HYVÄT MERON SUKUSEURAN JÄSENET

Hyvää poikkeuskevättä kaikille!

Pidä yhteyttä sukulaisiin

Nyt on aika pitää yhteyttä sukulaisiin, erityisesti vanhempiin. Riskiryhmille kaupassa käynnistä ja muista arkipäivän askareista voi olla korvaamaton apu.

Pieni, mutta elinvoimainen koronavirus jyllää ja on saanut maailman sekaisin. Suomessakin on poikkeustila joka rajoittaa kokouksien ja muita tapaamisten. järjestämättä ja niihin osallistumista.

Vuosikokouksen ajankohta ilmoitetaan myöhemmin

Aiemmin ilmoitetusta poiketen myös Meron sukuseuran vuosikokous 26.4.2020 Forssassa on peruutettu.us 26.4.2020 Forssassa on peruutettu. Vuosikokous pidetään myöhemmin ilmoitettavana ajankohtanan virusepidemian väistyttyä.

Ovathan sähköpostiosoitteesi ja muut yhteystiedot ajan tasalla? Muutokset yhteystiedoissa voi lähettää Anne Saariselle tekstiviestillä 040 5282366 tai sähköpostilla anne.saarinen@coolcargo.fi

Karjalan liiton kaikki kevään tilaisuudet on peruttu ja niihin kuuluu myös kesäkuulle valmistellut Karjalaiset kesäjuhlat Helsingissä. Kun tilanne selviää, lähetän tietoja tapahtumista.

Uusi hallitus

Seuraavassa vuosikokouksessa tullaan joka tapauksessa valitsemaan sukuseuralle uusi puheenjohtaja ja hallitus. Useimmat hallituksen jäsenet ovat olleet hallituksessa jo useita toimikausia ja ovat nyt luopumassa tehtävästä.  Sukuseuratoiminta on antoisaa, mielenkiintoista ja tuo mukanaan uusia kohtaamisia. Tule mukaan! Voit ilmoittaa kiinnostuksesi jo etukäteen hallituksen jäsenille!

Karjalalukupiiri

Koska seura- ja harrastustoiminta on kevään ajan säästöliekillä, jää aikaa lukemiselle. Kirjastokortin voi ottaa tehokäyttöön ja hakea e- ja äänikirjoja! Aiheeksi voi ottaa vaikkapa karjalaisen elämänmenon. Iiris Kähärin kirjassa Viipurin sielunmessu ollaan talvisodan jälkeisessä Viipurissa, Emmi Mustosen romaanissa Sotaleski käsitellään sota-aikaa Helsingissä ja Raja-Karjalassa, Tito Collianderin romaanissa Ristisaatto on erään emigrantin tarina. Tai aiheeksi voi ottaa karjalaistaustaiset nykykirjailijat kuten Anja Snellman, Sirpa Kähkönen tai Niina Mero. Niinalta ilmestyi viime vuonna kirja nimeltä Englantilainen romanssi. Unohtamatta tietysti historiaa tai jännitystä, kuten Ilkka Remeksen Karjalan lunnaat.

Karjalatalolla kokoontuu kuukausittain karjalaisen kirjallisuuden lukupiiri. Toiminta jatkuu, kun poikkeustila on ohi. Suosittelen pääkaupunkiseudulla asuville!

Aina voi tarttua Muolaan Merot -sukukirjaan

Kirjaa on vielä saatavilla. Osta perheelle, anna lahjaksi tai muista läheistä. Kirja hinta on sukuseuran jäsenille 50 euroa ja sitä saa hallituksen jäseniltä.

Kirsi Mononen                   kirsi.mononen@netti.fi

Leena Keskinen                 leenak31@gmail.com

Mervi-Marja Mero             mervi-marja.mero@pp.inet.fi

Veli-Markku Mero             velimarkku.mero@gmail.com

Tapio Mero

Antti Mero                         antti.k.mero@gmail.com

Risto Mero´                       risto.mero@surffi.net

Vuoden 2020 jäsenmaksu

1. Meron sukuseuran jäsenmaksu vuonna 2020 on 15 euroa/vuosi. Ainaisjäsenmaksu on 200 euroa.
  2. Karjalan Liiton jäsenmaksu on 20 euroa, jonka sukuseura maksaa Karjalan Liitolle.

Sukuseuran jäsenmaksun 15 euroa ja Karjalan liiton jäsenmaksun 20 euroa, yhteensä 35 euroa /ainaisjäsnet maksavat vain Karjalan liiton jäsenmaksun) maksetaan sukuseuran tilille.e:

Karjalan liitossa on meneillään jäsenmaksu-uudistus. Vuodesta 2021 alkaen liitto perii jäsenmaksut ja palauttaa seuroille niiden osuuden.  S

Nordea FI22 1001 3000 6199 58

Merkitse viestikenttään jäsenen nimi ja osoite.

Karjalan liitto lähettää maksaneille sukuseuran jäsenille jäsenkortin ja Karjalan Kunnaat lehden sekä järjestää koulutusta ja tapahtumia, mutta ennen kaikkea pitää valtakunnallisesti esillä karjalaista kulttuuria ja historia sekä tekee yhteistyötä yli rajan mm. vanhojen hautausmaiden suojelemiseksi.

Terveisin

Kirsi Mononen