Kivennapaseura ry

Kivennapaseura vaalii kivennapalaisuutta ja karjalaisuutta

Kivennapaseuran hallituksen ja lehtitoimikunnan yhteystiedot

Kivennapaseuran ajankohtaisia kuulumisia

Kivennapaseuran kotisivut

Kotisivuille

Kivennapaseuran Facebook-sivut

Facebook-sivuille

Kivennapaseura

Kivennapaseura on eräs suurimmista Karjalankannaksen pitäjäseuroista. Kivennapaseuran tavoitteena on vaalia kivennapalaisuutta, karjalaista kulttuuria sekä kotiseudun muistoa ja perinteitä. Tämän lisäksi seura toimii kivennapalaisten keskeisenä yhdyssiteenä sekä tukee kivennapalaisten ja muiden karjalaisten sosiaalista ja henkistä asemaa. Kivennapaseura myös tekee tunnetuksi Karjalaa ja karjalaisia koskevia kysymyksiä.

Kivennapalaisten pitäjäseura perustettiin joulukuussa 1948 samassa tilaisuudessa, jossa Kivennavan kunnan toiminta lakkautettiin. Rekisteriin seura merkittiin 1951.

Kivennapaseura pitää yhteyttä jäseniin jäsenkirjein ja kerran vuodessa julkaistavan Kivennapalainen-lehden välityksellä. Seura järjestää vuosittain kihutapahtuman yleensä yhteistyössä jonkun paikallisen karjalaseuran kanssa. Lisäksi järjestetään seminaareja, kokoontumisia ja kotiseutumatkoja.

Kivennapa-Säätiö tukee seuran toimintaa. Muita tärkeitä taustaorganisaatioita ovat Karjalan Liitto ja siinä toimiva Karjalaisten pitäjäyhdistysten liitto.