Pirkkalan Karjala-seura ry

Seura toimii karjalaisten ja karjalaisuudesta kiinnostuneiden kulttuuri- ja etujärjestönä Pirkkalassa.

Tervetuloa sivuillemme ja mukaan toimintaan!

Koronavirusepidemia on kesän jälkeen kiihtynyt ja valtakunnalliset sekä kuntakohtaiset ohjeet ja määräykset otetaan edelleen huomioon seuran toiminnassa. Tämän vuoksi toimintamme on edelleen pientä.

Syyskauden tapahtumat

Toimintamme tarkoitus ja seuran historiaa

Jäsenelle

Jäseneksi

Kuvia matkan varrelta

Seurassa tapahtuu

Toritapahtumasta 3.10.

Evakkotarinoiden kirja on valmis!

Pirkkalan Karjala-seuran toimijoiden toimesta on runsaan neljän vuoden aikana haastateltu evakkoja. Heistä jotkut ovat lähteneet kotiseuduiltaan vuoden 1939 talvisodan alta, mutta useat ovat palanneet ja joutuneet jättämään kotinsa uudelleen vuoden 1944 sotatoimien alettua. Pirkkalaan on asutettu pääosin sakkolalaisia, mutta myös muiden kuntien evakkoja. Evakkojen koskettavat kertomukset on nyt koottu kirjaksi nimellä "Evakkotarinoita". Kirjassa on reilut kolmekymmentä tarinaa ja runoa. Sivumäärä on 303. Kirjaa koskevat tiedustelut ja hankintaohjeet seuran taloudenhoitaja Pekka Naskalilta puh. 0400 477413 tai sähköpostilla pnaskali@outlook.com.

< lokakuu 2020 >
matiketopelasu