Lumivaara-Seuran tapahtumat

Lumivaara-Seura ry:n Toimintasuunnitelma Vuodelle 2020

ke jouluk. 18 13:28:00 2019

Seuran sääntömääräiset kokoukset pidetään keväällä ja syksyllä; lisäksi pidetään hallituksen kokouksia tarpeen mukaan. Kevät- ja syyskokouksista ilmoitetaan Jaakkiman Sanomissa, paikallislehdissä sekä seuran nettisivuilla. Hallitus kutsutaan koolle puhelimitse ja/tai sähköpostiviestillä.

Alkuvuodesta lähetetään jäsenille jäsenkirje, josta käyvät ilmi vuoden tapahtumat ajankohtineen.Samalla lähetetään jäsenmaksulomake. Jäsenmaksun suuruuden päättää syyskokous.
Tapahtumista tiedotetaan myös seuran nettisivuilla sekä facebook-ryhmässä.

Pyritään järjestämään alkuvuodesta jokin perinneleivonnaiskurssi.

Mikäli on halukkuutta, voimme jatkaa sukututkimuksen parissa kurssimuotoisesti ja mikäli Seinäjoella on sukututkimuspäivät, voisimme sinnekin osallistua.

Alkukesällä on toivottavasti vuorossa kotiseutumatka Lumivaaraan. Kovasti ainakin oli halukkuutta tämän kesän matkalla sellaiseen.

Vuoden 2020 Karjalaiset kesäjuhlat järjestetään Helsingissä Liiton 80 v.-juhlien merkeissä. Ajankohta on 12.-14.6. Niille osallistumme todennäköisesti yhteisosastolla Jaakkiman Sanomien kanssa. Samalla olemme mukana myös lehden lukijataapaamisessa.

Tulevana vuonna on Lumivaara-seuran vuoro järjestää perinteinen Lumivaara-juhla. Sen pitopaikkaa, ajankohtaa sekä ohjelmaa suunnittelemme myöhemmin.

Pyrimme saamaan seuramme tuotevalikoimaan jotain uutta. Nyt pitää vain keksiä, mitä se olisi. Entiset tuotteet pysyvät kuitenkin valikoimissa, sillä ne myyvät hyvin.

Mikäli innostusta riittää, olisi kiva tehdä porukalla jokin pieni matka. Se voisi olla tutustumismatka esim. Lohjalle Hyrsylänmutkaan tai Tuusulan Lottamuseoon. Myös konsertti- tai teatterimatkakin olisi mukava. Seurataan ohjelmistoja ja voimmehan hypätä mukaan jonkun toisenkin järjestämälle reissulle.
Emme saisi unohtaa myöskään perinteikästä kyykänpeluuta. Kesällä voisimme pitää kyykkäpäivän.

Kuulumme Jaakkiman Seudun Perinneyhdistykseen ja sitä kautta osallistumme sen toimintaan.

Pyrimme osallistumaan myös Karjalan Liiton, Karjala-seurojen, pitäjäseurojen, karjalaisten yhdistysten sekä säätiöiden järjestämiin tapahtumiin.

Jaakkiman Sanomat on tärkeä yhteysvälineemme. Yritetään olla aktiivisia ja lähettää sinne juttuja ja kuvia.

Seuran nettisivujen uudistusprojekti on nyt valmis. Niiden kautta saamme nopeasti tiedotettua seuraa koskevista asioista. Pidetään huoli siitä, että sivut ovat ajantasaiset. Sinne olisi kiva saada eri kylistä otettuja matkakuvia, jotta valokuvaosio olisi kinnostavampi.
Facebook-ryhmän seuraajajoukko on koko ajan kasvanut. Sitäkin kautta saamme levitettyä tietoutta Lumivaarasta ja Lumivaara-Seuran toiminnasta.

Lumivaaran kirkon korjaustyöt on saatu aluilleen. Seurataan töiden etenemistä ja toimitaan tilanteen mukaan. Mietittäväksi tulee korjausavustuksen antaminen tai esim. keräyksen järjestäminen korjaustöiden tukemiseksi.

Mervi Nieminen
hallituksen pj