JÄSENKIRJE Maaliskuussa 2022

Hyvät Torkkelin Killan jäsenet!

KOKOUSKUTSU

Vuosikokous pidetään huhtikuun lounaskokouksen yhteydessä Lahden Konserttitalossa, Juhana -Salissa 6.4. klo 12.45. Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat.Kokouksen jälkeen ajankohtaisia asioita, jonka jälkeen esitys Viipurin palvelusväestä 1920- ja 1930-luvuilla.

__________________________________________________________________________________________________________________

Kevätkauden viimeinen lounaskokous on keskiviikkona 4.5. klo 12–14. Lounaan jälkeen kuulemme Leena Kaartisen esityksen aiheesta ”Leena tahtoo maailmalle”.

Kilta järjestää luentotilaisuuden jäsenilleen keskiviikkona 11.5. klo 18–20 uudessa taidemuseo Malvassa, aiheena on Viipurin hopeat, esittäjänä FM Marketta Tamminen. Esitys perustuu Tammisen saman nimiseen kirjaan. Voit ottaa ystäväsi mukaan! Museo on auki klo 21 asti, joten museon kokoelmiin voi tutustua joko ennen tai jälkeen tilaisuuden.

Käymme tiistaina 17.5. Mustankallion hautausmaalla viemässä tervehdykset entisten kiltalaisten haudoille ja samalla muistelemassa heitä. Tapaamme Mustankallion hautausmaan parkkipaikalla klo 14.00. Jos tarvitset kyytiä, niin olethan yhteydessä puhelimitse Matti Hölttään.

Kesäretki suuntautuu 7.6. Tuusulan järven ympäristöön Juhani Ahon ja Venny Soldan-Brofeldtin entiseen kotitaloon Aholaan sekä Lottamuseoon. Lähtö Lahdesta klo 9 Marolankadun turistipysäkiltä Ruotin bussilla. Saavuttuamme Aholaan meillä on draamaopastus. Sen jälkeen siirrymme Lottamuseoon, jonka Kanttiinissa syömme lounaan. Lounaan jälkeen tutustumme oppaan johdolla museoon. Iltapäiväkahvit juodaan ennen kotiin lähtöä.  Paluu Lahteen klo 17 mennessä. Jos sinulla on museokortti, niin matkan hinta on 50 €, muussa tapauksessa 65 €, ilmoita mahdollinen museokortti ilmoittautuessasi. Hinta sisältää bussimatkan, lounaan, sisäänpääsymaksut museoihin, opastukset ja päiväkahvit. Ei-kiltalaisille hinta on 10 € suurempi. Sitovat ilmoittautumiset ja maksu viimeistään tiistaina 31.5. holtta.matti@gmail.com tai 044 207 2042. Maksu maksetaan Killan tilille: FI 91 3131 3001 0867 43

Kotiseutumatka kiltalaisille Viipuriin 19.–21.8. ei toteudu Venäjän sotatilan takia, mutta sen sijaan matkailemme kotimaassa samana ajankohtana. Matkasta enemmän vuosikokouksessa 6.4.

Liisa Montin, pj., 045 139 3075          Matti Hölttä, sihteeri/rahastonhoitaja, 044 207 2042

liisamontin@gmail.com                      holtta.matti@gmail.com