Toimintaa

Aktiivista toimintaa

Olemme vireä 1946 perustettu Karjalaseura Joroisissa ja toivotamme kaikki karjalaisuudesta kiinnostuneet mukaan toimintaamme. Jäseniä seurassamme on n. 80 ja jäsenmaksumme v. 2019 on edelleen 10€/ henkilö.

Jos olet kiinnostunut toiminnastamme ota yhteyttä sihteeriin, puheenjohtajaan tai hallituksen jäseniin.
Seuran os. Joroisten Karjalaseura ry, Liunantie 17, 79600 Joroinen. email:seija.raty(at)pp.inet.fi.

Hallitus:

Pj Seija Räty puh. 040 577 2728
Vpj Pekka Lantto puh. 040 527 9145
Siht. Päivi Romo puh. 044 529 0658
Jäsen Mauri Jäske
Jäsen Mirja Huuhka
Jäsen Anneli Lantto
Jäsen Eila Hämäläinen
Jäsen Markku Huuhka

Karjalaan jääneiden vainajien muistomerkki Joroisilla.

Pyreät kivat

Kokoonnumme talven aikana tarinatuokioiden puitteissa viettämään yhteistä kahvihetkeä. Hetkeen kuuluu yhteislauluja, tarinointia, muisteluita ja tietenkin arpajaiset. Aika ja paikka ilmoitetaan Joroisten Lehden muista männä-palstalla. Kaikki karjalaisuudesta kiinnostuneet ovat tervetulleita. Karjalan Liiton kesäjuhlat ovat tänä vuonna Hämeenlinnassa 14-16.6.2019. Kaiken kansan karjalaista päivää vietetään Mäntyharjulla 11.08.2019, seuraa ilmoittelua yhteiskyytien osalta. Toimintasuunnitelmassa mainittiin myös teatteri/konserttimatkan järjestämisestä. Perinnepäivä/piirakkakurssi oli myös mainittu tämän vuoden suunnitelmassa.

Karjalan liiton teemana on vuonna 2019 lapset ja nuoret. Järjestämme syksyllä yhteistyössä koulun kanssa luennon evakkoon lähdön/talvisodan syttymisen tiimoilta. Luento päivällä koululla ja illalla esimerkiksi kirjastolla.

Perinteiset pikkujoulut Pessillä 1.12.2019. Itsenäisyyspäivän jumalanpalvelus ja seppeleenlasku Karjalaan jääneiden esivanhempien muistomerkille.

Jäsenmaksu

Jäsenmaksu 10 euroa vuonna 2019

Puheenjohtaja Seija Räty, 040 577 2728, sihteeri Päivi Romo 044 5290658

Ota rohkeasti yhteyttä meihin!

Tule mukaan, kysy lisää! Kaikki kiinnostuneet ovat tervetulleita jäseniksimme!

Ilo kuulua karjalaisiin