Rovaniemen Seudun Karjalaseura ry

Rovaniemen seudun Karjalaseura on perustettu 1948. Rovaniemen seudun Karjalaseura ry:n tarkoituksena on toimia karjalaisten ja  karjalaisuudesta kiinnostuneiden kulttuuri- ja etujärjestönä. Seura tekee toiminnallaan tunnetuksi Karjalaa sekä vaalii ja kehittää karjalaista kulttuuria. Yhdistys kuuluu jäsenenä Karjalan Liitto ry:een ja alueelliseen Karjalan Liiton Karjalaseurojen Pohjolan piiri ry:een.

Rovaniemen seudun karjalaseura ry:n toiminnan runkona on Tarinaillat, joita pidetään kesätaukoa (kesä- elokuu) lukkun ottamatta joka kuukauden täyden viikon I1 ja IV maanantai klo 18 Potkurin Tervas salissa, osoitteessa Pohjolankatu 2 A. Tarina-iltojen aiheet vaihtelevat laajasti. Tavalla tai toisella aiheet liittyvät Karjalaan tai karjalaisuuteen.

Kesätoimintana seuralla on kyykkäpeli. Sitä pelataan Rommelin kentällä. Järjestämme myös erilaisia kursseja.

Toiminnastamme ilmoitamme Uuden Rovaniemen seurapalstalla. Seuran sähköpostiosoite on karjalaseura@gmail.com

Sivuja päivitellään hiljalleen.