Pirkkalan Karjala-seura ry

Seura toimii karjalaisten ja karjalaisuudesta kiinnostuneiden kulttuuri ja etujärjestönä.

Tervetuloa sivuillemme ja mukaan toimintaan!

Koronatilanne jatkuu vieläkin, mutta aloittelemme kuitenkin syyskauden toimintaa.  Arvioimme sen voivan toteutua harkiten ja ohjeita noudattaen. Tapaamisiin!

Hallitus seuraa tilannetta

Toimintamme tarkoitus ja seuran historiaa

Jäsenelle

Jäseneksi

Kuvia matkan varrelta

Seurassa tapahtuu

Tarinailta ke 22.9. klo 17 Sikojoen lintutornilla

Evakkotarinoiden kirja on valmis!  Se on myös hyvä lahjavinkki.

Pirkkalan Karjala-seuran toimijoiden toimesta on runsaan neljän vuoden aikana haastateltu evakkoja. Heistä jotkut ovat lähteneet kotiseuduiltaan vuoden 1939 talvisodan alta, mutta useat ovat palanneet ja joutuneet jättämään kotinsa uudelleen vuoden 1944 sotatoimien alettua. Pirkkalaan on asutettu pääosin sakkolalaisia, mutta myös muiden kuntien evakkoja. Evakkojen koskettavat kertomukset on nyt koottu kirjaksi nimellä "Evakkotarinoita". Kirjassa on reilut kolmekymmentä tarinaa ja runoa. Sivumäärä on 303. Kirjaa koskevat tiedustelut ja hankintaohjeet seuran taloudenhoitaja Pekka Naskalilta puh. 0400 477413 tai sähköpostilla pnaskali@outlook.com.

Seura täyttää 75 vuotta 2022. Nyt kuvia keräämään.

Toiminnan vuosina on toteutettu monenlaisia tapahtumia. Niitä on taltioitu myös valokuvin. Keräämme nyt näitä kuvia tarinoineen perustamisvuosista lähtien mahdollista pienoishistoriikkia varten. Olethan yhteydessä sihteeriimme, jos kotitarkistostasi löytyy näitä. Terttu Knuutila puh. 040 9639802 tai sähköpostilla terttutelle@gmail.com tai pirkkalankarjalaseura@gmail.com

< syyskuu 2021 >
matiketopelasu