Kuntoa kohotetaan alkaneena vuonna heti kalenterivuoden alusta alkaen sen loppuun saakka. Tulosta Karjalainen Kuntokortti Karjalan Liiton sivuilta osoitteesta: http://www.karjalanliitto.fi /tiedotteet/lomakkeet. Tulosta vaakatasossa. Oma kuntosi kohenee liikkuessasi säännöllisesti ja seuralle annat toimintapisteitä!