4.12.2019

HYVÄT MERON SUKUSEURAN JÄSENET

Evakkoon lähdettiin 80 vuotta sitten

80 vuotta on kulunut siitä, kun talvisota syttyi. Karjalaisten elämänmeno mullistui eikä entiseen ollut paluuta. Myös Merot liittyivät evakkojen vaellukseen kohti turvallisempia seutuja. Tapahtumia on muisteltu paljon. Karjalan liiton kansallisessa vainajien muistojuhlassa 30.11.2019 puolustusvoimain komentaja kenraali Timo Kivinen totesi, että sotien tärkein opetus on rauha. Rauha on niin arvokas asia, että sitä pitää vaalia kaikin keinoin.

Karjalan Liiton itsenäisyyspäivän juhla

Karjalan Liiton itsenäisyyspäivän juhlaa vietetään Karjalatalolla perjantaina 6.12.2019 klo 12. Itsenäisyyspäivän juhlassa puhuu eduskunnan pitkäaikainen pääsihteeri Seppo Tiitinen. Karjalan Liiton tervehdyksen tuo liittovaltuuston puheenjohtaja, ministeri Matti Puhakka. Musiikista vastaavat Karelia-puhallinorkesteri ja Viipurin Lauluveikot. Tilaisuuteen on vapaa pääsy.

Merkitse kalenteriin Karjalaiset kesäjuhlat 12.-14.6.2020 Helsingissä

Finlandia-talossa juhlitaan 80-vuotiasta Karjalan Liittoa. Ohjelmaa on myös Karjalatalossa Käpylässä. Kulkue lähtee Senaatintorilta ja hengelliset tilaisuudet ovat Tuomiokirkossa, Temppeliaukion kirkossa ja Uspenskin katedraalissa.

Osta lahjaksi Muolaan Merot -sukukirja

Osta perheelle, anna lahjaksi tai muista läheistä. Kirja hinta on sukuseuran jäsenille 50 euroa ja 65 euroa ei-jäsenille.

Kirjaa voi tilata hallituksen jäseniltä.

Kirsi Mononen                   kirsi.mononen@netti.fi

Leena Keskinen                 leenak31@gmail.com

Mervi-Marja Mero             mervi-marja.mero@pp.inet.fi
Heikki Veli-Markku Mero velimarkku.mero@gmail.com
Tapio Mero
Antti Mero
Risto Mero´                       risto.mero@surffi.net

Sukuseuran vuosikokous on 24.4.2020 Forssassa

Kokouksessa käsitellään sukuseuran toiminnan jatkoa ja valitaan uusi puheenjohtaja ja hallituksen jäsenet. Toivottavasti mahdollisimman moni pääsee mukaan. Tarkempi ohjelma lähetetään myöhemmin.

Olethan muistanut maksaa jäsenmaksun

Sukuseuran jäsenmaksu 15 euroa ja Karjalan liiton jäsenmaksu 20 euroa (ainaisjäsenet maksavat vain Karjalan liiton jäsenmaksun) maksetaan sukuseuran tilille:

Nordea FI22 1001 3000 6199 58

Merkitse viestikenttään jäsenen nimi ja osoite.

Sukuseuran jäsenrekisteri

Muutokset yhteystiedoissa voi lähettää Anne Saariselle tekstiviestillä 040 5282366 tai sähköpostilla anne.saarinen@coolcargo.fi

Oikein hyvää Joulun aikaa!

Joulupukin suuret saappaat jalkaani jos saisin
koko maailman tietystikin heti parantaisin.
Ruokaa, rahaa, terveyttä niille minä soisin,
joille täällä tänään onkin käynyt vähän toisin.
Sulle lahjan antaisin mä erityisen hyvän:

joulumielen iloisen ja rakkauden syvän.

Terveisin

Kirsi Mononen