Filipoffien jälkeläisten sukuseura

Uutiset ja tulevat tapahtumat

Sukuseuran uusin jäsenkirje on lähetetty helmikuussa. Jos et saanut jäsenkirjettä, laitathan viestiä seuran sihteerille m.carlsson.k2 @gmail.com. Jäsenkirjeessä tietoa seuran kesätapaamisesta ja sääntömääräisestä vuosikokouksesta.

Sukuseuran sääntömääräinen vuosikokous järjestetään lauantaina 15.6.2024 Karjalaisten kesäjuhlien yhteydessä Mikkelissä. Kesäjuhlien ohjelmaa on koko viikonlopun ympäri Mikkeliä, päätapahtumapaikkana Saimaa Stadiumi. Lisätietoa kesäjuhlista: linkki.

Karjalan Liiton uusin jäsenkirje: linkki kirjeeseen ja SieMie-puodin uutiskirje: linkki kirjeeseen. Kirjeessä mm. tarjouksia puodin kirjoista, kirjat alkaen euron.

Menneitä tapahtumia

Oodi Karjalalle

Sukuseura tapasi Oodi Karjalalle -tapahtumassa Helsingissä 10.6.2023. Kokoonnuimme aamukahveille Lasipalatsin kahvilaan, josta siirryimme Oodi-kirjastoon tapahtumaan. Tapahtumassa oli mm. karjalaisten kansantanssien esittelyä, karjalaisia satuja, piirakkatyöpajoja ja karjalaisten yhdistysten esittelyä. Tapahtuman jälkeen kokoonnuimme vielä lounaalle.

Harlu-seuran 75-vuotisjuhla

Sukuseuran jäseniä osallistui Harlu-seuran 75-juhlallisuuksiin Kangasniemellä 13.8.2023. Juhlassa paljastettiin muistomerkki Karjalan evakoiden elämäntyölle. Lisätietoa juhlista Harlu-seuran sivuilta.

Muistomerkki Karjalan evakoille​​​​​

Vuosikokous 2022

Sukuseuran vuosikokous pidettiin Impilahti-Päivien yhteydessä elokuussa Punkaharjulla Itä-Karjalan Kansanopistolla. Vaihdoimme kuulumisia, tutkimme vanhoja kirjoja ja valokuvia ja täydensimme toinen toistemme muistoja ja muistitietoa. Tapaaminen oli lämminhenkinen ja antoisa, vaikka joukko olikin pieni.

Kuvassa vuoden 2023 hallitus Punkaharjulla. Ylärivissä: Heikki Paavola, Riina Paavola, Ritva Hämäläinen. Alarivissä: Mariann Carlsson-Kniivilä, Pirkko Vasko, Tiina Nissinen. Kuvasta puuttuu Marjut Kailas.

Kuva. Klikkaa kuva suuremmaksi.