Pirkkalan Karjala-seura ry

Seura toimii karjalaisten ja karjalaisuudesta kiinnostuneiden kulttuuri ja etujärjestönä.

Seuran sääntömääräinen kevätkokous pidetään maanantaina 8.4.2024 kello 18.00

Tiimassa (punainen talo) os. Viistokuja 3.

Käsitellään vuoden 2023 tiliasiat ja toiminta.

Tervetuloa!

Kevätkokous ma 8.4.2024 klo 18 Tiimassa.

Toimintamme tarkoitus ja seuran historiaa

Jäsenelle

Jäseneksi

Kuvia matkan varrelta

Seurassa tapahtuu

Seuraavan kirjan aineistoa kerätään.

Evakkotarinoiden kirja ja siitä äänitetty kirja ovat valmiit!

Pirkkalan Karjala-seuran toimijoiden toimesta on runsaan neljän vuoden aikana haastateltu evakkoja. Heistä jotkut ovat lähteneet kotiseuduiltaan vuoden 1939 talvisodan alta, mutta useat ovat palanneet ja joutuneet jättämään kotinsa uudelleen vuoden 1944 sotatoimien alettua. Pirkkalaan on asutettu pääosin sakkolalaisia, mutta myös muiden kuntien evakkoja. Evakkojen koskettavat kertomukset on nyt koottu kirjaksi nimellä "Evakkotarinoita". Kirjassa on reilut kolmekymmentä tarinaa ja runoa. Sivumäärä on 303.

Kirjan koskettavat tarinat on nyt työstetty äänikirjaksi. Se on mahdutettu yhteen CD-levykkeeseen. Kirjoja koskevat tiedustelut ja hankintaohjeet seuran taloudenhoitaja Pekka Naskalilta puh. 0400 477413 tai sähköpostilla pnaskali@outlook.com.

Toinen kirja on tekeillä työnimellä "Karjalaisuus elää ja vaikuttaa".

Kirja on tarkoitus saada julkaistuksi kuluvan vuoden aikana.

Nyt kuvia keräämään.

Toiminnan vuosina on toteutettu monenlaisia tapahtumia. Niitä on taltioitu myös valokuvin. Keräämme nyt näitä kuvia tarinoineen perustamisvuosista lähtien mahdollista pienoishistoriikkia varten. Valokuvien keräämisestä ja arkistoinnista vastaa Riitta Kuisma. Häneen voi olla yhteydessä puhelimitse 050 4646215, sähköpostitse riittakuisma@kotiposti net tai valokuvat voi toimittaa suoraan Kuva Kuismaan (Naistenmatkantie 76, Partola-Keskus). Huom! Varustathan kuvat seuraavilla tiedoilla: mistä tilaisuudesta ja milloin kuva on otettu ja ketä kuvassa on.

< lokakuu 2021 >
matiketopelasu