JANAKKALAN  KARJALAISET ry.

TOIMINTASUUNNITELMA VUODELLE 2024

Vaikka Janakkalan Karjalaisten jäsenmäärä on yhä lähes 70 henkilöä, on toimintaan aktiivisesti osallistuvien määrä rajoittunut miltei hallituksen jäseniin viime vuosina. Karjalasta lähteneet ovat jo niin ikäihmisiä, että he eivät enää jaksa osallistua tilaisuuksiin. Jälkipolvelle karjalaisuus on lähinnä mystinen voimavara, mutta oman elämän kiinnostukset suuntautuvat tähän päivään, mikä asettaa omat vaatimuksensa.

Vuonna 2023 on järjestetty kahdetkin piirakkakurssit. Kokemukset osoittavat seuraako jatkoa. Helmikuun paikkeilla järjestetään kinkerit seurakunnan kanssa.

Keväällä aloitetaan kyykkäharrastus. Vanhat välineet ovat tallella.

Esitetty on iltamien järjestämistä tai yhteislaulutilaisuutta. Mahdollista olisi myös jonkin kesäisen retken järjestäminen (Sulumäki).

Loppukesästä osallistutaan neljän karjalaseuran tapaamiseen. Sinne ovat tervetulleita muutkin yhdistyksen jäsenet, eivät ainoastaan hallitukseen kuuluvat.

Karjalaisseurojen Etelä-Hämeen piirin hiihtokilpailut järjestetään jälleen Hakamäen ladulla. Päävastuullisena puheenjohtaja Jukka Pekka Hämäläinen.

Pilkkikilpailut voitaisiin järjestää yhdessä jonkin muun seuran kanssa. Syyskokouksessa esitettiin myös yhteisten retkien tai tapahtumien järjestämistä jonkin muun seuran kanssa.

Osallistutaan seppeleenlaskuun Itsenäisyyspäivänä ja Kaatuneiden muistopäivänä.

Osallistutaan piirin tapahtumiin.

Jäsenistön sähköpostiosoitteita kerätään edelleen postituksen parantamiseksi.