Yhteystiedot: turunkarjalaseura@gmail.com
TILAVARAUKSIA ottaa vastaan Raija Nurminen
p. 041-5445732 raijaanneli63@gmail.com

SEURAN KERHOT JA TOIMINTARYHMÄT
Kerhojen kokoontumiset ja harjoitukset ovat pääsääntöisesti Turun Karjalatalolla, os. Itäpellontie 2, Turku.

TURUN KARJALAKUORO Turun Karjalakuoro on perustettu 12.10.1945 ja toiminta jatkuu edelleen aktiivisena. Kuoro on perinnerikas n. 50 laulajan sekakuoro, jonka ikähaitari on laaja. Monipuolisessa ohjelmistossa on laulelmia, kansanlauluja, karjalaisaiheisia lauluja, viihdemusiikkia, joululauluja ja hengellisiä lauluja ym. Esiintymisiä on useita kertoja vuodessa. Kuoroomme mahtuu mukaan uusia laulajia! Harjoitukset ovat joka torstai klo 18.30-21.00 Turun Karjalatalolla. Kuoron kotisivuilta löydät tarvittavat yhteystiedot: http://www.turunkarjalakuoro.fi/

KEITTIÖKERHO WATRUSKAT Keittiökerho Watruskat on perustettu v.2004, jolloin seuramme emännän ”virka” siirrettiin Watruskoille. Hoidamme seuran järjestämien tilaisuuksien kahvitukset ja yksityisten henkilöiden tilaamat juhlatarjoilut ym. erikseen sovittavat tapahtumat. Myös suositut KARJALANPIIRAKKAKURSSIT hoituvat piirakkamestari Raili Seppäsen johdolla. Kootkaa n. 8-10 hengen porukka ja sopikaa Railin kanssa sopiva ajankohta kurssille. Yhteyshenkilö: Raili Seppänen 040-8424 961, railar.seppanen@gmail.com

KÄSPAIKKAKERHO ylläpitää perinteisiä karjalaisia käsityömuotoja. Opettelemme ja opetamme esim. neulakinnastekniikkaa, etupistokirjontaa, ketjuvirkkausta, nauhojen kudontaa jne. Yritämme löytää tapoja käyttää vanhoja tekniikoita uudella tavalla.

Tärkeän hetken toimintaan muodostavat yhteiset kahvihetket kerhoiltoina. Pohdimme elämän viisauksia ja haastellessa tulevat tutuiksi monet perinteet eri puolilta Karjalaa. Osallistumme myös erilaisiin näyttelyihin, markkinoihin ja messuihin asettamalla esiin kerhossa tehtyjä käsitöitämme.

Kerhon blogi löytyy osoitteesta: http://kaspaikkakerholaisetturku.blogspot.com/

Käspaikkakerhon yhteyshenkilöt: Tuula Ahtiainen 050 - 3040 605 tuula.ahtiainen@gmail.com Sari Suuronen 040 - 5354 463 sari.suuronen@gmail.com

TURUN KARJALAINEN NÄYTTÄMÖ Turun Karjalainen Näyttämö on toiminut yhtäjaksoisesti vuodesta 1984. Ohjelmistossa ovat olleet etusijalla karjalaisaiheiset näytelmät. Ensi-iltoja on ollut n. 25 kpl. Harrastajia on mukana esityksestä riippuen 5-15 henkilöä, ikähaarukalla 15-65 v.

Uusia harrastajia mahtuu mukaan toimintaan! Varsinaisten näyttelijöiden lisäksi lavastuksesta ja puvustuksesta kiinnostuneet ovat tervetulleita!

Näyttämön harjoitukset ovat joka tiistai alkaen klo 17. Näyttämön yhteyshenkilö: Mira Niittymäki p. 050 - 4126 642 tai niittymaki.mira@gmail.com

TANHUKERHO KRUUGA Kerhon ohjelmistoon kuuluu kansantansseja maan kaikilta alueilta, mutta karjalaiset tanssit ovat esillä tavallista enemmän. Ryhmä painottaa esiintymisissään eloisuutta, luonnollisuutta ja improvisaatiota. Kruugan harjoitukset järjestetään Turun Karjalatalolla syyskuusta toukokuuhun keskiviikkoisin klo 17.30-19.30. Uudet jäsenet voivat tulla suoraan harjoituksiin tai kysyä tarkempia tietoja alla mainituilta yhteyshenkilöiltä. Karjalaiset sukujuuret tai aikaisempi kansantanssien tuntemus eivät ole tarpeellisia, mutta perustanssitaito (valssi, jenkka yms.) on hyödyllinen. Esitykset: Ryhmää voi tilata esiintymään yhteyshenkilöiltä. Valittavana on erilaisia 15-45 minuutin ketjuja tilanteen mukaan. Yhteyshenkilöt: Pj. Tapio Eerola p. 041 - 4336 142 Ohjaaja: Anita Peltonen p. 0400 - 994 112 tai anita.peltonen@pp.inet.fi