Tulevia tapahtumia 2024

Tule mukaan toimintaan!

Tapahtumia 2024

Kevätkauden tarinakerhot kokoontuvat maanantaisin Kumppanuustalo Hilman punaisessa salissa, Kadettikoulunkatu 3.

15.1.2024  klo 13 aloitetaan kahvilla.  Uusi puheenjohtaja Jouko Kemppi esittäytyy ja kertoo sukunsa tarinan.  Tervetuloa kaikki jäsenet ja jäseniksi haluavat !

19.2.2024 klo 13 aloitetaan kahvilla. Leena Morottaja tulee kertomaan meille Karjalasta ja Karjalaisuudesta. Kaikki jäsenet ja jäseniksi haluavat, tervetuloa !

18.3.2024 klo 13. Tervetuloa kuuntelemaan "Mykrät Karjalan-kannakselta" tarinaa! Aloitamme tilaisuuden kahvilla.

15.4.2024 alkaen klo 13.

20.5.2024 alkaen klo 13.

KANSALLISPUKU ILTA

Haminan kirjaston Kaspersalissa tiistaina 9.4. klo 18

Ohjelmassa

• Karjalan ja Kymenlaakson alueiden kansallispukujen esittelyä ja tarinoita pukujen takaa
  • Yhdistysten toiminnan esittelyä
  • Tuotemyyntiä
  • Kahvitarjoilu (vapaaehtoinen maksu)

Haminan Karjalaisten Nuorten puvustossa olevien kansallispukujen lisäksi myös yksityiset henkilöt voivat tulla esittelemään pukuaan tilaisuuteen. Ilmoittautuminen esittelijäksi viimeistään 28.3. tanhut.hamina@gmail.com

Vapaa pääsy

Haminan Karjalaseura ry ja Haminan Karjalaiset Nuoret

Seuramme sääntömääräinen kevätkokous pidetään tiistaina 5.3.2024 klo 17.00 Kumppanuustalo Hilman Sinisessä salissa, Kadettikoulunkatu 3.

Kokouksessa käsitellään sääntöjemme 10 §:n kevätkokoukselle määräämät asiat. Kahvilla aloitetaan. Tervetuloa !

Hallitus

**************************************************************************************************************************************

Kuntorallikorttien 2023 palautus Aarni Ahtolalle 31.1.2024 mennessä joko skannattuna sähköpostilla aarni.ahtola@xamk.fi tai osoitteella Aarni Ahtola, Patterinkatu 11, 49400 Hamina.

Toimintasuunnitelma vuodelle 2024

1. Järjestetään tarinakerhoja.
  2. Järjestetään karjalainen kirkkopyhä ja kirkkoväen kahvitus.
  3. Osallistutaan Karjalan Liiton kokouksiin, seminaareihin ja muihin tilaisuuksiin.
  4. Osallistutaan Karjalan Liiton Kymenlaakson piirin kokouksiin ja tilaisuuksiin.
  5. Osallistutaan Karjalan Liiton kesäjuhlaan Mikkelissä.
  6. Järjestetään seuran pikkujoulu / puurojuhla.
  7. Osallistutaan Haminan elo- ja syysmarkkinoille myymällä makkaroita teltassa.
  8. Tehdään tarvittaessa onnittelu- ja  suruvalittelukäyntejä.
  9. Järjestetään kesämatka.
  10. Järjestetään mahdollisuuksien mukaan muita retkiä sekä sotahistoria- ja kulttuurimatkoja.
  11. Osallistutaan Karjalan Liiton suosittelemaan toimintateemaan. "Karjalaisuus keskellämme" on vuosien 2023-2026 teema. Järjestetään Karjalaisten ja Kymenlaaksolaisten kansallispukujen esittely.
  12. Järjestetään arpajaisia eri tilaisuuksien yhteydessä.
  13. Järjestetään erilaisia koulutustilaisuuksia mahdollisuuksien mukaan ja osallistutaan Karjalan Liiton  uusiin koulutustilaisuuksiin.
  14. Järjestetään kyykkäharjoituksia ja seuran kyykkäkilpailu sekä osallistutaan muihin kilpailuihin mahdollisuuksien mukaan.
  15. Järjestetään muita tilaisuuksia ja osallistutaan muiden toimijoiden erityisesti Haminan kaupungin ja Haminan Karjalaisten Nuorten yhdistyksen sekä Kumppanuustalo Hilman järjestämiin tilaisuuksiin mahdollisuuksien mukaan.
  16. Osallistutaan Kansallispukutuuletukseen.

Jäsenmaksulaskujen tavoiteaikataulu 2024

• Laskut lähetetään helmikuussa Karjalan Kunnaiden mukana jäsenille, lehden ilmestymispäivä on 9.2.2024.
  • Jäsenmaksujen eräpäivä on 23.2.2024.
  • Maksamattomien jäsenmaksulaskujen 1. maksumuistukset lähetetään viikolla 11, toiset maksumuistukset lähetetään viikolla 14.
  • Jäsenkortit lähetetään jäsenmaksun maksaneille jäsenille Karjalan Kunnaiden mukana toukokuussa, lehden ilmestymispäivä on 31.5.2024. Jotta jäsen saa kortin lehden mukana, tulee jäsenmaksun olla maksettuna huhtikuun loppuun mennessä.

Huom. Aikataulu on tavoitteellinen, muutokset päivämäärissä ovat mahdollisia.

Tapahtumista ilmoitamme myös Reimari-lehdessä !

Adressit

Seuralla on myynnissä Karjalan Liiton suru- ja onnitteluadresseja. Adresseja myy Anna-Liisa Puska-Raukko, p. 040-767 4962.Käytämmehän oman järjestömme adresseja onnitteluihimme ja surunvalitteluihimme!

Karjalainen kuntokortti 2024

Kuntoa kohotetaan alkaneena vuonna heti kalenterivuoden alusta alkaen sen loppuun saakka. Tulosta Karjalainen Kuntokortti Karjalan Liiton sivuilta osoitteesta: http://www.karjalanliitto.fi /tiedotteet/lomakkeet. Tulosta vaakatasossa. Oma kuntosi kohenee liikkuessasi säännöllisesti ja seuralle annat toimintapisteitä!