Turun Karjala-Seura ry.

Karjalaisuuden puolesta jo vuodesta 1940!

Tapahtumat 2019

Yhteystiedot

turunkarjalaseura@gmail.com TILAVARAUKSIA ottaa vastaan Raija Nurminen p. 041-5445732 raijaanneli63@gmail.com

Seuran historia

Tervetuloa Turun Karjala-Seuran sivuille!

Jo talvisodan sytyttyä oli karjalaisia alkanut tulla evakkoon Turkuun. Heitä saapui eri puolilta Karjalaa, suurin osa Karjalankannakselta. Talvisodan päätyttyä siirtoväkeä tuli lisää. Uudessa ympäristössään tutusta kotipiiristä repäistyt ihmiset alkoivat luonnollisesti etsiä turvaa toisistaan. Turun Karjala-Seura perustettiin ensimmäisten paikallisten yhdistysten rinnalla 1.9.1940.

Nykyään seuran jäsenistön muodostavat paitsi siirtokarjalaiset ja heidän jälkeläisensä, myös Etelä- ja Pohjois-Karjalasta Turkuun tai lähialueille muuttaneet karjalaisten juuriensa vaalijat. Jäsenistössä on myös ihmisiä, joilla itsellään ei välttämättä ole karjalaisia sukujuuria, mutta jotka ovat kiinnostuneita seuran tarjoamista monipuolisista harrastusmahdollisuuksista ja “karjalaisesta ilmapiiristä.”

Sinäkin sovit joukkoomme! Tervetuloa!

Yhteystiedot: turunkarjalaseura@gmail.com
TILAVARAUKSIA juhlia ja tapahtumia varten ottaa vastaan Raija Nurminen