Kirjakokoelma

Kirjakokoelma koostuu pitäjä- ja kyläkirjoista ja karjalaista kulttuuria ja historiaa kertovista teoksista, luettelo avautuu tästä.

Kirjalahjoituksia on saatu runsaasti, hyllytila on loppunut. Suursiivouksen yhteydessä kirjojen kaksoiskappaleet on siirretty yläkertaan odottamaan divarimyyntiä. Divarikirjaluettelo on päivitetty ja luetteloon pääset tästä

Kaikki kylä- ja pitäjäkirjojen kaksoiskappaleet  ja niihin liittyvät kirjat ovat omana luettelona ja ovat myynnissä edullisesti Luettelo niistä löytyy tämän linkin avulla.

Vuosia Kangasalan Karjalaseuran hallituksessa aktiivisesti toiminut  jäsen ja tiedottaja Kauko Äikäs lahjoitti lokakuussa 2021 merkittävän kotikirjastonsa Äijälään, noin 460 karjalaisuutta käsittelevää tietokirjaa. Kirjat ovat omana kokoelmana yläkerran näyttelytilassa. Kirjaluetteloon pääset tästä linkistä.

Mikäli haluat tutustua kokoelmiin lähemmin tai haluat lainata/ostaa kirjoja, olet tervetullut  Äijälään. Liuksialankuja 33, 36200 Kangasala tai ota yhteys juhlatalo.aijala@gmail.com.

Näyttelytilat ovat avoinna heinäkuun sunnuntait klo 13-16, muulloin sopimuksen mukaan, varaukset juhlatalo.aijala@gmail.com

Heinäkuun sunnuntaihin liittyy opastettu näyttelykierros ja alakerrassa on kahvio avoinna.