Ahlaisten Karjalaiset ry:n historia

Ahlaisten Karjalaiset ry on merkitty yhdistysrekisteriin 4.3.1948.

Yhdistyksen ensimmäiseksi puheenjohtajaksi valittiin Emil Eerikäinen ja sihteeriksi Johannes Hannukainen. Johtokunnan muut jäsenet olivat Matti Turkki, Anna Maria Hämäläinen, Antti Huuhka ja Juhana Eerikäinen sekä varajäsenet Lauri Pöysti, Taimi Röksä ja Mikko Tentke, joka oli myös varapuheenjohtaja.

Yhdistyksen alkuajoista ei ole saatavilla kirjallista tietoa. Ilmeisesti yhdistyksen toiminta on ollut välillä aika hiljaista.

Vuoden 2017 lopussa yhdistyksellä oli 37 jäsentä. Heistä kaksi oli jo täyttänyt 90 vuotta ja nuorin jäsen oli 51-vuotias. Jäsenten keski-ikä oli 74,6 vuotta.

Tarinailtapäiviä on pyritty pitämään n. kerran kukaudessa. Vuodesta 2007 alkaen yhdistys on joka kesä käynyt katsomassa Ahlaisten Nuorisoseuran esittämiä näytelmiä Ahlaisten kesäteatterissa. Vuodesta 2012 olemme yhdessä Porin Karjala-Seuran, Yyterin Karjalaisten ja Hiitolan Pitäjäseuran kanssa olleet järjestämässä elokuista lauluiltaa Kirjurinluodossa. Olemme muutenkin toimineet yhteistyössä näiden lähiseurojen kanssa.

Yhdistys on kunnostautunut valtakunnallisessa toimintakilpailussa alle 51 jäsenen sarjassa voittamalla sarjan vuonna 2006 ja tulemalla toiseksi vuonna 2007 ja kolmanneksi vuonna 2008. Kuntoralli-kilpailussa yhdistys on voittanut sarjansa vuosina 2013-2016.

Yritetään yhdessä pitää yhdistyksemme elinvoimaisena tulevinakin vuosina.

Jäsenmaksu 2019

Seuramme jäsenmaksu vuonna 2019 on 25€.

Ota rohkeasti yhteyttä meihin!

Tule mukaan, kysy lisää! Kaikki kiinnostuneet ovat tervetulleita jäseniksimme!