Pirkkalan Karjala-seura ry

Seura toimii karjalaisten ja karjalaisuudesta kiinnostuneiden kulttuuri ja etujärjestönä.

Kesä on tarjonnut meille kaikille vaihtelua ja iloa, myös tervetullutta taukoa.

Karjalaseuramme syyskauden toiminnat aloitamme äänikirjan julkistamistilaisuudella su 14. elokuuta 2022 klo 13 Kirkkoveräjän seurakuntatalossa (os. Kouluportinkuja 1, 33950 Pirkkala). Tervetuloa!

Äänikirjan julkaisemistilaisuus on su 14.8.2022

Toimintamme tarkoitus ja seuran historiaa

Jäsenelle

Jäseneksi

Kuvia matkan varrelta

Seurassa tapahtuu

Äänikirja on valmis!

Evakkotarinoiden kirja on valmis!  Se on myös hyvä lahjavinkki.

Pirkkalan Karjala-seuran toimijoiden toimesta on runsaan neljän vuoden aikana haastateltu evakkoja. Heistä jotkut ovat lähteneet kotiseuduiltaan vuoden 1939 talvisodan alta, mutta useat ovat palanneet ja joutuneet jättämään kotinsa uudelleen vuoden 1944 sotatoimien alettua. Pirkkalaan on asutettu pääosin sakkolalaisia, mutta myös muiden kuntien evakkoja. Evakkojen koskettavat kertomukset on nyt koottu kirjaksi nimellä "Evakkotarinoita". Kirjassa on reilut kolmekymmentä tarinaa ja runoa. Sivumäärä on 303. Kirjaa koskevat tiedustelut ja hankintaohjeet seuran taloudenhoitaja Pekka Naskalilta puh. 0400 477413 tai sähköpostilla pnaskali@outlook.com.

Kirjan pohjalta on juuri valmistunut äänikirja. Sitä voi ostaa myöskin taloudenhoitaja Pekka Naskalilta. Ks. tiedot edellä.

Seura täyttää 75 vuotta 2022. Nyt kuvia keräämään.

Toiminnan vuosina on toteutettu monenlaisia tapahtumia. Niitä on taltioitu myös valokuvin. Keräämme nyt näitä kuvia tarinoineen perustamisvuosista lähtien mahdollista pienoishistoriikkia varten. Valokuvien keräämisestä ja arkistoinnista vastaa Riitta Kuisma. Häneen voi olla yhteydessä puhelimitse 050 4646215, sähköpostitse riittakuisma@kotiposti net tai valokuvat voi toimittaa suoraan Kuva Kuismaan (Naistenmatkantie 76, Partola-Keskus). Huom! Varustathan kuvat seuraavilla tiedoilla: mistä tilaisuudesta ja milloin kuva on otettu ja ketä kuvassa on.

< elokuu 2022 >
matiketopelasu