Vuoden käsityökisan aiheena patalappu, patakinnas ja puulelu

17.10.2023 08:45 - 31.03.2024 23:55 | Helsinki, Karjalatalo

Karjalan Liiton perinnetoimikunnan käsityökisan aiheena on patalappu / patakinnas tai pienehkö puulelu. Patalappu ja patakinnas ovat edelleen jokaisen keittiön perusvarustusta ja joka kodista löytyy mitä erilaisempia patalappuja. Nyt kisataan patalappujen ja patakintaan paremmuudesta. Puutyön harrastajille aiheena on pienehkön puulelun valmistus. Luonnonmateriaalien käyttö innostaa ja puulelut ovat tänä päivänä suosittuja. Materiaalit ja tekniikan voi kukin valita itse.

Kisa jatkuu 31.3.2024 saakka. Kilpailuun osallistuvat työt toimitetaan kunkin piirin tai perinnetoimikunnan edustajalle. Lisätietoja perinnetoimikunnan puheenjohtajalta Kirsi Limatiukselta, kirsi.limatius@olen.to tai Karjalan Liiton toimistosta.